Skip to main content

Heb nu de 4e afstandsbeding voor de VIP5220 ontvanger en weer reageert hij soms niet meer op de ontvanger vooral bij het afspelen van opnames, zijn deze afstandsbedingen nou van zo’n belabberde kwaliteit je zou het haast gaan denken of is hier meer aan de hand ik zelf weet het niet meer ik ben behoorlijk aan KPN aan het twijfelen terwijl ik op glasvezel zit.

Ik bel niet meer naar de klantenservice die maken je ook van alles wijs, of hebben geen kennis van zaken.

Vraagje, heb je de batterijen vervangen?

Meestal is dat het probleem (ook al is de AB nieuw)

En ik heb ook wel eens gemerkt dat nieuwe batterijen leeg zijn (helaas).

Ik gebruik alleen in de slaapkamer de KPN AB en die doet het al jaren goed.

En in de woonkamer (als ik de Logitech Hamony One Ultimate ben vergeten op te laden) en ook die werkt al jaren goed.

Staat de KPN TV decoder vrij, zodat het infrarood licht er goed heen kan?


Afstandsbeding is 3 weken oud deze werkt met Bluetooth. 


Maar zitten er nieuwe batterijen in?

En ik heb ergens gelezen, dat je Bluetooth soms moet resetten met de AB.

Je kan dat elders op het forum vinden (ik heb hier helaas geen ervaring mee). 


Ha @Macwim, wat een gedoe 😞. Hoe gaat het als je de afstandsbediening op een andere ontvanger gebruikt? Werkt het dan wel naar behoren? Heb je inderdaad al eens geprobeerd de batterijen eruit te halen en er evt. andere in te plaatsen? We hebben in een ander topic wat opties staan voor code combinaties die zouden moeten werken. Wil je ze eens proberen:

1)Afstandsbediening koppelen aan tv-ontvanger. (Bluetooth connectie forceren)
<cijfer 7-knop> + <cijfer 9-knop> 3sec indrukken, daarna de OK-knop (LED GROEN knippert twee keer). .Pairing blijft 60 sec actief]

2) Bluetooth-verbinding met tv-ontvanger loskoppelen
<OK-knop> + <P- knop> 3sec indrukken, (LED wordt groen) <OK-knop> indrukken (LED GROEN knippert twee keer)

 


P.S.

Het komt helaas  voor dat nieuwe batterijen leeg zijn.


Bedankt voor jou tips Marcia ik zal dit doen zodra ik weer problemen ondervind nu gaat het goed.