Skip to main content

Sinds enige tijd heb ik stilstaand beeld en geen geluid op NPO1 .

Andere zenders werken prima , probleem is alleen op NPO1.

Programma terugkijken op NPO1 is geen probleem.

 

Wie o Wie heeft hier een oplossing voor….?

Hi @André K. en welkom op het forum! Gek dat dit alleen op NPO 1 gebeurt. 😕

Hoe is je tv-ontvanger aangesloten op je modem? Loopt er een internetkabel rechtstreeks van de één naar de ander, of zit er nog andere apparatuur tussen? 

Heb je ook de stappen voor haperend beeld al doorlopen? Ik ben benieuwd of die helpen. 


Hallo , het is draadloos met zo’n witte ronde wifi-booster.

Het is inderdaad alleen op NPO1 .

Als ik NPO1 maar 1 seconde op pauze zet en dan weer op play is er niets aan de hand en kan ik gewoon kijken.

 

 


Goed om te weten! Is het een optie voor je om de ontvanger tijdelijk rechtstreeks met een internetkabel op je modem aan te sluiten? Als je meerdere ontvangers in huis hebt en één daarvan is wel bekabeld aangesloten, dan kun je ze van plek wisselen. 

Ik ben namelijk benieuwd of NPO 1 dan ook hapert of dat het dan wel goed gaat.


Heb de tv ontvanger ARRIS5202 omgewisseld met andere van de slaapkamer en momenteel geen last meer . 

Beiden functioneren en heb momenteel geen stilstaand beeld meer .

Vreemd….


Vanavond heb ik stilstaand beeld op alle zenders .

Ben er helemaal klaar mee. Wat is hier gaande ???

Alles gereset maar niets helpt , het probleem blijft 😡

 


Wederom alleen op NPO1 stilstaand beeld.

Waardeloos dit….


Is dat dan op dezelfde locatie als waar het eerder mis ging, of op dezelfde ontvanger? Als het op dezelfde locatie is dan zit het hem echt in de aansluiting. Dan kan ik je alleen aanraden om de ontvanger op die locatie bekabeld aan te sluiten. 

Het aansluiten van de tv-ontvanger op het draadloze SuperWifi punt is namelijk iets wat kan werken, maar niet een manier van aansluiten die we ondersteunen. Oftewel, als het mis gaat dan kan ik je alleen adviseren om de ontvanger op een andere manier aan te sluiten. Hoe gaat het dan? 


Zal het wel eens proberen maar blijf het vreemd vinden dat het twee jaar probleemloos werkt en dat ik nu moet gaan bekabelen .

Het geheel is toentertijd door KPN geïnstalleerd.