Skip to main content

Een oudere kennis van me kan de afstandsbediening niet goed gebruiken. Deze man is te langzaam of de afstandsbediening te snel. Wanneer hij 201 intoetst komt hij uit bij 2, 20 of 1

Hallo @A.C.J.M. ,

Dan adviseer ik jullie om deze afstandsbediening te bestellen: 

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/233229/comfort-afstandsbediening-voor-interactieve-tv/?pos=794

Deze afstandsbediening is speciaal ontwikkeld voor onze Interactieve TV klanten die behoefte hebben aan een afstandsbediening met duidelijkere knoppen en stevige handgreep.

De Comfort+ afstandsbediening is geschikt voor alle tv-ontvangers van Interactieve TV van KPN.

De knoppen zijn extra groot met duidelijk contrast voor betere leesbaarheid.

Het ontwerp is robust en zorgt voor een stevige handgreep.

Ook deze afstandsbediening is af te stemmen op je televisie zodat je nog maar 1 afstandsbediening nodig hebt voor je televisie en tv-ontvanger.

De afstandsbediening wordt standaard geleverd met 2 AAA batterijen.


Hallo @A.C.J.M. ,

Dan adviseer ik jullie om deze afstandsbediening te bestellen: 

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/233229/comfort-afstandsbediening-voor-interactieve-tv/?pos=794

Deze afstandsbediening is speciaal ontwikkeld voor onze Interactieve TV klanten die behoefte hebben aan een afstandsbediening met duidelijkere knoppen en stevige handgreep.

De Comfort+ afstandsbediening is geschikt voor alle tv-ontvangers van Interactieve TV van KPN.

De knoppen zijn extra groot met duidelijk contrast voor betere leesbaarheid.

Het ontwerp is robust en zorgt voor een stevige handgreep.

Ook deze afstandsbediening is af te stemmen op je televisie zodat je nog maar 1 afstandsbediening nodig hebt voor je televisie en tv-ontvanger.

De afstandsbediening wordt standaard geleverd met 2 AAA batterijen.

 

Maar ik vraag me af of deze Comfort afstandsbediening het probleem van de vraag oplost? 

Dus dat er meer tijd nodig is om de cijfers in te toetsen.


Ja @Ward_ ,

Dat weet je natuurlijk nooit. Maar deze afstandsbediening is het meest geschikt voor oudere mensen. 


Ja @Ward_ ,

Dat weet je natuurlijk nooit. Maar deze afstandsbediening is het meest geschikt voor oudere mensen. 

 

Dat weet ik. Maar als jij ook geen idee hebt of bij die Comfort afstandsbediening je net zo snel moet zijn met intoetsen, dan kan je dat toch niet als advies geven? Straks is er € 22,95 voor niks uitgegeven en het probleem nog niet opgelost.


Geen enkele afstandsbediening verandert de 'wachttijd' van de ontvanger voor het volgende cijfer. Die wachttijd is met de nieuwe software, sinds anderhalf jaar, inderdaad ietsje korter. Net iets minder dan een seconde naar mijn inschatting.

Mijn tip:

Maak bij hem een favorietenlijstje. Vervolgens dat activeren als favoriete zenderlijst. Hij kan dan op 2 manieren makkelijk een andere zender kiezen.

Met de ok knop … scrollen door het lijstje met hoger/lager bij het kompas … en met ok de gekozen zender aanzetten.

Of met de zapknoppen (p- en p+ dus)


OK @Ward_ 

Dan lees ik graag jouw advies aan @A.C.J.M.   


OK @Ward_ 

Dan lees ik graag jouw advies aan @A.C.J.M.   

Ik heb geen advies op dit moment (anders dan wat Peter hierboven schrijft). Ik wil alleen aangeven dat jouw advies wellicht ook niet helpt.

Misschien toch even wachten op Webcare om te zien of zij iets weten?


Geen enkele afstandsbediening verandert de 'wachttijd' van de ontvanger voor het volgende cijfer. Die wachttijd is met de nieuwe software, sinds anderhalf jaar, inderdaad ietsje korter. Net iets minder dan een seconde naar mijn inschatting.

Mijn tip:

Maak bij hem een favorietenlijstje. Vervolgens dat activeren als favoriete zenderlijst. Hij kan dan op 2 manieren makkelijk een andere zender kiezen.

Met de ok knop … scrollen door het lijstje met hoger/lager bij het kompas … en met ok de gekozen zender aanzetten.

Of met de zapknoppen (p- en p+ dus)

Dit is op dit moment de situatie inderdaad. Daar verandert een Comfort+ afstandsbediening ook niets aan @Noordzee. 


Wel kan ik het volgende melden:
Intern lopen er dingen om de toegankelijkheid te verbeteren. Hier valt ook onder: Aanpassen van de invoersnelheid kanaalnummers. Per wanneer we dit uitrollen kan ik helaas op dit moment niet aangeven. Maar weet dus dat er aan gewerkt wordt @A.C.J.M. 


Dank jullie wel voor de goede en snelle reacties. Ik ga er mee aan de slag. Mijn trage, verstandelijk beperkte, vriend zal er blij mee zijn als hij er mee uit de voeten kan.


Hoi, @A.C.J.M. 

Ik heb goed nieuws voor je (oudere kennis). Er komt een voorziening waarin je de tijd voor het volgende cijfer kunt verlengen.

Zie hier

Toegankelijkheidsopties! Aan het menu instellingen wordt een nieuwe tegel Toegankelijkheid toegevoegd.

Onder Bediening kun je de invoersnelheid voor kanaalnummers instellen. Je kunt kiezen tussen Snel, Gemiddeld en Langzaam. Als je merkt dat de ontvanger al naar een andere zender gaat voor je klaar bent met het intoetsen van cijfers, kies dan Langzaam, of Gemiddeld. 

Uiterlijk 9 juni zal ook jouw kennis deze optie hebben op zijn ontvanger. Je kunt het dan bevoorbeeld op langzaam instellen voor hem.

/3 juni 2022: Deze update is ietsje uitgesteld. Bij de testuitrol zijn dingen aan het licht gekomen die met een grote uitrol voor problemen kunnen zorgen. Nieuwe datum nader bekend te maken.
De optie met toegankelijkheidsopties komt nu uiterlijk 23 juni 2022]

Het is nu 1 sec. Dat komt overeen met snel. Ik verwacht dat gemiddeld 1,5 sec. en langzaam dan 2 sec. zullen zijn.

Groeten, Peter