Skip to main content

hallo,

als ik naar 1 ontvanger kijk gaat alles goed zet ik de tweede ontvanger aan bevriest het beeld op bijde ontvangers het geluid loopt wel door

 

Heeft u dit soort dingen in huis? 

 


Hallo @Opa theo1968 het zou kunnen dat je te weinig bandbreedte (internetsnelheid) hebt om beide decoders van een goed tv-signaal te voorzien. Probeer bij 1 van de decoders de kwaliteit eens van HD naar SD te zetten, gaat het nu wèl goed?

 


Heeft u dit soort dingen in huis? 

 

nee bedraad


Hallo @Opa theo1968 het zou kunnen dat je te weinig bandbreedte (internetsnelheid) hebt om beide decoders van een goed tv-signaal te voorzien. Probeer bij 1 van de decoders de kwaliteit eens van HD naar SD te zetten, gaat het nu wèl goed?

 

1000 mb moet genoegzijn denk ik

ik heb een fritsbox als ik daar kijk met 1tv 22mbit/s met 2 37mbit/s

1 onvanger zit rechsteerds aan de fritsbox de ondere via een swits daar zitten 2 printer op

 

 


Hallo @Opa theo1968 het zou kunnen dat je te weinig bandbreedte (internetsnelheid) hebt om beide decoders van een goed tv-signaal te voorzien. Probeer bij 1 van de decoders de kwaliteit eens van HD naar SD te zetten, gaat het nu wèl goed?

 

1000 mb moet genoegzijn denk ik

ik heb een fritsbox als ik daar kijk met 1tv 22mbit/s met 2 37mbit/s

1 onvanger zit rechsteerds aan de fritsbox de ondere via een swits daar zitten 2 printer op

 

 

Welk merk en type switch heb je in gebruik.


Hallo @Opa theo1968 het zou kunnen dat je te weinig bandbreedte (internetsnelheid) hebt om beide decoders van een goed tv-signaal te voorzien. Probeer bij 1 van de decoders de kwaliteit eens van HD naar SD te zetten, gaat het nu wèl goed?

 

1000 mb moet genoegzijn denk ik

ik heb een fritsbox als ik daar kijk met 1tv 22mbit/s met 2 37mbit/s

1 onvanger zit rechsteerds aan de fritsbox de ondere via een swits daar zitten 2 printer op

 

 

Welk merk en type switch heb je in gebruik.

tplink tl-sg108


Volgens mij heeft die geen IGMP snooping,Maar tweakers vermeld dat niet heel duidelijk.

Je zou hem kunnen vervangen voor een Netgear GS108E of een GS105E als 5 poorten genoeg is.


Halo @Opa theo1968 , sluit de tv decoders eens zonder de switches aan, heb je meteen je antwoord en oorzaak


Halo @Opa theo1968 , sluit de tv decoders eens zonder de switches aan, heb je meteen je antwoord en oorzaak

ga ikna het weekend proberen gaan even een weekend weg met de camper 😀


Hallo @Opa theo1968! Ik heb meegelezen, fijn weekend weg met de camper gehad? 😉

Is het uittesten gelukt en wat zijn je bevindingen?


Volgens mij heeft die geen IGMP snooping,Maar tweakers vermeld dat niet heel duidelijk.

 

Dat is de vraag die lastig te beantwoorden is, je hebt 6 hardware revisions, V1 heeft het zeker niet, maar V6 heeft het wel, 2 t/m5 heb ik niet gekeken, teveel werk.

https://www.tp-link.com/nl/support/download/tl-sg108/v1/

 


hallo allemaal,

het werkt weer  Hoe?

ik had een nieuwe kabel uitgerold naar de tweede ontvangen toen ik even weg moest,ik heb toen alle internet dingen (swiths fritsbox wifi ) uitgezet toen ik terug kwam alles eenvoor een weer aan gezet en het werkt weer tot nu toe

even afwachten of het zo blijft 

snap er niets van

 

groet Theo


hallo allemaal,

het werkt weer  Hoe?

ik had een nieuwe kabel uitgerold naar de tweede ontvangen toen ik even weg moest,ik heb toen alle internet dingen (swiths fritsbox wifi ) uitgezet toen ik terug kwam alles eenvoor een weer aan gezet en het werkt weer tot nu toe

even afwachten of het zo blijft 

snap er niets van

 

groet Theo

Hiervoor is al gemeld betreffende de switch  het is zo dat dit de E variant moet zijn 105E   of 108E  de niet E variant beschikt niet over IGMP waardoor er effectief multicast flooding ontstaat..