Skip to main content

Geen idee wat er mis is. Maar we hebben sinds woensdag enkel NL1 op de tv. Middels bediening met de afstandsbediening reageert de tv amper. Bv wel gids openen of netflix. Maar zender wisselen lukt niet (met P+ of - knop verschijnt alleen de infobalk van de huidige zender in beeld, met cijfers zie ik die wel in beeld verschijnen (dat je het cijfer intypt), maar vervolgens gebeurt er niets alleen komt de infobalk van NL1 in beeld). Als ik de gids open staat daar ook alleen NL1 weergegeven. 

Alles al gereset en nieuwe ab ontvangen. Internet werkt gewoon goed. Helemaal niets helpt. Hopelijk is er enig idee wat er loos is?

 

Hallo @Amanda van de Loo,

Vervelend zeg dat dit gebeurd. Om even voor de zekerheid te vragen, wat heb je precies gedaan qua reset? Valt daar de software helemaal verwijderen ook onder? 


Reset van de tv ontvanger, alle stroom eraf gehaald in meterkast van KPN kastje, afstandsbediening reset, nieuwe etc. 

Software verwijderen heb ik niet gedaan. Hoe doe ik dat?


Via onderstaande stappen : 😃

 


Ik heb de stappen gevolgd. Maar nog steeds exact dezelfde problemen helaas.


Aii jammer. Uhm, kun je wat meer details delen over welke ontvanger je hebt, hoe deze is aangesloten? 


Soms doet een nieuwe batterij in de afstandsbediening wonderen😀


Soms doet een nieuwe batterij in de afstandsbediening wonderen😀

Vast, maar daarmee is het probleem van alleen maar NPO 1 hebben niet opgelost. 😉


Nieuwe batterijen en zelfs nieuwe afstandsbediening al geprobeerd :-)

Ontvanger is een Arris VIP5202. angesloten middels hdmi kabel. Weet je zo voldoende?


Ontvanger is een Arris VIP5202. angesloten middels hdmi kabel. Weet je zo voldoende?

En qua internet? Zit de kabel rechtstreeks op het modem of via een draadloze set of superwifi? 


De kabel zit rechtstreeks in de modem


Dankjewel voor de beschrijving, alles lijkt gewoon verder goed te gaan dan qua opties.  Heel raar dat de ontvanger alleen NPO 1 laat zien.   Durf het ook niet meer te zeggen, misschien is het snelste om KPN even te bellen via het gratis nummer 0800-0402. Hier op het forum is de wachttijd momenteel wat aan de lange kant ivm drukte. 

Kleine tip, heb je de mogelijkheid om in de tussentijd de KPN TV smart tv app of te streamen via chromecast? Dan kan je in ieder geval tv kijken in de tussentijd. 


Intussen is het opgelost. In een uiterste poging alles teruggezet naar fabrieksinstellingen, toen deed ie het weer. Zeer vaag, maar fijn dat het is opgelost!


Fijn dat het toch nog gelukt is. 

Mocht er nog iets zijn, dan horen wij graag weer van je. Fijn weekend.Â