Skip to main content

Wij hebben recent een nieuw modem, kastje en afstandsbediening van de KPN gekregen t.b.v. KPN tv. Geïnstalleerd door een monteur. Als ik nu iets opneem en tegelijkertijd wil kijken op tv, hoor ik wel geluid, maar de stemmen van de diverse personages komen niet door. Let wel: dit gebeurt alleen bij die zender waarvan ik het programma opneem. Wat is er loos?

 

Tevens wil ik graag weten wanneer ondertiteling voor ZDF, ARD, WDR en Arte beschikbaar is.

  1. vr. gr. Ed v.d. Steeg

Hoi @Edward03, welkom hier. 

  • Gaat het wel goed met de opname als de programma's zijn afgelopen? 
  • En als je het programma Terugkijkt via de gids als het nog bezig is? Heb je dan geluid?
  • Gaat het na een reset van de ontvanger wel goed? 

Wat betreft de ondertiteling, zie daarvoor onze bekende bevindingen. Het komt eraan. 


Goeden middag,

Inderdaad, na resetten gaat het wel goed. Echter, ik vind dat na installatie van de nieuwe apparatuur e.e.a. een stuk ‘gevoeliger’ voor storingen is. Gisteren begon het beeld op de tv te zwabberen. Weer resetten. Vandaag weer. Het lijkt mij toch niet de bedoeling om het systeem dagelijks een of meerdere malen te resetten.


Het is nog een nieuw systeem. Wordt volop door ontwikkeld. Zie daarvoor onze product updates

Verder ben ik benieuwd hoe je de ontvanger hebt aangesloten op het modem? Via de kabel of wifi? Via de wifi kan het alleen op de Box 12 of via de SuperWifi 2.0. 

En hoe reset je de ontvanger volgens de stappen in onze kennisbank?


E.e.a. loopt via WiFi. Experia Box V10. Is door monteur via KPN geïnstalleerd. Gisteren heeft KPN-medewerker met ons enige zaken telefonisch afgestemd. M.I. blijft systeem instabiel (regelmatig valt beeld en of geluid weg). Gebeurde bij vorige hardware niet!


Belangrijk is bij de V10 dat de tv ontvanger via de kabel is aangesloten. Verder wordt er aan de geluidsissues hard gewerkt.