Skip to main content
Beantwoord

Alleen SD-zenders na update

  • August 22, 2020
  • 34 reacties
  • 772 keer bekeken

Hendrik80
Helper
Forum|alt.badge.img

Hallo,

Vandaag ook de update uitgevoerd, maar heb nu alleen maar sd zenders. Het menu slaat de hd instelling niet op. Geen idee waar dit door komt. 

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

Beste antwoord door Hendrik80

Inmiddels is sinds vanmorgen het probleem opgelost.

Ben vanmorgen gebeld door KPN waar een vriendelijke meneer wat instellingen veranderde waardoor het probleem binnen 10min. Was opgelost.

Om het simpel te zeggen, Mijn tv ontvangers zagen niet dat ik ook HD kan ontvangen, dat is een instelling bij KPN in de servers. Die instelling kan alleen door KPN gewijzigd worden.

Prima service👍👍

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

34 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 23, 2020

Staat er hd bij het logo van een Duitse zender? (45, 46, 47, 48)


Hendrik80
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • August 23, 2020

Nee staat er niet bij


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 23, 2020

Wat is je bandbreedte: kpn.com/speedtest . (tv ontvanger op standby)


Hendrik80
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • August 23, 2020

Download 92.8mbps

Upload      28.0 mbps


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 23, 2020

Hmm, wat gek. Dat is ruim voldoende voor HD.

Ik ken het nieuwe menu niet maar in het oude moet je ook "bewaren” doen na wijzigen v.e. instelling. Dat zal bij het nieuwe toch ook zo zijn?


Hendrik80
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • August 23, 2020

Ja dat klopt.. ook gedaan ,maar als ik dan weer in het menu kijk staat de instelling weer op sd.


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 23, 2020

Okee. Dat is wel raar. Een moderator zal hier nog komen. Staan daarvoor je gegevens al in je profiel?

Gezien de wachtrij van de mods. (ca 10 dagen momenteel) is bellen waarschijnlijk sneller. Het is naar ik vermoed een instelling in het profiel van je ITV. Dat kan alleen een KPN-er aanpassen.

Tel. 0800-0402 ( € 0 / min)


Hendrik80
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • August 23, 2020

Ok ga ik dat eens proberen.  iig bedankt voor de snelle reactie 👍🏿


Hendrik80
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • August 23, 2020

Net gebeld, ze zeggen dat het aan de instelling van mn tv ligt, dat die op de hoogste resolutie moet staan. Lijkt me raar.


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 23, 2020

Buitengewoon onwaarschijnlijk 'verhaal’ inderdaad. De resolutie op een TV kan je niet instellen, wel op een decoder. Die staat niet nu op 720p?

Welke decoder heb je eigenlijk? (motorola 1853, arris 2952, arris 5202, arcadyan 2260)


Hendrik80
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • August 23, 2020

Resolutie staat op automatisch. De decoder is de Arris vip2952 v2


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 23, 2020

Nou, dan wordt het m.i. toch wachten op een moderator hier. Die zijn buitengewoon (des)kundig.

Moderator komt hier nog. Staan daarvoor je gegevens al in je profiel?


Hendrik80
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • August 23, 2020

Ja hoor dat is volledig ingevuld.


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 23, 2020

Okee. Ik denk zó maar dat je morgen aan de beurt komt bij het moderatorteam. :slight_smile:


Hendrik80
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • August 23, 2020

Nou...... dat zou mooi zijn 👌👌


Bart_
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • August 24, 2020

Hallo @Hendrik80 Je bent inderdaad aan de beurt vandaag! Ik heb je direct je eigen topic gegeven, wel zo overzichtelijk. Ik heb je verbinding vanuit hier eens nagekeken en ik zie dat je twee ontvangers hebt. Op beuide zou HD moeten aanstaan. Maar dat doet het dus niet? Heb je het probleem op allebei de ontvangers of slechts op 1? 


Hendrik80
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • August 24, 2020

Hoi Bart.

Ik heb het probleem op beide ontvangers


r_k
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • August 25, 2020

Ik dacht ook geen HD te hebben omdat het rode lampje niet meer brandt. Maar dit schijnt uitgezet te zijn bij de laatste update. Desondanks heb ik dan nog wel HD.

Zie https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/hd-zenders-504576


Hendrik80
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • August 25, 2020

In de gids kun je zien of een zender hd of sd is. Bij mij staat alles op sd. In het menu staat dat ik 1 van de 2 ontvangers op hd mag zetten, als ik dat probeer slaat de ontvanger die instelling niet op. Ook na het resetten van de ontvanger blijf ik dit probleem houden.


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 26, 2020

Zet eens een Duitse zender aan. Bv ZDF (46). Die hebben nog logo’s met hd erin voor hun hd-kanalen.

Als je de Duitse hd krijgt zijn ze dat allemaal.

 


Hendrik80
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • August 26, 2020

Had ik al eens bekeken...staat geen HD achter


Hendrik80
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • August 26, 2020

 


Hendrik80
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • August 26, 2020

 


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 27, 2020

Duidelijk, Hendrik80.

Met een download van 92 zou je beide ontvangers op HD moeten kunnen hebben. Dus dat er ook nog eens bij staat dat het er 1 mag zijn is ook onlogisch.

Ik neem aan dat @Bart_ hier nog weer komt en de techneuten maar eens aan het werkt zet.

Want dit klopt niet.


Hendrik80
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • August 27, 2020

Dat hoop ik ook. Anders maar weer eens bellen en dan hopen dat je iemand aan de lijn krijgt die er echt verstand van heeft, ipv te zeggen dat het aan de instelling van mn tv ligt