Skip to main content
Beantwoord

Al mijn opnames hebben een rood slotje in de KPN TV+ app op de iPad

• August 19, 2025
  • 12 reacties
  • 120 keer bekeken

Sinds enige tijd krijgen al mijn opnames in de app(ipad) een rood slotje met de mededeling dat ik ze alleen via de ontvanger terug kan kijken.

En met sinds enige tijd bedoel ik nadat ik TV+ heb…..

Nu lees ik dat het te maken kan hebben met rechten van een zender.
Waarom had ik daar voorheen dan geen problemen mee?
Ik kon altijd alle opnames bekijken op de iPad die ik opgenomen had, ongeacht de zender of waar ik was.

Of is dit een instelling o.i.d.?

Beste antwoord door PeterG

Oh. Van de zender ID en nog zo'n 25 andere kun je de opnames ook helemaal niet via de mobiele app of tv.kpn.com kijken. 

Er staat toch ook gewoon duidelijk 

Deze opname kun je alleen op de tv-ontvanger bekijken. 

Dat was altijd al zo.

12 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 19, 2025

Heb je toevallig je opnemen uitgebreid tot 1000 uur?

En werken ze wel via de ontvanger?

En via laptop http://tv.kpn.com?

• Auteur
  • Slimmerik
  • August 19, 2025

Hoi Peter,

Nee, ik heb niets uitgebreid. En maar 5% in gebruik dus ook niet echt nodig.

Ze werken wel op de ontvanger maar niet op de laptop.

Dit is een screenshot van mijn laptopscherm.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • August 19, 2025

Oh. Van de zender ID en nog zo'n 25 andere kun je de opnames ook helemaal niet via de mobiele app of tv.kpn.com kijken. 

Er staat toch ook gewoon duidelijk 

Deze opname kun je alleen op de tv-ontvanger bekijken. 

Dat was altijd al zo.

• Auteur
  • Slimmerik
  • August 19, 2025

Dat dit altijd zo was ben ik dus niet met je eens, ik heb ze altijd via mijn iPad kunnen bekijken, al mijn opnames, waar ik ook was.

En dat ik dat zeker weet is gewoon omdat ik bijna al mijn opnames van ID en CI zijn...al jaren.

Het staat er, dat klopt, ik kan nl ook lezen, maar dat was met mijn oude tv-abbo zeker niet het geval.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 19, 2025

Dan was je bij een andere provider. Ik heb nooit opnames van onderstaande zenders kunnen kijken via de app/website. 

(Stukje tekst van mij uit eerder topic)

Er zijn nogal wat zenders waarvan je via de app niet kunt terugkijken en ook opnames niet kunt kijken.

Love Nature, IN Plus, Njam, Beleef KPN, Crime & Investigation, Nick Toons, Cartoonito, RTL Telekids, Cartoon Network, Al jaazera, E! entertainment, RTL Lounge, RTL Crime, RTL Z, France 2, RTV-7, RAI UNO, 100% NL, Stingray clasical, MTV 00's, TRT, TV 538, BBC NL, de Vlaamse zenders, ID, MTV Live, Duitse zenders.

• Auteur
  • Slimmerik
  • August 19, 2025

Dat was ik niet...ik heb miss al wel meer dan 15 jaar KPN.

En ik heb reeds die stukjes gelezen op zoek naar een antwoord.

Wat heeft een opname dan voor zin als je hem alleen thuis in de woonkamer kan bekijken?

Dan kun je ook gewoon terugkijken...🙄

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 19, 2025

heb miss al wel meer dan 15 jaar KPN.

Dan is het wel gek dat je het zo verkeerd onthouden hebt.

Ik heb deze lijst zenders al lang geleden uitgezocht. 

Het is wat het is.

Opnemen heeft wel degelijk zin, ook al kun je van deze zenders de opnames alleen op de tv kijken. 

Langere bewaartijd. Reclameblokken overslaan bij zenders waar zelfs doorspoelen is geblokkeerd bij terugkijken. 

Hier kpn tv sinds 2006. Toen nog alleen Digitenne. Sinds Q4 2010 heeft kpn interactieve tv. Ik ben op de interactieve trein gestapt per maart 2011. Opnemen kon toen alleen nog via Hard Disc in de ontvanger. 

• Auteur
  • Slimmerik
  • August 19, 2025

heb miss al wel meer dan 15 jaar KPN.

Dan is het wel gek dat je het zo verkeerd onthouden hebt.

Leuk dat je aan mijn verstand twijfelt, dan heb ik hier even een linkje:

Is maar 2 jaar terug en er staat duidelijk:

Bij een aantal zenders was dit een tijd lang ten onrechte wel mogelijk.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 19, 2025

De crux is dus "ten onrechte" mogelijk. 

Dus is het nu ten rechte (terecht) onmogelijk. Zoals het dus nu staat klopt het.

Dat topic is 2 jaar oud en de huidige, juiste*!, situatie is dus alweer zolang. Dus om nu dit topic te starten.…

*Kpn heeft er de rechten niet voor.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Plien65, wat Peter zegt kan ik bevestigen. Die zenders horen alleen via de tv-ontvanger of smart tv app teruggekeken kunnen worden. Via de mobiele (iOS en Android) apps en tv.kpn.com kunnen die zenders niet teruggekeken worden.

Als het wel heeft gewerkt heb je geluk gehad, maar dat was dus moet de bedoeling.

• Auteur
  • Slimmerik
  • August 21, 2025

De crux is dus "ten onrechte" mogelijk. 

Terecht of niet, ik kon het wel en daar gaat het om. 

• Auteur
  • Slimmerik
  • August 21, 2025

@ Jasper: ik was er blij mee omdat ik maar 2 zenders eigenlijk kijk vanwege de “geweldige” Nederlandse tv-zenders. 
En ik ben veel onderweg dus dan zijn opnames handig maar niet als je ze alleen in je eigen woonkamer kunt kijken. 

Topic kan wat mij betreft op slot.