Skip to main content

Ik heb 2 Arris 2952 V2 TV kastjes die sinds, in ieder geval gisteren, alleen nog beeld geven op de publieke zenders. De overige zenders zijn te selecteren, geven een zwart beeld zonder geluid (wel informatiebalk).

Via de Kpn app via één van de tv's (andere niet geschikt) of via een mobiel device heb ik wel gewoon beeld op zenders als RTL en Veronica.

In mijn netwerk is niets gewijzigd. Er zijn geen (HDMI) kabels vervangen. Ik heb 1 van de Arris apparaten inmiddels een factory reset gegeven, maar dat mocht niet baten.

Wat kan het probleem hier zijn?

Beste @Rene Wassink 

Wat vervelend dat de TV ontvanger niet goed werkt, heb je de TV ontvanger eens een harde reset gegeven:

Laat je het even weten of het gelukt is?


Hallo @Dennis Schreve 

Zoals ik in het originele bericht al aan gaf had ik al een factory reset gedaan (met de door jou beschreven stappen) Zonder succes dus. Inmiddels heb ik ook contact gehad met KPN. Via een iets andere methode (ontvanger uit zetten, vervolgens aanzetten en herhaaldelijk op de knop bovenop de ontvanger drukken.) ook de andere ontvanger gereset. Vervolgens de Experiabox gereset (v10A). Beide zonder verandering. Ik word nu teruggebeld door een monteur. Ik verwacht echter dat het niet aan mijn kant van de lijn zit, dus ik heb daar nog niet echt een warm gevoel bij, maar ik laat me verassen.

Mocht iemand op het forum nog suggesties hebben, dan houd ik me uiteraard aanbevolen.

Voor de volledigheid: beide TV-ontvangers zijn bekabeld(cat6) aangesloten en hebben een goede/recente HDMI kabel.


Inmiddels ben ik gebeld door KPN medewerker die het uiteindelijk op afstand heeft kunnen verhelpen.

Zou zijn gegaan om een probleem in de routering. De ontvangers kregen blijkbaar niet meer door welke zenders ik wel en net mocht zien. Na het afkoppelen van beide ontvangers heeft hij iets gereset waarna beide ontvangers het weer deden.

Ik ondervond nadien nog wel wat problemen bij het terugkijken van een uitzending(liep vast), maar dat heeft er mogelijk niets mee te maken. Probleem lijkt dus te zijn verholpen.


Hi @Rene Wassink, fijn om te lezen dat je inmiddels al geholpen bent en dat je dit met ons deelt! 

Heb je in de toekomst nog vragen, dan weet je ons te vinden! :wink:


Reageer