Skip to main content

Goedemiddag

Ik heb sinds gisteren exact dezelfde problemen als MyQe op 1 TV kastje in huis. Deze is (vanwege klussen) een aantal keer van het stroom af geweest dmv stoppenkast gedurende de dag.

Alleen NPO 1, 2 en 3 zowel HD als in Glasvezel HD. Alle andere zenders wel menu maar zwart/sneeuwig beeld en geen geluid. Kan ook geen opnames starten van deze zenders.

Al 3x volledig gereset incl software en fabrieksinstellingen, opnieuw aan uit gezet, zowel router als TV kastje gereset, etc, etc.

Het andere TV kastje in huis (die niet van de stroom is af geweest) doet het wel gewoon met alle zenders. Ook geen problemen met internet o.i.d.

Mvg

Dennis

 

*Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Zojuist telefonisch contact gehad met de klantenservice. Er is een ticket aangemaakt nav bovenstaande case en als het goed is word ik morgen gebeld door de technische dienst.

De tv ontvanger die nog wél werkte heb ik op advies van de klantenservice gewisseld met degene waarop ik alleen 3 NPO zenders had. Conclusie: beide tv ontvangers werken nu NIET meer. Op beide alleen 3 NPO zenders beschikbaar. Ze worden ook “stroperig” qua snelheid op het moment dat er naar rtl of andere zenders gezapt wordt.


Nog geen contact gehad met de technische dienst. Wel een SMS dat ik een Digitenne pakket opgestuurd krijg, dat is fijn als tussenoplossing maar liever zie ik de oorzaak aangepakt.

Hopelijk neemt de technische afdeling nog wel contact met me op vandaag.


Hoi, wat vervelend. Zeker omdat ze nu beiden problemen hebben.

Zit er misschien een DVS tussen? Of een switch zonder IGMP Snooping?


Beste Peter

Bedankt voor je reactie. Als een DVS een draadloze verbindingsset is, dan nee. Die heb ik niet. Maar er zit wel een unmanaged switch tussen. Deze heeft jarenlang zonder problemen gewerkt tot voor zondag. Dus daar zou het niet aan moeten liggen.

Daarnaast heb ik gisteravond een UTP kabel direct van de Experia box in het tv kastje gestopt om uit te sluiten dat het in mn patchpaneel en/of switches zit...Helaas zonder resultaat.

Mvg

Dennis


Hmm :thinking:

Motorola kastje(s) nog?


Hi @Dunnus, welkom! Vervelend probleem, maar ik ben 'm een keer eerder tegengekomen.  Ik snap dat het al in behandeling is, maar toch. Zou je het volgende willen doen:

  1. Log in op de Experia Box via http://192.168.2.254
  2. Onder het kopje ‘settings’ en dan ‘DHCP’ kun je ‘ISP DNS’ van Off naar On zetten in het modem
  3. Herstart de tv-ontvanger

 

Ik hoor graag of dat helpt!


@PeterG Nee, beide zijn de laatste Arris kastjes.

 

@Paul_ Het is intussen opgelost. Hieronder de situatie.

 

Gistermiddag is de monteur langsgekomen. Die heeft opnieuw alles gedaan wat ik eerder al deed ter bevestiging. Nadat bleek dat de meeste pogingen geen oplossing boden hebben we nog één keer de UTP kabel direct vanuit de modem op de TV ontvanger aangesloten. Dat had ik eerder al geprobeerd, maar in plaats van de TV ontvanger opnieuw geheel te resetten (software opnieuw downloaden / naar fabrieksinstellingen) hebben we de ontvangen alleen aan en uit gezet. En voila. Ineens werkte het weer.

Het lijkt erop dat in mijn geval de switch (unmanaged TP link 8 poorts) de gecodeerde stream tbv commerciële zenders niet door gaf. Zodra de TV ontvanger deze stream correct had ontvangen direct af modem, kon ik de UTP kabel vanuit de switch er weer in doen en werkt alles weer naar behoren.

Dit gold ook voor de TV ontvanger op de slaapkamer. Die verliep via een wcd naar een patchpaneel, naar een switch (unmanaged TP link) naar de modem. Als ik de switch daar tussenuit haalde de UTP kabel vanuit het patchpaneel direct op de modem aansloot, werkte het op de slaapkamer ook weer.

Waarom volledig resetten van de modem niet werkte maar simpelweg stroom eraf/erop wel is me onduidelijk.

Mijn probleem is in elk geval verholpen.


Vervang die switch door een switch die IGMP snooping ondersteunt.

Een geschikte 8 poort switch is de Netgear GS108Ev3.

Als je aan 5 poorten genoeg hebt, dan kan je in de webshop van KPN de Netgear GS105Ev2 aanschaffen.


Tja..

(...) Of een switch zonder IGMP Snooping?


Vervang die switch door een switch die IGMP snooping ondersteunt.

Een geschikte 8 poort switch is de Netgear GS108Ev3.

Als je aan 5 poorten genoeg hebt, dan kan je in de webshop van KPN de Netgear GS105Ev2 aanschaffen.

 

Alles werkt momenteel naar behoren met de TP Link switches. Enige wat dus moest gebeuren was een directe aansluiting op de modem en daarna, nadat alles weer werkte, konden de UTPs weer in de switches.