Skip to main content

Op de grote witte stekker van de TV aansluiting in de slaapkamer blijft in het midden het rode lampje knipperen en geeft de TV heel veel storing maar alleen ‘s avonds. Als ik overdag kijk op de TV in de slaapkamer dan heb ik een normaal werkende ontvangst. Hoe kan het dat ik steeds ‘s avonds  storing heb?? 

 

 

Admin: Afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

's Avonds heeft iedereen de kerstboomverlichting aan. Dat kan storen op de DVS.


Vaste UTP (CAT5E) kabels is altijd het beste.

Je kan die kabel mooi in buizen, gootjes, etc. wegwerken.

En je bespaart ook nog eens aardig wat energie (volksmond stroom).


Inmiddels ben ik er zelf achter gekomen dat het probleem is gekomen door het bevestigen van een nieuwe voordeur lamp. De Klussenier heeft in de meterkast iets gedaan en toen is het met de TV in de slaapkamer fout gegaan. Als de voordeur lamp uit is dan heb ik geen storing op de TV, is de lamp aan dan krijg ik enorme storing. Hopelijk kan de Klussenier het probleem oplossen, volgend jaar. 


Helaas blijkt volgens een elektricien dat het niet ligt aan de voordeur lamp dus moeten we nog steeds kijken wat de oorzaak van de storing is. Volgens mij is mijn 2e “kastje cq modem” niet meer in orde want telkens als ik naar opnames wil gaan dan blokkeert hij. Probleem dus waar ik niet mee weet om te gaan. Monteurs van KPN zoals vroeger komen niet meer. 


@Onyxpanda1 

Vaste UTP (CAT5E) kabels is de oplossing.

Éénmalig heel veel werk en daarna heel veel plezier.

In buizen en gootjes kan je het perfect wegwerken.

En het verbruikt ook nog eens veel minder energie (volksmond stroom).


@Onyxpanda1 Welkom op het forum. 

Wat jammer om te lezen dat het probleem nog niet is opgelost. 

De draadloze verbinding set werkt via het stroomnet in je woning. Op het moment dat er in een groep iets veranderd kan dit voor storing zorgen. 

Klopt het dat de storingen zijn ontstaan na het plaatsen van de buitenlamp? Omdat je zoals je zelf al aangeeft, storing hebt als deze aan staat. 

Wellicht zou de draadloze verbinding set aansluiten op een ander stopcontact al een oplossing kunnen zijn. 

Mocht dat niet werken zou het misschien nog mogelijk zijn om de buitenlamp op een andere groep aan te sluiten? 

Het beste is zoals @joop2011 zegt. Via een internetkabel televisie kijken is altijd de meest stabiele optie. 


Ja het klopt dat na het aansluiten van een buiten lamp, het probleem is ontstaan. 
Ik zal in januari een electricien vragen en uw opties voorleggen. Hopelijk gaat dat helpen. Het gaat over een TV in de slaapkamer, in woonkamer loopt het wel via internet kabel. 
 

Super bedankt voor jullie antwoord. 
 

groetjes, Elle 


@Onyxpanda1 zit er in de slaapkamer geen telefoonaansluiting? Zo ja dan kan een monteur van KPN deze vast en zeker vervangen voor een utp kabel zodat ook op de slaapkamer eenvoudig en bedraad naar tv kan worden gekeken.

Het vervelende is dat stroom niet stopt bij uw meterkast, dus ook wat uw buren doen heeft invloed op de werking van de DVS. Daarom biedt KPN ook geen* garantie op de werking van deze apparatuur. Als het werkt is het geweldig tot het niet meer werkt namelijk, en dan wordt het erg lastig om uit te zoeken wat stoort.

 

*uiteraard zit er twee jaar garantie op het totaal niet meer functioneren, en heb je 14 dagen bedenktermijn na aanschaf, alleen is er geen garantie dat het werkt in uw woning.


Dank u wel, Hussel. We zijn er gisteren achter gekomen dat het de LED is die vaak storing aan WiFi veroorzaakt. Staat op internet een stuk over. Misschien weer een gewone gloeilamp gebruiken en dan hebben we nergens last van. Jammer want we worden gedwongen LED te gebruiken en dat geeft nu problemen. 🙋‍♀️


Dank u wel, Hussel. We zijn er gisteren achter gekomen dat het de LED is die vaak storing aan WiFi veroorzaakt. Staat op internet een stuk over. Misschien weer een gewone gloeilamp gebruiken en dan hebben we nergens last van. Jammer want we worden gedwongen LED te gebruiken en dat geeft nu problemen. 🙋‍♀️

 

Een goede LED lamp kopen is een betere optie.

Er zijn helaas slechte LED lampen die veel storing veroorzaken. 

Wij hebben alleen nog LED lampen in ons huis en geen van allen veroorzaken (gelukkig) problemen.

 

DVS is zo wie zo storing gevoelig.

Dat komt omdat er heel erg veel apparaten op het net zitten die storing veroorzaken.

Daarom hebben wij alleen nog vaste kabels vanaf de Experiabox (KPN router modem) naar de KPN tv decoders.


Dank u wel, Joop. Dan ga ik eerst een andere betere LED lamp proberen, want ik vind het zonde om mijn nieuwe voordeur lamp weg te moeten doen. Goeie tip!👍