Skip to main content
Beantwoord

Alleen NPO zenders, de rest zwart beeld

  • January 14, 2021
  • 4 reacties
  • 478 keer bekeken

Vandaag ontvang ik alleen NPO 1, 2 en 3. Overige zenders geven alleen maar zwart beeld. Ook terugkijken kan alleen op deze 3 zenders.

De opnames spelen wel maar beeld is zwart. Hij spoelt voor en achterwaarts maar geen beeld en geluid. Voorgeprogrammeerde opnames (van alle zenders) worden gewoon opgenomen. 

Na resetten via menu blijft de tv hangen bij opstarten 70%.

 

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Beste antwoord door Jasper van KPN

Welkom bij ons op het forum @Interac. Heb je dit nog steeds, of heb je het inmiddels op kunnen lossen? Als het nog niet is opgelost kunnen we nog wat proberen. De tv-ontvanger lijkt zich niet goed op het netwerk aan te melden, waardoor je alleen de NPO zenders ziet. Deze 3 zenders worden namelijk niet versleuteld verzonden, de andere zenders wel. Vaak gebeurt dit als de tv-ontvanger niet rechtstreeks aangesloten is op de Experia Box, dus dat er andere apparatuur tussen zit. Kan dat kloppen? Of is er andere apparatuur aangesloten welke IP-adressen kan uitdelen/uitdeelt?

Je kunt deze stappen proberen om te kijken of dat verschil maakt:

  • Neem alle ethernetkabels uit de Experia Box
  • Sluit alleen de tv-ontvanger aan
  • Kijk nu of het blijft werken

Sluit vervolgens 1 voor 1 de ethernetkabels weer aan op de Experia Box, maar test telkens met voldoende tijd om te testen of de televisie blijft werken. Op het moment dat het weer fout gaat, weet je welk apparaat je als laatste hebt aangesloten, dus dan weet je ook waar het mis is gegaan.

Ik hoor het resultaat graag van je.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 21, 2021

Welkom bij ons op het forum @Interac. Heb je dit nog steeds, of heb je het inmiddels op kunnen lossen? Als het nog niet is opgelost kunnen we nog wat proberen. De tv-ontvanger lijkt zich niet goed op het netwerk aan te melden, waardoor je alleen de NPO zenders ziet. Deze 3 zenders worden namelijk niet versleuteld verzonden, de andere zenders wel. Vaak gebeurt dit als de tv-ontvanger niet rechtstreeks aangesloten is op de Experia Box, dus dat er andere apparatuur tussen zit. Kan dat kloppen? Of is er andere apparatuur aangesloten welke IP-adressen kan uitdelen/uitdeelt?

Je kunt deze stappen proberen om te kijken of dat verschil maakt:

  • Neem alle ethernetkabels uit de Experia Box
  • Sluit alleen de tv-ontvanger aan
  • Kijk nu of het blijft werken

Sluit vervolgens 1 voor 1 de ethernetkabels weer aan op de Experia Box, maar test telkens met voldoende tijd om te testen of de televisie blijft werken. Op het moment dat het weer fout gaat, weet je welk apparaat je als laatste hebt aangesloten, dus dan weet je ook waar het mis is gegaan.

Ik hoor het resultaat graag van je.


Jasper van KPN
Moderator

Ik heb geen reactie meer van je gezien @Interac, is het gelukt om de andere zenders weer te kijken?


  • Auteur
  • January 25, 2021

Dank voor je antwoord Jasper. We hebben inmiddels een nieuw modem gekregen waardoor het is opgelost.


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 25, 2021

Nieuw modem of nieuwe tv-ontvanger?

(tv ontvanger is het zwarte kastje bij je tv)