Skip to main content

Beste,

Sinds kort heb ik het probleem dat wanneer ik Netflix kijk het geluid klinkt als aliens.
Wanneer ik het geluid van engels 5.1 omzet naar engels dan heb ik weer gewoon geluid.

Ik heb de settup box als gereset en software opnieuw geladen maar het probleem blijft.

Is hier een betere oplossing voor dan iedere keer het vinkje aan te passen?

Mvg,
Robbert

 

Nog steeds heb ik bovenstaand probleem met een VP2952 V2 en een Sony Bravia WD757 tv. Na pauzeren schiet de audio in een Alien modus. Geldt voor normale TV uitzendingen als wel Netflix via de VP2952. HDMI kabels gewisseld, uitgangen gewisseld. Lijkt iets te maken te hebben met Dolby 5.1 of niet. Als je de stop op niet 5.1 zet lijkt de audio normaal. Maar dit is per film. De Sony TV kent overigens diverse smaken audio en doet dit perfect met bijv. ATV. 

 

Wat is de oplossing?

admin: eigen topic aangemaakt

Goedemorgen Henri, weer een update! We hebben het geluid kunnen reproduceren. We hebben nu contact met Philips en Netflix om te onderzoeken hoe we dit kunnen oplossen. Als blijkt dat het probleem in de software van onze tv-ontvanger zit worden er developers aangestuurd om dit te verhelpen. Geschatte release waarin het probleem dan opgelost zou kunnen worden is de september release. We moeten wederom een beroep doen op onze geduld, maar zo weet je dat er nog steeds aan gewerkt wordt 🙂

 

En, ? nu twee jaar later heb ik dit probleem met een splinter nieuwe Sony nog steeds. Met andere randapparatuur geen probleem, met de KPN setup (VP2952 V2) wel. Wat is nu de oplossing?


Hi @RonaldG2! Lees ik goed dat de audio wel goed blijft zolang je geen 5.1 geluid gebruikt? 


@Bram_  dat klopt. Sony geeft dit zelf als tijdelijke oplossing aan. Kies het stereo geluid ipv 5.1 in Netflix app. Dat gaat goed tot je een nieuwe aflevering of film start. De app kent geen default setting die altijd wordt toegepast. Het probleem is dat er telkens tussen verschillende modi (stereo, DD+) wordt geschakeld. 
 

Dit probleem is op verschillende threats al gemeld. Zie zeker deze melding al sinds 2 jaar in het forum terugkeren. Is er een oplossing?


Is er een oplossing?

Beter de app voor Netflix in de Smart TV zélf gebruiken. Die is sowieso volledig compatibel met de tv zelf.

Door de diverse problemen met de app in de kpn ontvanger (w.o. het er steeds uitgegooid worden) ben ik die in de tv gaan gebruiken. Mooier beeld ook nog.

Mijn moeder had met haar Sony ook het geluidsprobleem. Ook bij haar: met de app in de tv zelf gaat het prima.


@PeterG Je reactie heb ik nu al 10x gezien en ik heb geen behoefte om daar inhoudelijk nogmaals op te reageren. Dus dank op je visie en ik begrijp dat je nog al onder de indruk bent van de ervaringen van je moeder. No hard feelings.

 

@Bram_ Graag focussen op mijn initiële vraag over een probleem met Netflix.


Peter, Je reactie heb ik nu al 10x gezien

Bram, Graag focussen op mijn initiële vraag over een probleem met Netflix.

Tja, als je wilt wachten op een oplossing met Netflix in de decoder moet je niet klagen. Dit probleem is er al sinds begin augustus 2020…..

Ik blijf derhalve mijn reactie op dit soort topics geven, omdat dat gewoon een snellere, en betere, oplossing is. Aangezien er een oplossing is….. Je hebt tenslotte een Smart tv. Of Chromecast.

Succes met wachten. (en ondertussen dan niet ergeren, hè)