Skip to main content

Is hier inmiddels als een oplossing voor?

wilde bijna een topic openen totdat ik deze zag.

spatial audio die niet uitkan is echt vreselijk.

geluid klinkt hol en als je je hoofd draait, dan beweegt het geluid de andere kant op.

is inderdaad met geen enkele andere app

Ā 

Admin: Eigen topic aangemaakt voor je vraag, afgesplitst van dit topic.Ā 

Enige dat voor nu helpt is via de browser kijken. Dan is het wel gewoon stereo.Ā 
ligt dus echt aan de app


Dat klinkt meer als ā€œUit faseā€ dan spatial stereo. Maar ik ben het met je eens, je moet niet knoeien met audio. Ik heb geen toonregeling op mā€™n buizenversterker en luister audio ā€œas isā€ oftewel zoals het bedoeld is. Niks mis mee en als het dan wat slechter klinkt hebben ze daar waarschijnlijk een bedoeling mee gehad. Maar het meeste klinkt verreweg het allermooiste als je er niks aan doet.Ā 


Hoi @WesleyBakker, het blijft nog even via de browser kijken dan. Het antwoord van 2 maanden geleden staat nog steeds:
Ā Ā 

De ontwikkelaars zijn hiervan op de hoogte maar geven ook aan dat ze niet verwachten dat dit op korte termijn zal worden aangepast. Waarschijnlijk niet het gewenste antwoord maar daar zullen we het voorlopig mee moeten doen.

Ā 


Eh, via welke 'ā€™app'ā€™ kijk je / gebruik je de airpods waarbij het hol klinkt?Ā 

Bedoel je daarmee de TV+ box? Zet deze dan eens op unicast onder Video Mode. Dat is, vooralsnog, namelijk stereo en niet dolby surround. Is het dan (unicast) opgelost?.


Het is alleen de App op iPhone/iPad.Ā 
geluid gaat automatisch in ruimtelijk. Is de enige app waarbij het geluid zo raar klinkt


Oh. Aha. Heb wat dat betreft alleen de app in m'n Samsung telefoon. Daarop gebruik ik geen headset. Telefoon heeft 1 speakertje.

Op de laptop met koptelefoon, ook geen hol geluid (tegenfase lijkt je omschrijving wel).

FF npo 1 en Eurosport aan gehad. Klinken hier prima op de koptelefoon. Via de laptop.

Aangezien ik voor dichtbij een bril nodig heb kijk ik overigens zelden op telefoon of laptop.


Het is echt alleen via de TV app op iOs icm Airpods Pro.Ā 
via de browser op iOs klinkt het gewoon normaal.Ā 
De app klinkt gewoon raar. Als je je hoofd draait naar rechts, hoor je dat het geluid precies uit het midden komt, dus meer vanuit je linkeroortje. Normaal is dit alleen zo als je ruimtelijk geluid aanzet via je apparaat. Heel raar dat KPN zo krampachtig reageert. Via de browser is het wel gewoon zoals het hoort dus de app heeft een verkeerde instelling


Op tablet en telefoon kan ook via de website tv.kpn.com gekeken worden.Ā 

Dan gaat het wel goed.

Dat is dan nog even een ontsnappings clausule.

Of dit (uit het eerdere topic).

MaxJ vermeldt:Ā 

Accessibility > Airpods > Audio Accessibility Settings > Mono Audio ON


Zoals eerder vermeld is het probleem bekend bij de ontwikkelaars, en dat het helaas niet op korte termijn opgelost gaat worden. Ik begrijp echt wel dat het balen is, maar ik kan er nu niet meer van maken. Hoe graag ik dat ook wil.Ā 

Voor nu is het nog even via de browser kijken.Ā