Skip to main content

Sinds kort de Artis in bezit. Continu ‘hikken’ in geluid. Bij alle zenders. Zeer irritant. HDMI kabel verwisseld en andere HDMI aansluiting geprobeerd. Ontvanger herstart en diverse geluidsinstellingen uit geprobeerd. Niets helpt. Gebruik ook Apple TV en op dezelfde manier aangesloten op mijn tv/soundbar. Dan totaal geen probleem. Prima geluid dan. Arris zit op kabel direct aan modem. Lijkt op een defect aan de Arris. 

Welkom bij ons op het forum @Klaas172. Dat geluid klinkt niet heel prettig inderdaad. Kan je er wat meer over vertellen zodat we met je mee kunnen denken?

  • Welke Arris tv-ontvanger heb je precies?
  • Welk modem heb je?
  • Het is met een kabel aangesloten zeg je, zit daar geen switch of iets dergelijks tussen?
  • Je zegt dat je het bij alle zenders merkt. Is dat bij het live tv kijken of ook bij het terugkijken van programma's of opnames?

Hou er rekening mee dat wij niet zien wat jij ziet, wij weten enkel wat jij vertelt. Hoe meer jij kunt vertellen, hoe meer wij mee kunnen denken,

Als je het makkelijker vindt om het telefonisch toe te lichten kan dat ook, we zijn bereikbaar op 0800-0402.


Hoi Jasper,

Het is de Arris vip 5202, direct op kabel zonder switch naar modem 12. Doet het bij alle tv zenders, terugkijken en apps zoals Netflix etc. 
Nogmaals alles geprobeerd ook de stekker er 10 seconden uitgetrokken. Als de Arris maar lang genoeg aanstaat lijkt het haperen iets minder te worden. Is zo echt niet naar te kijken/luisteren zo. 
 


Dat is gek inderdaad @Klaas172! Merk je ook verbrekingen of vertragingen op internet, of is het alleen op de tv-ontvanger? Zou je jouw forumprofiel ook volledig kunnen invullen en hieronder een seintje geven? Dan kan ik ook kijken of ik iets kan zien aan de verbinding.


Profiel is ingevuld. Verder prima verbinding. Ook bij Apple TV geen enkele storing. Alleen bij gebruik van de Arris. Net in bezit. Klachten begonnen gelijk. 


Ik zie zo geen gekke dingen aan de verbinding tot aan het modem. Heb je de netwerkkabel ook al eens vervangen om te testen of het daarmee beter wordt?


Ja, heb ik gedaan. Ik kan alleen maar de conclusie trekken dat het toch echt in de Artis zelf zit. 


Ik weet niet zeker of het in de Arris zit, maar aangezien we vrijwel alle andere dingen in de aansluiting al hebben geprobeerd blijven er ook weinig dingen over. Ik heb daarom een nieuwe gestuurd naar een servicepunt bij jou in de buurt. Ik heb je ook een privébericht gestuurd met de details.