Skip to main content

De situatie is als volgt: ik heb nu een internetabonnement van 100 Mbit down- en upload (sinds deze week glasvezel). Aangezien onze dochter veel aan het gamen is, zou ze erg blij zijn met een snelheid van 200 Mbit. Als ik dat aanpas in MijnKPN zie ik dat ik iets meer ga betalen, maar … als ik mijn Pluspakket uitzet van de tv (en daarbij teken ik aan dat wij geen van allen gebruik maken van het Pluspakket) dan zou het abonnement met de verhoging van de internetsnelheid 1,50 Euro goedkoper worden. Mijn eerste vraag: klopt dat en mijn tweede vraag: hebben we dan voor de tv andere ontvangers nodig (we hebben er nu 2).

Hallo @Yvonke 

 

Of dat klopt kan ik niet vertellen omdat ik niet weet wat voor Internet+TV abonnement je nu hebt.

Als ik nu kijkt bij de huidige prijzen zou het € 2,99 goedkoper moeten zijn, maar misschien betaal je nu al minder dan de huidige prijs.

Voor de TV heb je geen andere ontvangers nodig.

 

De vraag is ook of je dochter iets gaat merken van de hogere snelheid, bij gamen draait het vaak meer om de responstijd tussen de gameserver en het apparaat waarmee je de game speelt en dat veranderd niet echt omdat je nu al glasvezel hebt.

Als je hiervoor DSL had dan zou die responstijd nu al een stuk beter moeten zijn.

Welke waardes zie je als je via een netwerkkabel aangesloten PC/Laptop deze test doet: https://www.kpn.com/internet/speedtest.htm

Doet ze dat gamen wel via een bedrade verbinding en niet via WiFi, via WiFi heb je sowieso een hogere responstijd.

 

Je kan het natuurlijk ook gewoon uitproberen en als het geen verschil geeft de hogere snelheid weer uitzetten, dat kan na een maand.


Hoi @Yvonke, ik hoop dat je er uit gekomen bent met de tips van @GeSp hierboven. Je vindt alle opties voor jouw abonnement inderdaad in MijnKPN.


Heel erg bedankt voor de reacties. Ik heb contact gehad met KPN en heb een mooi verlengaanbod gekregen. We hebben nu een half jaar korting en na dat half jaar zijn we nog steeds goedkoper uit. Mochten we dan alsnog meer snelheid willen dan kost het in vergelijking met nu niets meer. Happy mee.