Skip to main content

Sinds enkele weken nieuwe tv-ontvangers voor tv in woonkamer + tv in slaapkamer. In woonkamer alle zenders goed te ontvangen. In slaapkamer (1e verdieping) alleen Ned. 1, 2 en 3. Overige zenders zwart veld, geen geluid. Hoe op te lossen?

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Beste @KlaasB, welkom terug! Jammer om te lezen dat één van de ontvangers het niet lijkt te doen! Heb je de ontvangers al eens omgeruild van plek? Verhuist het probleem dan mee of behoud je de problemen in de slaapkamer? Als het echt aan de ontvanger lijkt te liggen, wil je dan het betreffende CAS ID (staat op de sticker onderaan de ontvanger) bij de ‘persoonlijke opmerkingen’ in je profiel zetten?


Ik werd erop geattendeerd dat ik de aanname doe dat het om Digitenne gaat, terwijl je dit bericht in het interactieve tv board geplaatst hebt. Als ik je gegevens erbij haal, verwacht ik ook dat je vraag om interactieve televisie gaat. Sorry voor de verwarring!

 

Alsnog ben ik benieuwd of het probleem mee verhuist. Maar zou je in dat geval niet het CAS ID, maar het serienummer (ook onder op de ontvanger te vinden) willen plaatsen in je profiel? :-)


Ik werd erop geattendeerd dat ik de aanname doe dat het om Digitenne gaat, terwijl je dit bericht in het interactieve tv board geplaatst hebt. Als ik je gegevens erbij haal, verwacht ik ook dat je vraag om interactieve televisie gaat. Sorry voor de verwarring!

 

Alsnog ben ik benieuwd of het probleem mee verhuist. Maar zou je in dat geval niet het CAS ID, maar het serienummer (ook onder op de ontvanger te vinden) willen plaatsen in je profiel? :-)

Sorry. Bedoel je de Experia WiFi box of het boxje waarop HDMI staat, model HMB2260 arcadyan?

 


Die laatste.

 


Die laatste.

 

 

S/N ******673

Admin: serienummer aangepast


Is dat i.d. slaapkamer een hmb2260 met bovenstaande gegevens die alleen NPO 1, 2 en 3 geeft?

En wat is overigens het merk van die TV?

Mogelijke oplossing:
TV ontvanger uitzetten (schakelaar achterkant) en ook de Experiabox. Dan eerst Experiabox weer aanzetten en als deze is opgestart de TV ontvanger weer aanzetten.

Helpt dat niet:
Zet TV ontvanger uit. Reset de Experiabox door met puntig voorwerp het knopje aan de zijkant in te drukken voor ca. 30 sec. Als Experiabox weer draait dan TV ontvanger weer aanzetten.

Bronnen: eerdere meldingen van dit zeldzame probleem.


Ik ben benieuwd of bovenstaande geholpen heeft. Anders zou je nog eens de tv-ontvanger volledig kunnen resetten. Welke televisie heb je? En doet de tv-ontvanger het wel op een andere tv?


PeterG: dank voor de tips. Je adviezen gevolgd. Gereset etc. Krijg nog steeds na 95% opstarten melding dat de tv-ontvanger geen verbinding kan maken met het netwerk. “Herstart de tv-ontvanger door de stekker even uit het stopcontact te halen” Ook dit helpt niet.

zal morgenmiddag de tv-ontvanger vd woonkamer verwisselen met de van de slaapkamer en zien wat er dan gebeurd. De tv op de slaapkamer is overigens een vrij oude Techwood HD. Voordat ik de nieuwe tv-ontvanger aansloot had ik overigens wel alle zenders in de slaapkamer.


@Marcia_  Ik heb de tv-ontvanger gereset mbv het tv-menu. En………. alle zenders weer te ontvangen!!! Dank voor alle tips ook PeterG en Noordzee!!!


Goed nieuws! Fijn dat je het nog even liet weten 🙂