Skip to main content

Ook ik zit net als zoveel anderenĀ op dit forum gemeld hebben, met een bekend probleem. NPO 1, 2 en 3 en de regionale zenders werken zoals normaal, maar op alle andere zenders heb ik geen beeld en geluid. Voor de radio zenders geld het zelfde geen geluid bij de commerciele zenders. Ze zijn wel aanwezig in de gids. Ik krijg geen foutmeldingen.

Opgenomen programma's van de commerciele zenders staan wel vermeld in opgenomen. Bij weergave echter zwart beeld en geen geluid. Wel zie je de tijdsbalk. Opgenomen NPO programma's worden gewoon weergegeven.

Mijn router is een Experia Box V10.

Tv ontvanger arcadyan HMB2260

Stappen die ik al heb ondernomen zijn:

  • Factory reset
  • Software opnieuw geĆÆnstalleerd
  • Router opnieuw opgestart
  • Van HDMI kabel gewisseld
  • Van HDMI poort op de tv gewisseld
  • Op andere tv aangesloten
  • Beeld op SD gezet, op adviesa
  • Alle vermelde oplossingen in de relevante topics geprobeerd

Nb Ik heb hier nu zelf een topic van gemaakt

De interactieve tv app en digitenne werken werken gewoon.

Wie kan mij helpen?

Tot op heden een reactie per sms dat vannacht de software van mijn modem wordt verbeterd.

Ik ga er vanuit dat dit een mogelijke oplossing is van het probleem. Mocht dit zo zijn dan zal ik reageren.


Helaas. Vanochtend wederom alleen beeld npo 1,2,3 enĀ regionale omroepen. Modem gereset en tv kastje 30 minuten zonder stroom. Inmiddels alles aan mijn kant uitgeprobeerd zonder resultaat.

De commerciele zenders zijn en blijven zwart.Ā 

Het zou fijn zijn dat iemand van KPN reageert.


Ha @Peterhel, welkom! Ik zie dat je inmiddels ook telefonisch contact hebt (gehad?). Is daar iets uitgekomen? Ik zie dat je zelf al veel geprobeerd hebt, top. Had je een zelfde merk HDMI-kabel geprobeerd? Misschien kan je nog eens een heel andere HDMI-kabel testen? Ik wil zelf nog even niets doen, voordat je gereageerd hebt. Mocht mijn collega al actie ondernemen, gaan we straks dubbele dingen doen.Ā 


Ik heb inderdaad telefonisch contact opgenomen met de servicedesk. Alle stappen zijn wederom doorgenomen. Er wordt een ticket aangemaakt, aangezien het probleem niet kan worden opgelost.

Diverse HDMI kabels uitgeprobeerd/ Andere TV. Niets helpt. Op het modem is alleen de TV ontvanger met lange kabel 10 meter rechtstreeks aangesloten.

Opvallend is dat reset nieuwe software van tv kastje zeer snel verloopt. Springt van 10 naar 70 in 5 seconden. Na reset komt hij steeds op RTL 4 kanaal zonder beeld

Ā 

Ā 


Dan hoop ik dat je er met de technische collega's uitkomt! Wil je dat nog even laten weten? Mochten we toch nog iets voor je kunnen doen, laat het dan gerust weten.


Marcia, vanmiddag contact gehad met technische collega. Het probleem zit hoogst waarschijnlijk, 99%, in het modem. Morgen komt de monteur met een omruilmodem. Informeer je nog of dit de oplossing is.


Monteur is langs geweest. Probleem opgelost. Bij deze dank voor de goede service.


Heel fijn! Bedankt dat je het nog even liet weten 🙂.