Skip to main content
pas nieuwe Sony tv gekocht , de Sony KD55-AF9

nu wil ik graag alleen deze Sony afstandsbediening gebruiken i.p.v. beide

mijn vraag : is dat mogelijk en zo ja hoe krijg ik dat voor elkaar

graag hoor ik jullie reacties / ervaringen

alvast bedankt voor de genomen moeite
Hoi @W.P.

Dat kan alleen als Sony dat ondersteund, maar dat betwijfel ik eerlijk gezegd.

Dat zou dan in de gebruiksaanwijzing van je Sony TV moeten staan.

Wel kun je de KPN afstandsbediening programmeren om de functie Aan/uit, Volume en broncode te gebruiken.

Deze codes kun je hier vinden:



https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm
Hoi @W.P., Wanneer je een tv-ontvanger gebruikt van ons, dan kun je wel de afstandsbediening van KPN koppelen aan je Sony tv. Zodat je niet beide hoeft te gebruiken. Helaas kun je niet alle functies van je tv bedienen met de KPN afstandsbediening, dus je zult af en toe je Sony afstandsbediening nog wel moeten gebruiken. Helaas is de tv-ontvanger van KPN niet te bedienen met een Sony afstandsbediening. Niet het antwoord waar je op gehoopt had, maar weet je zo voldoende?
Mijn moeder heeft ook een Sony. Het is niet mogelijk met die afst.bed. de decoder van KPN te bedienen.

Echter ondersteunt de afst.bed. van KPN wel het volume, standby en ingangskeuze van je televisie. Tijdens gebruik van de decoder heb je dus maar één afst.bed. nodig, die van KPN.



En tijdens gebruik van app's via de Smartmenu v.d. tv en diens eigen instellingen heb je de afst.bed. van de Sony nodig.



Je hebt dus vrijwel nooit beide afst.bed. tegelijk nodig.
@W.P. We hebben geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen vragen meer hebt. Anders horen we het graag!

Reageer