Skip to main content

Vandaag ontvang ik alleen NPO 1, 2 en 3. Overige zenders geven alleen maar zwart beeld. Ook terugkijken kan alleen op deze 3 zenders.

De opnames spelen wel maar beeld is zwart. Hij spoelt voor en achterwaarts maar geen beeld en geluid. Voorgeprogrammeerde opnames (van alle zenders) worden gewoon opgenomen. 

Na resetten via menu blijft de tv hangen bij opstarten 70%.

 

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Welkom bij ons op het forum @Interac. Heb je dit nog steeds, of heb je het inmiddels op kunnen lossen? Als het nog niet is opgelost kunnen we nog wat proberen. De tv-ontvanger lijkt zich niet goed op het netwerk aan te melden, waardoor je alleen de NPO zenders ziet. Deze 3 zenders worden namelijk niet versleuteld verzonden, de andere zenders wel. Vaak gebeurt dit als de tv-ontvanger niet rechtstreeks aangesloten is op de Experia Box, dus dat er andere apparatuur tussen zit. Kan dat kloppen? Of is er andere apparatuur aangesloten welke IP-adressen kan uitdelen/uitdeelt?

Je kunt deze stappen proberen om te kijken of dat verschil maakt:

  • Neem alle ethernetkabels uit de Experia Box
  • Sluit alleen de tv-ontvanger aan
  • Kijk nu of het blijft werken

Sluit vervolgens 1 voor 1 de ethernetkabels weer aan op de Experia Box, maar test telkens met voldoende tijd om te testen of de televisie blijft werken. Op het moment dat het weer fout gaat, weet je welk apparaat je als laatste hebt aangesloten, dus dan weet je ook waar het mis is gegaan.

Ik hoor het resultaat graag van je.


Ik heb geen reactie meer van je gezien @Interac, is het gelukt om de andere zenders weer te kijken?


Dank voor je antwoord Jasper. We hebben inmiddels een nieuw modem gekregen waardoor het is opgelost.


Nieuw modem of nieuwe tv-ontvanger?

(tv ontvanger is het zwarte kastje bij je tv)