Skip to main content

Dag allemaal,

 

Ik wil de bluetooth afstandsbediening (natuurlijk via infrarood, maar dan weten jullie welke versie het is: de nieuwste versie) koppelen aan mijn (wat oudere) Philips TV (42pfl6805h). Zowel met de snelcode (4) als de losse codes in de PDF van KPN (005 208 270 326 440 566 691 772) krijg ik hem niet gekoppeld.

De handelingen zijn gewoon precies uitgevoerd zoals in de instructie (snelcode) en de PDF (driecijferige codes). De afstandsbediening werkt op de TV-ontvanger zoals bedoeld, ook met bluetooth. Koppelen aan de TV lukt dus niet. Bij T-Mobile en ook toen ik jaren geleden bij KPN zat was dit geen enkel probleem. 

Hebben jullie nog een tip? Een specifieke code die niet is genoemd maar die soms ook wel werkt op een Philips TV bijvoorbeeld?

Overigens heb ik hetzelfde als ik probeer te koppelen met de Sony-receiver. Ook dan werkt de koppeling via snelcode en via de driecijferige codes niet. Kan het dan aan de afstandsbediening liggen? 

De meneer die ik aan de lijn had van KPN zei simpelweg dat wat ik wilde niet kon, maar dat de afstandsbediening alleen op het Arris-kastje werkt. Helaas had ik dus qua kennis geen geluk aan de telefoon. Hopelijk weten jullie meer :-)

Geen idee welke afstandsbediening u heeft.

Er zijn vele infrarood afstandsbedieningen van KPN.

Zie hier.

Klik op de juiste AB en volg de instructies.


Zoals ik schrijf heb ik dus de bluetooth-afstandsbediening. Ik dacht dat er daar maar één van was, maar het is de afstandsbediening linksboven (wit met zwarte achterkant). Zoals ik beschrijf heb ik al die instructies (tot op de letter en meerdere keren) gevolgd en werken die in mijn geval niet. Vandaar mijn vraag hier. Heeft iemand een andere code werkend gekregen op een Philips en/of kan dit een fout in mijn afstandsbediening zijn?


Ik heb de VIP 5202 niet en ook een andere AB en ik heb ook geen Philips tv.

 

Maar ik heb elders gelezen dat je de “oude” code eerst moet verwijderen (of ab resetten of) en daarna de juiste code er weer in zetten.


Ik heb tussen de pogingen door inderdaad de afstandsbediening ook een aantal keer gereset (rood en blauw tegelijk indrukken). Dat gaf ook geen soelaas.

Ik las ook nog ergens de optie om via [menu 5 seconden indrukken] en [snelcode 20] alle codes te proberen, maar helaas zit die optie niet op deze afstandsbediening (menu 5 seconden indrukken leidt niet tot het gewenste effect) - anders was dat nog een mooie optie geweest.


Het euvel is denk ik gevonden.
 

Ik heb een nieuwe afstandsbediening besteld. Ik heb namelijk de bluetoothverbinding verbroken en daarna geconcludeerd dat de afstandsbediening het ook niet meer deed op de TV ontvanger. IR werkt niet. Later merkte ik dat hij het wel doet als je hem direct tegen de ontvanger aanhoudt en dan werkt TV-koppelen ook, maar daarvoor heb je geen afstandsbediening natuurlijk :-)

De afstandsbediening is dus stuk en ik verwacht dat de nieuwe afstandsbediening morgen het probleem oplost.