Skip to main content
Beantwoord

Als ik het 4K pakket uit wil schakelen krijg ik een melding over mijn modem

• July 19, 2025
  • 10 reacties
  • 164 keer bekeken

Ik wilde die 4K optie uitzetten, maar voordat ik de wijziging wilde doorvoeren, zag ik dit in beeld komen, dus heb even gewacht met de bevestiging:

Volgens mij gaat er iets niet goed in het systeem, waarom pas 21 juli en nog gekker, waarom een opmerking  over een modem?  

Beste antwoord door Anonymous

Gewoon backup maken van je oude modem en terug plaatsen op je nieuwe. Dan ben het klaar en kan je het oude modem retour sturen. Mogelijk krijg je nu de AX versie.

Heb behouden van twee modems is onwenselijk en dan wordt de kostprijs normaliter gefactureerd.

ik krijg hetzelfde FRiTZ Box modem toegestuurd. Heb vanmorgen vroeg al even contact gehad. Waar die modem actie vandaag kwam kon men niet uitleggen. Het pakket mag retour afzender, en er is een aantekening over gemaakt. Ik moest nog wat anders retour sturen, en daarbij werd ook het modem verwacht, dus vrees dat het weer een rommeltje zo wordt en dat er weer zaken in het systeem niet goed gaan, dingen open blijven staan.Heb er wel een briefje bij gedaan in de retour doos met toelichting. Ik zal wel reageren op vervolg e-mails van KPN. Heb nooit zo’n goed gevoel als men zegt dat ze kunnen. niet uitleggen waarom de actie is gedaan. Dan kan het dus weer fout gaan. Kreeg ook SMS vanmorgen om 08:00 Internet werkt nu!

Hoezo, heb helemaal niets gedaan met internet abonnement.

10 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • July 19, 2025

Heb je momenteel een v8 of v9? Want elke wijziging triggert dan een vervanging aan voor een modem welke nog wel wordt ondersteund.

• July 19, 2025

Heb je momenteel een v8 of v9? Want elke wijziging triggert dan een vervanging aan voor een modem welke nog wel wordt ondersteund.

Ik huur een FRITZ!Box van KPN.

• July 19, 2025

😁

Is dat misschien een oud model? 

Gewoon doorvoeren die wijziging. Je ziet vanzelf wat er komt 😆

• July 19, 2025

😁

Is dat misschien een oud model? 

Gewoon doorvoeren die wijziging. Je ziet vanzelf wat er komt 😆

Eg niet:-) laten ze maar uitzoeken waar het vandaan komt.. 

• July 20, 2025

Wijziging doorgevoerd, heel TV deel er uit. De modem opmerking staat er nog.

Het modem (wat in mijn geval al een Fritz!Box is???)  moet retour,  en ik ga een Fritz! Box ontvangen, er staat ook nog bij:

Dit nieuwe modem heb je nodig door de wijziging of verhuizing van je abonnement.

Ik heb al een FRITZ!Box 7583 VDSL, nog niet zo lang, dus waarom deze actie snap ik niet. Misschien is er geconstateerd dat ik glasvezel heb nu:-) wat niet zo is.

• July 20, 2025

Als ik de bestelstatus check ga ik het  het zelfde type FRITZ!Box ontvangen als wat ik nu al heb.

En moet modem retour.

Dus blijkbaar gaat er iets niet goed in het systeem. Morgen ochtend maar eens bellen. En ook nog een bel afspraak gemaakt voor de zekerheid en ondertussen al mail ontvangen dat apparatuur onderweg is. Altijd handig twee FRITZ!Boxen:-)

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • July 21, 2025

Gewoon backup maken van je oude modem en terug plaatsen op je nieuwe. Dan ben het klaar en kan je het oude modem retour sturen. Mogelijk krijg je nu de AX versie.

Heb behouden van twee modems is onwenselijk en dan wordt de kostprijs normaliter gefactureerd.

• Antwoord
  • July 21, 2025

ik krijg hetzelfde FRiTZ Box modem toegestuurd. Heb vanmorgen vroeg al even contact gehad. Waar die modem actie vandaag kwam kon men niet uitleggen. Het pakket mag retour afzender, en er is een aantekening over gemaakt. Ik moest nog wat anders retour sturen, en daarbij werd ook het modem verwacht, dus vrees dat het weer een rommeltje zo wordt en dat er weer zaken in het systeem niet goed gaan, dingen open blijven staan.Heb er wel een briefje bij gedaan in de retour doos met toelichting. Ik zal wel reageren op vervolg e-mails van KPN. Heb nooit zo’n goed gevoel als men zegt dat ze kunnen. niet uitleggen waarom de actie is gedaan. Dan kan het dus weer fout gaan. Kreeg ook SMS vanmorgen om 08:00 Internet werkt nu!

Hoezo, heb helemaal niets gedaan met internet abonnement.

• July 21, 2025

Toen ik oktober vorig glasvezel kreeg, zat er in het pakket met de ONT ook een VIP5202, terwijl ik er al 2 had. Op mijn vraag naar het waarom kon niemand daar een antwoord op geven. Met terugsturen moest ik echter wel wachten totdat kpn daarom zou vragen. Inmiddels heb ik tv+ met 2 DIW7022 ontvangers. Ik kreeg een doos om twee (!) VIP5202's terug te sturen, dus ik wacht nog steeds op een bericht om de derde terug te sturen. 

• July 21, 2025

Toen ik oktober vorig glasvezel kreeg, zat er in het pakket met de ONT ook een VIP5202, terwijl ik er al 2 had. Op mijn vraag naar het waarom kon niemand daar een antwoord op geven. Met terugsturen moest ik echter wel wachten totdat kpn daarom zou vragen. Inmiddels heb ik tv+ met 2 DIW7022 ontvangers. Ik kreeg een doos om twee (!) VIP5202's terug te sturen, dus ik wacht nog steeds op een bericht om de derde terug te sturen. 

Ja blijft lastig iets, eigenlijk moet je gewoon weten waarom iets wordt gedaan. Kunnen ze wel een aantekening maken, als dit en dat gebeurt, dan moeten we dit en dat doen, maar dat stopt het systeem vaak niet. Er wordt in mijn geval apparatuur verwacht en ook een modem, nu stuur ik alleen een deel terug en dus geen modem. Als ik vraag wat wordt er dan van modem terug verwacht weet men het niet, dat is ook wel medewerker afhankelijk volgens mij. Vandaag dus nieuwe FRITZBox bij PostNL , en gelijk terug laten sturen, POSTNL medewerker vraagt om retourlabel, wat er natuurlijk niet is, dus maar laten sturen  naar het antwoordnummer wat nog bij de hand had gelukkig. Zal wel weer de nodige reacties geven verwacht ik. Maar goed de KPN medewerker zegt doe het zo. Dus doe ik het zo. Als je weet wat her veroorzaakt, kan je misschien anders handelen.