Skip to main content

Het probleem: opnames spelen niet af. Bij starten loopt de balk gelijk door naar het einde van de opname en word je teruggestuurd naar het opname-overzicht.

Opmerkelijk: ik kijk veel Duitse tv en dit gebeurt alleen bij opnames van Duitse zenders, sinds ongeveer twee weken. Opnames van Duitse zenders van langer geleden spelen wel af, opnames van Nederlandse of Engelse zenders uit de afgelopen weken spelen zonder probleem af.

Gedaan: modem van stroom gehaald. Ontvanger van stroom gehaald. Software opnieuw geïnstalleerd.

Wat zou ik nog kunnen proberen?

Hoi @Annetkadet . Welkom op het forum.

Wat hinderlijk.  Kun je een paar recente voorbeelden geven? Welke zender, welk programma, welke datum en welk tijdstip?  Dan kan ik het verder (laten) analyseren. 

 


Hoi @Erwin_ ,

Excuus dat ik nu pas reageer.

Ik heb deze week ook met een collega van je gebeld. Ik heb toen de ontvanger teruggezet naar de fabrieksinstellingen en omdat dat niet hielp, de ontvanger en het modem van het stroom gehad.

In plaats van mijn vorige probleem heb ik nu wel een foutmelding, "STB-zap-03/-40462 videoserver niet gevonden" Dat is niet de oplossing waarop ik hoopte ;)

Probleem blijft alleen bij Duitse zenders, niet bij Nederlandse of Engelse?

Voorbeeld: ik heb op 26 mei om 21.00 uur op ZDF een aflevering van de serie Wendehammer opgenomen. Opname is volgens de ontvanger succesvol gelukt.

 


Zou je voorbeelden van minder dan een week oud kunnen noemen, @Annetkadet . Ze kunnen met ouder dan een week niks omdat er ook geen gids meer van is.

Ikzelf heb een testopname geprogrammeerd staan op ARD vannacht (van der Valk).


Zou je voorbeelden van minder dan een week oud kunnen noemen, @Annetkadet . Ze kunnen met ouder dan een week niks omdat er ook geen gids meer van is.

Ikzelf heb een testopname geprogrammeerd staan op ARD vannacht (van der Valk).

@PeterG Heb gisteren opgenomen (WDR, 22.30 Mord mit Aussicht) en dat werkt wel! Dat is fijn. Ik ga er dan maar vanuit dat de opnames van de afgelopen weken niet meer terug te halen zijn. Jammer, maar helaas.


Helaas gaan er wel eens dingen mis.  Door het grote aanbod aan zenders en programma's is het soms lastig om dit te detecteren. We zijn min of meer afhankelijk van jullie meldingen.

Mocht je merken dat dit weer gebeurt bij recente opnames (van max een week terug), laat het hier zo spoedig mogelijk weten. Liefst met tijdstip, zender erbij. Dan kan ik direct actie ondernemen.


Opname hier van vannacht speelt af. We gaan er dan maar van uit dat er op dit moment geen storing mee is. 🤞🏼


Dank voor het testen, @PeterG .  Wordt gewaardeerd.