Skip to main content

Inmiddels al van alles geprobeerd: Opnieuw opstarten (Experia box en ontvanger Arris VIP2952-V2),  stekkers in andere stopcontacten, batterijen afstandbediening en apparaten controle uitgevoerd (uitkomst beide geschikt, dus geen omruilafspraak). Welnu apparaat mogelijk geschikt maar volgens mij vertoont de motorola gebreken.  Eerst al geen response bij wijziging kanaal. Alleen geluid aan/uit/minder/meer werkte. Opnieuw opgestart en nu wel kanaal wijzigen maar bij teletekst verspringt de tekst ineens naar begin/einde van tekst buiten beeld. Haperend beeld/geluid nog niet opnieuw vastgesteld (goede nieuws).

Wat kan een andere mogelijke oorzaak zijn? 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hallo @GenG ,

Je haalt volgens mij wat verschillende type ontvangers door elkaar. 
 


Heb je een Motorola ontvanger?

Je kan dan ook zelf de Motorola ontvanger omruilen met de KPN omruil tool (gebruik onderstaande link). De Motorola ontvanger dient wel te zien aangesloten zodat de tool deze herkent.

Apparatuur wisselen KPN

 

 

 

 


Noordzee, dank voor je reactie. Je hebt gelijk. Heb de controle uitgevoerd, maar deze geeft aan dat ik de juiste apparatuur heb. Geen motorola maar de vervanger Aris VIP 2652. Heb ik onjuist aangegeven in de titel. Probleem blijft: teletekst gaat na selectie automatisch over op grotere letters die links en rechts buiten beeld op de TV blijven.


Ok, kan gebeuren. 
Een moderator kan jou verder helpen. 

Zou je je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators.
 


Profiel verder aangevuld. Teletekst probleem opgelost: Instellingen - Beeldscherm op automatisch gezet.

Probleem dat niet weg is: Haperend beeld. Ga nog op zoek naar andere HDMI kabel om ook dat als oorzaak uit te sluiten. 


Andere HDMI kabel aangeslotene ennu geen haperend beeld meer (tot nu). Probleem blijft wat mij betreft de Arris VIP2952. Waarom reageerde de kast niet op programma omhoog/omlaag ? Waarom bij keuze zender 2 ineens de TV op ander input kanaal ? En nu bij terugkijken opnames eerst foutcode STB-ZAP-01 (na enkele pogingen kon ik wel de opname bekijken) en daarna tijdens afspelen dat de ontvanger ineens interactieve TV opnieuw gaat opstarten ???? Kan daarna trouwens wel terug naar de onderbroken opname om deze verder te bekijken. 


Heeft u de software al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?


Jeroen, nee heb ik niet geprobeerd. Zal ik een dezer dagen ook eens uitvoeren. bvd


Wij horen het graag


Software vanmorgen opnieuw geinstalleerd. Komende dagen bezien of alle probleempjes uit de wereld zijn. Met name haperend beeld. 


welnu. Software opnieuw geinstalleerd maar haperend beeld (met boodschap naar andere zender/foutcode) is weer terug. Andere HDMI kabel heeft ook geen zin. TV oorzaak of toch de Arris ontvanger in combinatie met verbinding via stroomnet?