Skip to main content

In volgend maand krijg ik KPN glasvezel, maar ik krijg al een email met pincode om gratis KPN TV te kijken. Op mijn Android TV kan ik via Google Store alleen KPN iTV voor Android TV installeren maar bij opstarten zegt de App dat TV-kijken alleen mogelijk is met een vast KPN-IP-Adres. Ik heb dan KPN TV voor Android via sideloading geïnstalleerd, maar de beeld kwaliteit lijkt wel SD van 20 jaren geleden`(pixelig en happerig).

 

Mijn vraag: zijn de bitrates alleen van KPN TV beperkt omdat het is bedoeld voor telefoons of zijn de bitrates van KPN iTV voor smarttv ook zo laag? Ik kan nu even niet testen omdat ik nog geen vast internet van KPN heb?

 

Hallo @TDN ,

De beeldkwaliteit via de diverse KPN-apps is niet te vergelijken met de beeldkwaliteit van de TV-ontvanger. 
 

Prima om even tijdelijk te kijken op jouw telefoon of TV, maar wat mij betreft minder geschikt als definitieve oplossing voor TV kijken in de huiskamer. 


Je gebruikt nu de app voor smartphone en tablet. De bandbreedte is dus afgestemd op gebruik van beeldschermen van maximaal 13 inch. De streams voor de Andootd TV App zijn veel hoger en HD. Alleen kan dit inderdaad alleen gebruikt worden met KPN internet.


Ik heb dan KPN TV voor Android via sideloading geïnstalleerd, maar de beeld kwaliteit lijkt wel SD van 20 jaren geleden`(pixelig en happerig).

De KPN TV app voor Android is ook absoluut niet bedoeld voor gebruik op een Android TV.

Ik weet ook niet welke beeldkwaliteit dan ingesteld wordt (Laag, Gemiddeld of Hoog).

Dit is binnen de KPN TV app in te stellen via het tandwieltje dat zichtbaar wordt als je tijdens het televisiekijken rechtsboven op het scherm klikt.

De smart-TV app gebruikt altijd de beeldkwaliteit Hoog.

 

Overigens kan je ook met de KPN TV app casten naar jouw Android TV en ook dan zal altijd de beeldkwaliteit "Hoog" voor schermen groter dan 13 inch gebruikt worden, gelijk aan die die door de smart-TV app gebruikt worden.

Onderstaand het verschil in bitrate tussen de KPN TV app met beeldkwaliteit “Hoog” op een 11 inch tablet (links) en de smart-TV app op een Android TV (rechts).

 


Tijdens het kijken kan ik niet naar instelling gaan, Op startpagina dan naar profiel kan ik naar instelling maar ik zie alleen Kijken over 4g/5g - Persoonlijke TV - Beveiliging - Ondertiteling - Apparaatbeheer.

 

OK, dan wacht ik even tot ik KPN glasvezel heb, dan heb ik waarschijnlijk glas TV op de TV Box, maar heeft de iTV App ook glas TV?


Tijdens het kijken kan ik niet naar instelling gaan, ...

Dat klopt want dat is alleen mogelijk op een touchscreen of met een air-mouse.

Maar nogmaals, de KPN TV app is ook niet gemaakt voor gebruik op een Android TV.