Skip to main content

Vandaag een nieuwe tv gekocht voor de slaapkamer. Een LG43nano756pr, model 2021. Besturingssysteem webos.

bewuste keuze want compatibel met de kpn iTV app, echter na installatie doet alleen npo 1,2,3 het. Overige zenders geen beeld, soms wel geluid. Er staat de volgende tekst in beeld; “Sorry.. Kan de video niet laden, probeer het later opnieuw.” Wat ik zelf al heb geprobeerd:

 

- app handmatig afgesloten

  • app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd 
  • Stekker uit het contact 
  • webversie geprobeerd; geeft foutcode 6002 op andere zenders dan 1,2,3
  • apparaatbeheer in de app; alle aangemelde apparaten verwijderd om zeker te zijn dat ik niet teveel apparaten op de app heb aangemeld.
  • De app van alle andere apps verwijderd
  • LG tv ge-update 
  • Letterlijk naast de router geprobeerd voor optimaal bereik
  • gebeld met de klantenservice, geen oplossing.

op alle andere apparaten werkt de app goed….. ik kan wel via de iPad en AirPlay streamen, maar dat is niet waar ik de tv voor gekocht heb. 
 

wie o wie kan me verder helpen? 

 

Op de website van kpn wordt geadverteerd met de KPN app die zou werken op alle televisies van Samsung en LG vanaf bouwjaar 2017. 
Dat was ook voor mij een reden om er 1 aan te schaffen. Een LG43nano756pr smart tv, bouwjaar 2021.

 

helaas, net als alle anderen op dit forum werkt de app niet goed. NPO 1,2,3 doen het, bij de rest krijgt ik de melding ‘sorry.. kan de video niet laden, probeer het later nog eens”. App verwijderd, tv van netspanning, terug naar fabrieksinstellingen, rechtstreeks bekabeld naar router… niets heeft geholpen.

webversie geprobeerd en ook daar hetzelfde probleem. Krijg een foutcode (6002). Op andere apparaten en smart tv werkt de app prima.  
 

gebeld met de klantenservice; kunnen me niet verder helpen.
 

KPN; is er inmiddels al een oplossing voor dit probleem? Zo niet, dan is het goed jullie informatie aan te passen op de website, want deze is helaas onjuist. Daarnaast is het misschien netjes om mensen die om dezelfde reden een smart-tv hebben aangeschaft tegemoet te komen met een werkende oplossing zónder te verlangen dat zij daarvoor extra moeten betalen (in ieder geval tot de app wel werkt).

Admin: Reactie verplaatst vanuit oud topic naar je eigen topic


Ik ga ervan uit dat je een tv abonnement bij KPN hebt.

Bij het opstarten van de KPN tv app, moet je je TV code intikken (begint met een 2) en je wachtwoord of pincode. 

Ik heb hem op 2 LG tv's en ze werken beide goed.

Maar maken er alleen gebruik van als de tv decoder niet werkt.

Het beeld via de KPN tv decoder is veel mooier, vooral als je glasvezel hebt. Kanaal 661-670 (eerste 10 zenders) zijn dan in de originele stream van 12,5 MB. 


@GeertKoetsier Welkom op het forum. 

Excuses voor de late reactie, je topic is er tussendoor geglipt. Erg irritant dat het op je nieuwe tv niet lukt om de commerciële zenders te bekijken. 

Klopt het dat je inderdaad ook de stappen hebt gevolgd die @joop2011 omschrijft? 

Wellicht dat je ook nog iets hebt aan onze Smart Tv app pagina

Daarnaast ben ik benieuwd welke snelheid je haalt op de plek waar de LG is aangesloten. En begrijp ik goed dat je probeert te kijken via wifi?