Skip to main content

Het boven beschreven probleem heb ik ook. Heb tig keer gebeld met kpn. Nieuwe AB gekregen, geen resultaat. Als met de oude AB de tv wordt aangezet, kan ik met de nieuwe alles doen, behalve de tv uitzetten, het geluid harder of zachter zetten en de muteknop niet gebruiken. Eerlijk gezegd snap ik niet dat KPN inmiddels geen oplossing heeft gevonden voor dit probleem. Heeft iemand nog een goede tip voor mij?

 

*Admin: eigen topic voor vraag gemaakt

Welke tv en welke AB heb je?

Zie ook hier. 

 

P.S.

Je moet bij elke AB de code van je tv zelf handmatig ingeven.

KPN weet niet welke tv je hebt en elke tv heeft een andere code.


Hoi @barleduc, welkom op ons forum! Ben je er nog uit gekomen?
De instructies en codes zijn afhankelijk van welke afstandsbediening je precies hebt en welk merk+type TV.

Had je de stappen op www.kpn.com/afstandsbediening al doorlopen? Zoja, waar loop je dan precies vast?
Ook ik ben wel benieuwd naar de vragen die Joop hierboven stelt.

Welke tv en welke AB heb je?

Zie ook hier. 

 

P.S.

Je moet bij elke AB de code van je tv zelf handmatig ingeven.

KPN weet niet welke tv je hebt en elke tv heeft een andere code.

 


Natuurlijk heb ik alle instructies, zowel schriftelijk als per telefoon van KPN, opgevolgd. zonder resultaat.

Ik heb een Lenco tv DVL 2750 en een nieuwe AB (onderin met de knoppen: apps, netflix en rec).

Alle door KPN opgegeven codes heb ik geprobeerd, niets lukte. Als ik mijn oud AB gebruik, kan ik met de nieuwe alles doen, behalve de tv uitzetten en het geluid niet bedienen, ook de mute-knop doet niets.

Heeft iemand de oplossing?


Als het eerder wel gewerkt heeft moet het met deze ook wel kunnen. Welke stappen doorloop je precies? Welke knoppen gebruik je en welke codes?

Dat de volumeknop,powerknop en mute niet werken betekent inderdaad dat de afstandsbediening niet ingesteld is op je TV.


Natuurlijk heb ik alle instructies, zowel schriftelijk als per telefoon van KPN, opgevolgd. zonder resultaat.

Ik heb een Lenco tv DVL 2750 en een nieuwe AB (onderin met de knoppen: apps, netflix en rec).

Alle door KPN opgegeven codes heb ik geprobeerd, niets lukte. Als ik mijn oud AB gebruik, kan ik met de nieuwe alles doen, behalve de tv uitzetten en het geluid niet bedienen, ook de mute-knop doet niets.

Heeft iemand de oplossing?

 

Weet je nog welke code je bij de oude gebruikte?

Dan kan de moderator waarschijnlijk de juiste nieuwe code geven. 


Op de oude AB kon ik via code 20 de tv instellen waarvan geen code werd opgegeven. Je moest dan afwachten of de tv reageerde. Dat is na een paar maal proberen gelukt.

Bij de nieuwe AB bestaat zo’n algemene code niet, althans voor zover ik weet, dus heb de de door KPN opgegeven codes geprobeerd. Ook via de telefoon heb ik van KPN medewerkers diverse codes door gekregen, zonder resultaat. De echte koppeling is dus niet gelukt. Ook via de tv -via instellingen- lukte het niet. Voor mijn toestel, Lenco DVL 2750, werd geen code opgegeven. Het typenummer stond overigens ook niet in de lijst. 

Ik heb gelezen dat mijn probleem met de nieuwe AB meer voorkomt. Dat vertelde een medewerker mij ook. Ik vind het vreemd dat dit zo is. Van KPN verwacht ik toch wel dat een gekend probleem wordt opgelost c.q.  wordt voorkomen.

Ik hoop dat de moderator mij verder kan helpen, want ik kan niet zeggen hoe lang nog mijn oude AB (ook van KPN) het nog blijft doen.


Helaas hebben we geen “overige” knop meer inderdaad maar vrijwel alle fabrikanten hebben wel codes. Als je merk niet in het PDF document staat wordt het wel lastig en weten we simpelweg niet welke gaan werken op je TV maar Lenco staat er gelukkig wel op. Ik zet het hieronder nog even op een rijtje. Houd er rekening mee dat dit niet dezelfde stappen zijn als op de voorpagina op www.kpn.com/afstandsbediening.

 

De codes voor Lenco zijn: 

005 - 008 - 022 - 024 - 052 - 216

Overige codes kun je in dit PDF bestand vinden.

 

Als het met deze codes niet lukt hebben we helaas niet echt een oplossing voor je.


Helaas moderator, alle vermelde codes heb ik gebruikt, ook die in het PDF-bestand. Vind het erg vreemd dat KPN niets voor mij kan betekenen. Wat heeft het dan voor zin om nieuwe AB's uit te geven als je die niet gebruiken kunt?

Ben heel erg teleurgesteld in KPN en overweeg maar om naar een andere provider over te stappen, zodra dat kan.


 Wat heeft het dan voor zin om nieuwe AB's uit te geven als je die niet gebruiken kunt?

 

waarschijnlijk omdat nieuwe tv's niet meer werken met de oude afstandsbediening.

Maar wat mij betreft leveren ze de oude én nieuwe afstandsbediening en geven ze klanten zelf de keus welke ze graag willen.

Misschien op marktplaats de oude afstandsbediening kopen?

deze bijvoorbeeld: https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-en-foto/afstandsbedieningen/m1792081231-kpn-afstandsbediening-nieuw-geschikt-voor-interactieve-tv


Allereerst: KPN levert een afstandsbediening om de tv ontvanger mee te bedienen. Dat werkt zonder meer. Voor ALLE functies van je televisie zul je diens eigen ab moeten gebruiken. De kpn ab ondersteunt alleen tv aan/uit, volume/mute en bronkeuze (die laatste ook niet altijd).
Je kunt die functies dus ten allen tijde ook met de originele Lenco ab gebruiken als je huidige kpn ab defect raakt en je de nieuwe gaat gebruiken.

Verder moet het instellen voor het merk Lenco, van '’koppelen'’ is geen sprake bij IR, gewoon moeten kunnen met de nieuwste ab.

Ik doe het altijd zo.

Druk eerst de bronkeuze knop source in en direct daarna ook de OK knop. Houdt ze dan samen ingedrukt totdat het rode ledje op de ab brandt.

Typ de (eerste) code in, die vind je in de reactie van Thomas. En druk daarna éénmaal kort op de OK knop.

Probeer i.i.g. de tv knoppen aan/uit en volume. Als ze niet werken dit handelingetje nogmaals met de volgende code.