Skip to main content
Beantwoord

Alleen SD mogelijk

  • December 18, 2020
  • 23 reacties
  • 288 keer bekeken

@Jeroen_dB Ik heb exact hetzelfde probleem als dat @Kesito1975 had: ik kom ook van Telfort, heb meer dan genoeg bandbreedte (<100 Mbit/s) en heb mijn TV-ontvanger direct met een kabel op mijn modem aangesloten. Toch zegt de ontvanger dat ik maar 1 TV-ontvanger op HD Standaard kan zetten en springt de instelling na bevestigen steeds terug naar SD. Kan ik via jou mijn KPN profiel settings laten controleren en indien nodig aanpassen?

*Admin: Afgesplitst en eigen topic aangemaakt

Beste antwoord door Erwin van KPN

Bij mijn meting geeft het systeem aan dat jouw type experiabox (de v8) in cominatie met jouw verbindingstype (VVDSL) vaak voor verstoring zorgt.

Daarom wil ik die v8 graag omruilen. Ik stuur dan een nieuwe (andere experiabox) naar een PostNL punt. Je kunt de huidige dan omruilen. Zal ik dit voor jou regelen?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

23 reacties

  • December 21, 2020

Hallo @SjoerdJ , doe eens een [frisse start] in het decodermenu, heb je nu wèl HD?

 


  • Auteur
  • Topper
  • December 21, 2020

Dag @JanD, dankjewel voor je suggestie. Ik had de ontvanger al een keertje een frisse start gegeven en heb het zojuist nog een keer gedaan. Helaas zonder resultaat.


joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • December 21, 2020

Welke ontvanger en welke experiabox heb je?

 

Wat is jouw echte download? zei hier. 


  • Auteur
  • Topper
  • December 21, 2020

Dag @joop2011, dankjewel voor je assistentie.

Ik heb een Experia Box v8.

Uitkomst van KPN SpeedTest: 61.7 Mbps download en 28.3 Mbps upload.

 


  • December 22, 2020

Hallo @SjoerdJ , met zulke waarden moet je decoder met gemak HD aankunnen.

Wacht de reactie van een moderator af of bel even met 0800 0402.

 


  • Auteur
  • Topper
  • December 22, 2020

Dag @JanD, dank je wel! Ik wacht de reactie van @Jeroen_dB of  één van zijn collega's af. Mijn profiel bevat alle noodzakelijke informatie.


joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • December 22, 2020

Beste @SjoerdJ , vul wel alvast al je gegevens in je account aan.

Dan kan de moderator meteen aan het werk voor je.

Alleen de moderator (is medewerker KPN) kan die gegevens zien. (wij niet).

 

De Experiabox V8 is al weer een oudje, misschien is het zinvol dat die vervangen wordt.

 

Welke KPN IPTV decoder heb je?

 

Je download is inderdaad ruim voldoende. 


  • Auteur
  • Topper
  • December 22, 2020

Dag @joop2011, Sorry dat ik die vraag van jou vergeten was te beantwoorden. Ik heb de Arcadyan HMB2260.


SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

Ik heb het ook gehad met mijn 5202's. Daar sprong hij ook telkens terug naar SD terwijl hij aangesloten was op een 1080p tv (de andere tv is UHD). Vreemd was wel dat als ik van ingang wisselde het signaal gewoon 1080p was (en dus HD) terwijl het menu aangaf max. SD.

Ik zie het dus maar als een weergavefout in het menu. Hij zegt SD terwijl het HD is. 


  • Auteur
  • Topper
  • December 22, 2020

Dag @SledgehammerNL, Dankjewel voor je bericht. Eerlijk gezegd heb ik daar ook aan gedacht. Is er misschien bij de moderators iets bekend over een foutje in de user interface van de HMB2260 wat de SD / HD Standaard instelling betreft?


SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

Geen idee @SjoerdJ. Ik heb het een keer gemeld in het topic waar de problemen met het nieuwe menu worden besproken. Zonder reactie overigens. Wellicht omdat een dag later die update weer is ingetrokken. Daarna heb ik het eigenlijk niet meer gecontroleerd mede omdat ik gewoon 1080 binnen kreeg en ik er ook niet meer aan gedacht heb (het is geen tv die dagelijks aan staat). Ik zal het vanavond nog eens controleren.


joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • December 22, 2020

Ik heb het ook gehad met mijn 5202's. Daar sprong hij ook telkens terug naar SD terwijl hij aangesloten was op een 1080p tv (de andere tv is UHD). Vreemd was wel dat als ik van ingang wisselde het signaal gewoon 1080p was (en dus HD) terwijl het menu aangaf max. SD.

Ik zie het dus maar als een weergavefout in het menu. Hij zegt SD terwijl het HD is. 

 

Tip zet hem op 1080i, zo worst het signaal ook door de zender uitgezonden.

Je ziet geen verschil en ook 1080i is HD.

Voordeel is dat de decoder niet hoeft te rekenen en de TV zet het perfect op het scherm. 

 

Alleen Blu-Ray films zijn 1080P en 24 (dus 24 beelden per seconde). 

 

Ik heb ook de HMB2260 en die staat op 1080i en het beeld is gelukkig ook altijd 1080i.

Het kan met de update gebeurd zijn.

 


SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

Ik heb het ook gehad met mijn 5202's. Daar sprong hij ook telkens terug naar SD terwijl hij aangesloten was op een 1080p tv (de andere tv is UHD). Vreemd was wel dat als ik van ingang wisselde het signaal gewoon 1080p was (en dus HD) terwijl het menu aangaf max. SD.

Ik zie het dus maar als een weergavefout in het menu. Hij zegt SD terwijl het HD is. 

 

Tip zet hem op 1080i, zo worst het signaal ook door de zender uitgezonden.

Je ziet geen verschil en ook 1080i is HD.

Voordeel is dat de decoder niet hoeft te rekenen en de TV zet het perfect op het scherm. 

 

Alleen Blu-Ray films zijn 1080P en 24 (dus 24 beelden per seconde). 

 

Ik heb ook de HMB2260 en die staat op 1080i en het beeld is gelukkig ook altijd 1080i.

Het kan met de update gebeurd zijn.

 

Klopt wat je zegt maar op een of andere manier is 1080p net wat mooier dan 1080i op die TV. 


SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

Geen idee @SjoerdJ. Ik heb het een keer gemeld in het topic waar de problemen met het nieuwe menu worden besproken. Zonder reactie overigens. Wellicht omdat een dag later die update weer is ingetrokken. Daarna heb ik het eigenlijk niet meer gecontroleerd mede omdat ik gewoon 1080 binnen kreeg en ik er ook niet meer aan gedacht heb (het is geen tv die dagelijks aan staat). Ik zal het vanavond nog eens controleren.

@SjoerdJ : ik heb het zojuist getest. Op mijn 5202 is het nu gewoon de keuze HD of UHD. Ik vermoed dat het dus met de update te maken had (nu daarna weer is ingetrokken). Het signaal is altijd HD geweest.


  • Auteur
  • Topper
  • December 23, 2020

 

@SjoerdJ : ik heb het zojuist getest. Op mijn 5202 is het nu gewoon de keuze HD of UHD. Ik vermoed dat het dus met de update te maken had (nu daarna weer is ingetrokken). Het signaal is altijd HD geweest.

@SledgehammerNL, dankjewel voor het testen. Overigens heb ik de HMB2260 meerdere keren een frisse start gegeven en dat heeft niet geholpen. Als we van een bug uitgaan dan zou deze dus nog niet zijn opgelost in de software die de HMB2260 gisteren (22 december 2020) van de server plukte.


SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12

@SjoerdJ , graag gedaan. Ik het ‘probleem’ ook hier even plaatsen aangezien het met de update maken lijkt te hebben. Wellicht dat meer mensen hier last van hebben en anders kan een moderator van KPN dit doorgeven aan de betreffende ontwikkelafdeling. 


Erwin van KPN
Moderator

@SjoerdJ : Klopt het dat jij een v8 hebt? Zo ja, wil ik die graag omruilen. 


  • Auteur
  • Topper
  • December 26, 2020

@SjoerdJ : Klopt het dat jij een v8 hebt? Zo ja, wil ik die graag omruilen. 

@Erwin_ Ik heb een v8, maar deze is niet beschikbaar omdat ik hem in gebruik heb.


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • December 26, 2020

@SjoerdJ : Klopt het dat jij een v8 hebt? Zo ja, wil ik die graag omruilen. 

@Erwin_ Ik heb een v8, maar deze is niet beschikbaar omdat ik hem in gebruik heb.

Ja... maar @SjoerdJ geeft je een andere terug hoor... met een beetje geluk 😉


Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • December 28, 2020

Bij mijn meting geeft het systeem aan dat jouw type experiabox (de v8) in cominatie met jouw verbindingstype (VVDSL) vaak voor verstoring zorgt.

Daarom wil ik die v8 graag omruilen. Ik stuur dan een nieuwe (andere experiabox) naar een PostNL punt. Je kunt de huidige dan omruilen. Zal ik dit voor jou regelen?


Erwin van KPN
Moderator

Ik heb niks meer gehoord. Laat je weten of ik dit in gang moet zetten?


  • Auteur
  • Topper
  • January 9, 2021

Ik heb niks meer gehoord. Laat je weten of ik dit in gang moet zetten?

Beste @Erwin_, sorry voor mijn late reactie, ik had je laatste twee berichten gemist. Dankjewel voor de meting en het aanbod om de experiabox v8 om te ruilen voor een nieuwere versie. Van dat aanbod maak ik graag gebruik.


Erwin van KPN
Moderator

@SjoerdJ : Er is een vervangend exemplaar onderweg. :-)

Mocht het daar niet beter van worden, laat het weten! Fijn weekend.