Skip to main content

Heel bijzonder. Toen ik eerder informeerde naar een 4K ontvanger, kreeg ik te horen dat ik extra moest betalen. Ik was nu mijn beklag aan het doen over het feit dat je als bestaande klant niet gebruik kan maken van leuke aanbiedingen. En dan komen ze met overstappen naar Hussel aanzetten. Dan zie ik dat je nu 4K ontvanger krijgt en 2 euro minder per maand betaald dan ik nu doe??? Als ik daar dan wat van zeg, krijg ik te horen dat ik geen nieuwe apparatuur krijg.

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

@Simooone. Welkom op het forum :bouquet:

Als ik daar dan wat van zeg, krijg ik te horen dat ik geen nieuwe apparatuur krijg.

Als je als bestaande klant over gaat naar het Hussel abonnement EN het 4k zenderpakket gaat afnemen dan krijg je de nieuwe ontvanger. Ga je over naar Hussel maar zonder dat 4k pakket dan houdt je je huidige apparatuur. Dat is gewoon milieubewust. Want dan zonder 4k is een 4k ontvanger natuurlijk vrij overbodig.

Extra zenders

Xite 4k, LoveNature 4k en Insight 4k. (2160p)

Ook nog ESPN UHD (1080p / HDR)

Standaard HD = 1080i

 

Admin: meeverplaatst


Maar zo wordt het niet verteld en staat het niet op de website. Als je nu klant wordt dan krijg je Hussel met 4K ontvanger voor 52,50. Ik betaal voor internet en tv basis 2 euro per maand meer. Nergens staat een 4K zenderpakket genoemd.

 

Admin: meeverplaatst


Ga je over naar Hussel maar zonder dat 4k pakket dan houdt je je huidige apparatuur. Dat is gewoon milieubewust. Want dan zonder 4k is een 4k ontvanger natuurlijk vrij overbodig.

Dit snap ik volkomen ja. Maar nieuwe klanten krijgen dus ongeacht zenderpakket wel de 4K ontvanger. En betalen dus niks extra, sterker nog die betalen 2 euro minder.
Maar ik zie dat verkeerd krijg ik dan te horen…..

 

Admin: meeverplaatst


Hallo @Simooone , 

Dat zie je goed. Nieuwe klanten betalen inderdaad minder dan klanten die al voor 1 juni 2021 zijn overgestapt naar KPN Hussel. Nieuwe klanten hebben nog geen prijsindexatieronde voor de kiezen gehad. 

En inderdaad : Nieuwe klanten krijgen (bijna altijd) standaard de 4K-ontvanger.  Bestaande klanten moeten het nog met hun huidige ontvanger doen. Maar ook zij moeten 2,50 per maand betalen voor het aanvullende 4K-pakket als ze gebruik willen maken van de 4 extra zenders. 

Je gaat dan 52,50 + 2,50 = 55 euro per maand betalen. 

Admin: meeverplaatst


Ik snap nu wat er niet te snappen viel….op mijn adres is geen 4K mogelijk, maar het plaatje met overzicht van apparatuur dat ik thuis gestuurd zou krijgen geeft wel de 4K ontvanger. Maar omdat er geen 4K mogelijk is, krijg ik niet de optie om de 4K aan te zetten en dus zie ik niet dat het 2,50 extra kost…..
Dit werd nu duidelijk door gewoon het adres van mijn ouders in te voeren…..jammer dat de klantenservice dit niet uit kon leggen.
Maar goed, feit blijft wel dat ik dus meer betaal per maand en er nu een goedkoper abonnement is die hetzelfde biedt.

 

Admin: meeverplaatst



Maar goed, feit blijft wel dat ik dus meer betaal per maand en er nu een goedkoper abonnement is die hetzelfde biedt.

Klopt, maar daar hebben een paar honderdduizend klanten van KPN mee te maken. Tarieven kunnen wijzigen en als bestaande klant ga je niet automatisch over naar het meest actuele tarief. En je abonnementsprijs wordt jaarlijks geïndexeerd. 

Â