Skip to main content

KPN TV+: apps zoals Netflix en YouTube lopen vast

• July 17, 2026
  • 11 reacties
  • 137 keer bekeken

Ruben Paniceres Uittenbosch
Topper
Forum|alt.badge.img

Nog steeds gezeik met de apps, lijkt wel of het geheugen van de kpn tv+ vol raakt. Ja, na de stekker eruit doet ie het weer maar dat kan toch nooit de bedoeling zijn? Ook de YouTube zoek functie met stem is weer gestopt. Krijgen we nog een ander tv kastje die het wel doet?

11 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 17, 2026

Wat vervelend dat je deze ervaring hebt. 

Ik gebruik de apps veel en nooit genoemde problemen. Met 16 GB is er ook ruim voldoende geheugen. M'n 2 andere niet-kpn boxen hebben 8 en lopen ook nooit vast. 

Sluit je de apps wel gewoon af opdat ook cookies gewist worden. Dan bedoel ik niet de home toets indrukken. 

• July 17, 2026

Sluit je de apps wel gewoon af opdat ook cookies gewist worden. Dan bedoel ik niet de home toets indrukken. 

Dat is dus het probleem. Ik zie dat enkele moderatoren schrijven dat de Home knop gebruiken genoeg is. 

Topper
Forum|alt.badge.img

Ik heb het over de kpn tv+, geen idee hoeveel geheugen er in zit. De apps starten prima op maar na een uurtje verschillende YouTube videos te kijken stopt het. Hetzelfde met Netflix. Laad Netflix niet en blijft meestal hangen op 25% of 85% maar wel geluid 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 17, 2026

“Ik heb het over de kpn tv+”

Jaja, we kunnen lezen. En we reageren daarop en leggen uit. 

“geen idee hoeveel geheugen er in zit."

Ook aparte opmerking nadat ik het genoemd heb. Maar als je in het kringetje blijft ronddraaien heeft reageren hier geen zin, zie ik. Ik haak weer af.

Succes.

Topper
Forum|alt.badge.img

Bedankt voor de hulp, over dat geheugen heb ik verkeerd gelezen. Ik zal kijken of het met de Home knop beter gaat. Alleen moet ik dan tijdens Netflix kijken steeds afsluiten. Lijkt mij niet de bedoeling 

• July 19, 2026

Bedankt voor de hulp, over dat geheugen heb ik verkeerd gelezen. Ik zal kijken of het met de Home knop beter gaat. Alleen moet ik dan tijdens Netflix kijken steeds afsluiten. Lijkt mij niet de bedoeling 

Elke keer de box stroomloos maken is ook niet de bedoeling.

Je moet niet tijdens het Netflix kijken afsluiten maar als je klaar bent. Netflix heeft in de Menu balk een afsluit optie bij de profielkeuze. Met de andere apps moet je normaliter de afsluit optie krijgen met de terug toets.

Terzijde de DIW7022 heeft 3 Gb werkgeheugen dat loopt natuur zo vol. Ik zou zelf nooit een apparaat kopen met zo weinig werkgeheugen.

De genoemde 16 Gb is opslagruimte.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • July 19, 2026

In de instelling heb je de optie "Energieoptimalisatie”, indien deze optie voor een App is geactiveerd, verwijdert Android hem automatisch uit geheugen/achtgrond als een geheugentekort dreigt. Helaas schijnt deze optie voor Netflix niet beschikbaar te zijn.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 19, 2026

Alleen moet ik dan tijdens Netflix kijken steeds afsluiten. Lijkt mij niet de bedoeling 

Die app heeft niet voor niks de optie afsluiten ​​​​​​. Dat doen ze er niet zomaar in. Helemaal links boven. Daarna 4-de opties uitklapmenu. 

Aangezien het erin zit lijkt het mij wel de bedoeling. Afsluiten. 

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 19, 2026

Ik kijk Cinetree, Netflix, NPO Start, Live TV en You Tube zeer regelmatig via de Apple TV en CineMember, Live TV, LG Channnels en NPO Start ook via desbetreffende apps op de TV. 

Ik sluit de apps nooit af en ondervind ook nooit problemen met de TV of Apple TV. En hoef die ook nooit opnieuw op te starten of stroomloos te maken. Ik ken ook niemand die de apps na gebruik ‘officieel’ afsluit. 

• July 19, 2026

Ik kijk Cinetree, Netflix, NPO Start, Live TV en You Tube zeer regelmatig via de Apple TV en CineMember, Live TV, LG Channnels en NPO Start ook via desbetreffende apps op de TV. 

Ik sluit de apps nooit af en ondervind ook nooit problemen met de TV of Apple TV. En hoef die ook nooit opnieuw op te starten of stroomloos te maken. Ik ken ook niemand die de apps na gebruik ‘officieel’ afsluit. 

Ik sluit op mijn Samsung TV echt elke app af als ik klaar ben met kijken. Maar stroomloos maken inderdaad nooit. Dat is een oplossing als echt niks anders helpt.

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Ruben Paniceres Uittenbosch . 

Ik begrijp dat dit erg vervelend is. Het zou natuurlijk niet de bedoeling moeten zijn dat je de TV+ Box regelmatig van de stroom moet halen.

Zou je eens een tijdje willen proberen om de apps na gebruik volledig af te sluiten, in plaats van ze op de achtergrond te laten staan? Dan kunnen we controleren of de problemen met YouTube en Netflix daardoor verdwijnen of in ieder geval minder vaak voorkomen.

Mocht je na een paar dagen of een week nog steeds vastlopers krijgen, laat dat dan hier weten. Dan kunnen we verder kijken waar het probleem mogelijk zit en of er iets anders aan de hand is.

Hopelijk geeft deze test wat meer duidelijkheid.