Skip to main content

Ik heb nu al bijna een maand problemen met mijn kpn +box. De box blijft meldingen geven dat het internet is verbroken. Hierdoor kan ik de box niet eens opstarten. Ook kan ik geen gebruik maken van de apps.Inmiddels alle oplossingsprocedures doorlopen, harde resets gedaan maar niks lijkt te helpen.  Inmiddels al 4 keer met kpn aan de lijn gehangen voor een oplossing. 1e keer (28april) werd gezegd dat ik 24 uur moest wachten. 2e keer (29 april) werd gezegd dat het probleem bij kpn lag en dat ik moest wachten op een update. Afgelopen zaterdag (13mei) weer gebeld en er zou een nieuwe tv box worden opgestuurd. Vandaag een afstandbediening ontvangen en geen tv box. Vandaag (16mei) weer gebeld. Er zou na gevraagd worden bij een collega hoe en wat en ik zou terug gebeld worden. Dit is niet gebeurd. Echt super waardeloos allemaal. Inmiddels al 3 weken zonder tv en nog steeds niks opgelost.

Wie kan mij verder helpen want met de kpn hulplijn kom ik niet verder.

 

BvD

Als het goed is krijg jij vandaag een update van de TV+ firmware en TV+ app waarmee deze melding tot het verleden zou moeten gaan behoren.

 


Update: inmiddels contact gehad met kpn nadat ik voor de 5e keer gad gebeld. Vanuit kpn is vastgesteld dat er iets mis is met mijn experiabox v10. Daarvoor wordt een nieuwe opgestuurd. Voor nu hebben we een workaround door de tv box met wifi te verbinden. Let wel op dat de ethernet kabel dan niet aangesloten moet worden. Nu werkt alles ':)


Maar dan heb je nu dus minder goede beeld- en geluidskwaliteit immers via de wifi van de V10 wordt geen multicast ondersteund en gaat alle communicatie dus o.b.v. unicast, zelf al heb je multicast ingesteld staan. Met name op kanaal 1 t/m 10 is het verschil in beeldkwaliteit aanzienlijk.


Als ik een nieuw modem heb hang ik hem er uiteraard bekabeld aan. Tis een tijdelijke fix.


Hoi @RvG_NL, welkom! Ik begrijp dat er inmiddels een nieuwe Experia Box onderweg is. Maar, heb jij de update waar wjb naar verwijst ook binnengekregen op je TV+ Box? Dit kun je op de Box controleren via Menu > instellingen (wieltje) > Informatie. Daar zou KPN TV+ firmware versie 0.19.4 & KPN TV+ app versie 1.103.1 moeten staan.

Als dat niet zo is, ga naar Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over  en gebruik de controleer op updates opties die daar staan.

 

Als deze beide updates gedaan zijn, zou je deze foutcode niet meer moeten zien. In dat geval zou ik je dan ook willen vragen om de V10 weer bekabeld aan te sluiten en te kijken of het inderdaad weer goed werkt. 


Hoi @RvG_NL, welkom! Ik begrijp dat er inmiddels een nieuwe Experia Box onderweg is. Maar, heb jij de update waar wjb naar verwijst ook binnengekregen op je TV+ Box? Dit kun je op de Box controleren via Menu > instellingen (wieltje) > Informatie. Daar zou KPN TV+ firmware versie 0.19.4 & KPN TV+ app versie 1.103.1 moeten staan.

Als dat niet zo is, ga naar Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over  en gebruik de controleer op updates opties die daar staan.

 

Als deze beide updates gedaan zijn, zou je deze foutcode niet meer moeten zien. In dat geval zou ik je dan ook willen vragen om de V10 weer bekabeld aan te sluiten en te kijken of het inderdaad weer goed werkt. 

 

Update kon ik alleen draaien wanneer ik niet met ethernet was verbonden. Nu ge-update. Wifi weer uit en kabel erin gedaan. Nu werkt alles weer.

 

Probleem is dus nu opgelost