Skip to main content
Vraag

Al 4 maanden lang ervaar ik problemen met het terugkijken van opgenomen programma's

• October 5, 2026
  • 2 reacties
  • 15 keer bekeken

Ik heb al meer dan 4 maanden problemen bij het afspelen van tv programma’s die ik heb opgenomen. Na een paar minuten stopt het beeld en kan ik niet meer verder kijken en moet ik het afspelen van het programma stoppen. Ik wordt door de helpdesk van het kastje naar de muur gestuurd. Tijdens mijn laatste telefoongesprek met de helpdesk werdgezegd dat het ligt aan problemen met het platform en dat het opgelost zou worden met een nieuwe update van de software. Maar probleem is er nog steeds. Het is een bekend probleem bij meerdere klanten maar er is 0 communicatie met mij over hoe en wanneer dit wordt opgelost.

2 reacties

E. Smit
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • October 5, 2026

Best ​@PeterG , ​@JanD ,

Wat kan dit zijn ?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 5, 2026

Klinkt als vastgelopen werkgeheugen, ​@E. Smit . Het na een paar minuten stoppen van opnames heb ik nog niet vaak gelezen. 

Het lijkt echter wel een oude HD ontvanger te betreffen als ik het zo lees. 

​@Inkie1 . Welke heb je? HMB2260, VIP2952, VIP5202 ?

Heb je de ontvanger al eens minimaal 5 minuten stroomloos gemaakt? Dan pas is het werkgeheugen leeg. Dat kan te vol zijn want onder stand-by leegt het niet. 

Mijn moeder heeft haar ITV ontvanger nu 4 weken op ECO stand-by. Dat leegt het geheugen wel want o.a. dat deel is dan stroomloos tijdens stand-by. Geen vastlopers meer gehad; daarvoor 2 keer per week. 

Een HMB2260 is minimaal 15 jaar oud en wel aan vervanging toe. Daarvoor kun je kpn bellen.