Skip to main content

Voor een nieuwe televisie wil ik graag 4k dienst gebruiken. Begrijp dat ik daarvoor abonnement moet omzetten. In Mijn KPN kom ik niet verder dan opzeggen en een nieuw abonnement aanmaken. Is dat echt de enige methode? Heb dan wel het voordeel van welkompakket als ik de site goed lees.

Hallo @Sperwer51 ,

Je kunt inderdaad alleen via 0800-0402 overstappen op KPN TV+.  Maar je wordt dan niet gezien als nieuwe klant. Je ontvangt dus geen welkomstkado.

 

Vraag om een verlenging van jouw contract (nieuw jaarcontract), je gaat dan dus over op KPN (TV)+. Dan krijg je ook de nieuwe ontvanger. Vraag ook nadrukkelijk om het 4K-pakket aks het jou daarom te doen is. (Gaat maar om drie zenders!) 

En je gaat een ander tarief betalen. Check de huidige prijzen via dit schema: 

Lees alles over de voor- en nadelen van KPN TV+ in dit topic: 

 

 


Welke 4K dienst wil je afnemen @Sperwer51 ?


Netflix in 4k


Welke 4K dienst wil je afnemen @Sperwer51 ?

Precies. Want voor alle 4k apps als HBO, Netflix, Disney+ heb je natuurlijk al een 4k SMART televisie in huis. Dan voegt de 4k ontvanger niet heel veel toe. 

Tenzij je de 4k kanalen Xite en Love Nature wilt. En het UHD kanaal (geen 4k) van ESPN.

Al het andere is HD en dat maakt geen enkel verschil qua beeld op een 4k ontvanger t.o.v. een HD ontvanger kan ik je vertellen.


Netflix in 4k

Dat kan ook buiten KPN om. Alleen heb je mogelijk bij KPN wel recht op vijf euro entertainmentkorting op Netflix als je ook een mobiel abonnement hebt bij KPN. 
 

Kortom: Je kunt Netflix ook rechtstreeks bij hun afsluiten. Maar mogelijk is het via KPN goedkoper. Het 4K-pakket heb je voor Netflix niet nodig. 


Als ik het goed begrijp heb ik dus geen nieuwe decoder kastjes nodig, maar hoef ik alleen mijn Netflix abonnement (loopt via KPN) om te zetten naar een 4k abonnement?

 


Als ik het goed begrijp heb ik dus geen nieuwe decoder kastjes nodig, maar hoef ik alleen mijn Netflix abonnement (loopt via KPN) om te zetten naar een 4k abonnement?

 

Klopt! 
 

En uiteraard moet jouw nieuwe TV 4K geschikt zijn en de Netflix-app faciliteren. Maar dat ga ik wel vanuit bij moderne TV’s.

 

Je moet overstappen op Netflix Premium. Lees er meer over op de kennisbank: 

 


Netflix in 4k

Hallo @Sperwer51 daar heb je KPN niet bij nodig als je Netflix in 4K-modus direct op je 4Ksmart-tv bekijkt.

Â