Skip to main content

Bij ons valt minimaal 2x per week alles uit, ik hoor het modem zelfs uitschakelen, dit is sinds we nieuwe software op de tv ontvanger hebben, internet en tv vallen uit voor minimaal 5-10 minuten. ik vindt dit goed waardeloos, toen we nog via telfort zaten ging alles perfect, ik weet niet wie deze uitvinding gedaan heeft

Beste KPN draai alles aub weer terug tot dat er een goede oplossing is.

Admin: Reactie afgesplitst uit ‘herstartende tv-ontvangers’ topic, eigen topic voor je aangemaakt

Het lijkt mij sterk dat een nieuwe software op je tv ontvanger de boosdoener is. Heb je je tv ontvanger wel eens proberen te resetten, of eventueel je modem? Je kan een “monteursreset” doen door op de reset knop en WPS knop te drukken - zo wordt alles terug naar de fabrieksinstellingen gezet en haalt je modem automatische de nieuwe besturingsversie op, indien beschikbaar. Verder kan je inloggen op je modem om informatie over je lijn te bekijken. Er worden ook logs bijgehouden van alle acties die plaatsvinden. Deze logs moet je overigens checken voordat je een fabrieks reset uitvoert.


TV-ontvanger werkt niet

Het probleem kan in je tv-ontvanger zitten, maar ook in je afstandsbediening of de kabels. Doorloop de opties op deze pagina om het probleem op te lossen.

1. Herstart de tv-ontvanger

1. Zet de tv-ontvanger uit met de knop bovenop het kastje.

2. Haal de stekker van de tv-ontvanger uit het stopcontact en wacht 30 seconden.

3. Stop de stekker weer in het stopcontact.

Is het probleem niet opgelost? Ga dan verder met stap 2.

2. Reset de tv-ontvanger

Let op:

Heb je meerdere tv-ontvangers? Volg dan de stappen per ontvanger. Heb je een TV van 2009 of ouder? Gebruik dan een SCART-kabel voor de aansluiting.

Reset je tv-ontvanger met het tv-menu

Stap 1

Druk op Menu op de afstandsbediening

Stap 2

Ga naar Instellingen

televisie-instellingen-hoofdmenu-stap-2

Stap 3

Ga naar Systeem

televisie-systeem-instellingen-stap-3

Stap 4

Ga naar Software opnieuw installeren en kies 'installeer'

televisie-systeem-informatie-stap-4

Stap 5

Kies "ja" zodra onderstaand pop up scherm verschijnt

televisie-systeem-informatie-stap-5

Stap 6

Je ziet onderstaand scherm. Je hoeft niets te doen

televisie-bewaar-instellingen-stap-6


U kunt ook het modem met een paperlip resetten en daarna (alles losgekoppeld) even een half uur laten draaien.


Welkom bij ons op het forum @willy akkers. De software op de tv-ontvanger heeft geen invloed op de Experia Box zoals AVRT al zegt. Heb je de reset die hij en Jeroen hebben beschreven al kunnen doen? Hoe gaat het daarna?


Hoi Jeroen,

Ik heb alles gedaan wat jij voorschrijft en ook dit werkte niet,maar het is nu opgelost met de KPN, het modem V8 is vervangen door een V10 en nergens geen last meer van gehad

Groetjes Willy