Skip to main content

Bij mij hapert het geluid als er een naar een tv zender wordt gekeken zodra ik mijn iPhone gebruik meteen een seconde na gebruik van de telefoon…

Dat gebeurd ook bij mijn tweede smarttv, maar bij de derde met een oudere Philips weer niet

Het functioneert wel goed als er geen tv zenders wordt gekeken, bijvoorbeeld Netflix…

KPN gaf gisteren aan dat ik mijn ontvanger uit moest zetten en 5 minuten later weer aan maar het heeft niets geholpen en denk er echt over na over te stappen.

Volgens mij is KPN op de hoogte maar weiger een betaalde dienst zoals een adviseur in de arm te nemen voor een probleem wat het mijne niet is, de experia box of de TV ontvangers van KPN zijn het probleem

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt goorspronkelijke topic]

Bij mij met drie actieve Arres (VIP2952 V2) kastjes heb ik een probleem.

Bij twee hiervan valt het geluid van de reguliere tv zenders weg als er iemand dichtbij met een mobiele telefoon het internet op gaan.

Ik kwam daar achter toen mijn vrouw begon te klagen toen ik ging internetten, bij het stoppen met internetten op mijn smartphone was het weg.

 

ik heb vervolgens 10 keren de test gedaan op deze drie actieve Arris ontvangers, bij mijn twee LG tv’s kijkend naar RTL begon he geluid meteen te hakkelen, toen ik stopte was het over, bij de derde, waar een oudere Philips aanhangt gebeurde dat niet, dit terwijl ik net ben overgegaan van koper naar glas.

Ik heb KPN hier over benaderd, ze vertelden me dat ik dat probleem had omdat ik Met verouderde software op de Arris kijk.

Dus, de ontvanger uitgezet, spanning er af voor 5 minuten en er weer opgezet, de KPN medewerker had me verteld dat het dan zou zijn opgelost, maar niets is opgelost.

 

Ik weet niet wat ik hier mee aanmoet, het liefst gooi ik er de Experia box V10 uit samen met de vier Arris boxen. 
Eigelijk ben ik het zat maar hoor graag of anderen hetzelfde probleem hebben en dit wel hebben opgelost, anders stap ik maar over  

 

*Admin: bericht samengevoegd met bestaand topic


Hallo @Hvt1958! Wat een gek en vervelend probleem! 

Volgens mij is KPN op de hoogte

Zo te lezen veroorzaakt het internetverbruik van de iPhone voor onderbrekingen in de TV stream (Netflix buffert meer, dus daar merk je het dan minder tot niet mee). Het probleem heb ik zelf nog niet eerder bij de hand gehad, dus ik stel een aantal vragen zodat het één en ander uitgesloten kan worden:

  • Sinds wanneer speelt dit probleem?
  • Ervaren jullie dit probleem met alleen een iPhone of ook met andere mobiele telefoons? Van welk type iPhone maak je gebruik?
  • Op het moment dat het probleem speelt, is de telefoon dan verbonden met de wifi of mobiel internet? Maakt dat ook een verschil: heb je dat al uitgetest? Bevindingen lees ik graag: ik ben benieuwd of het probleem ook speelt als de mobiele telefoon verbonden is met mobiel internet.
  • Hoe zijn de TV ontvangers aangesloten op het modem?
  • Wil je eens meten welke snelheid je haalt via een bekabelde verbinding?
  • Wil jij jouw klantgegevens noteren in jouw Forum profiel? Graag jouw volledige naam, postcode en huisnummer + klantnummer. In het vakje persoonlijke opmerkingen graag ook de serienummers van de TV ontvangers waar je het probleem mee ervaart. Het serienummer kun je op de onderkant van de TV ontvanger vinden. 

Dit speelt sinds we van koper naar glasvezel zijn gegaan, bij koper had ik ook een bijna even grote down als upload omdat de betreffende kast op de straat bijna tegenover mijn huis staat.

We maken gebruik van twee types Iphones, de Iphone 8 en 11.

Deze zijn op UTP cat 5 aangesloten waarbij één kabel een commercieel ingekochte, lees niet zelf gemaakte, en de andere zelf gemaakt is.

Meten zal een vertekend beeld geven omdat er bewakingscamera’s draaien.

Het kan zijn dat die invloed hebben maar op koper had ik het probleem niet.

79,6 Mbps down en 93,7 Mbps over mijn Hikvision PoE switch waar ook mijn Tv op zit

daarop zitten de camera’s, dus terwijl de camera’s actief opnemen is de download en upload via de switch toch aanzienlijk.

 

 

 


Op de andere tv die aan de Experia zit 83,8 en 13,2 maar twee maal de melding gehad Niet verbonden met internet.

ik zal mijn profiel updaten. Verder zitten op mijn Experia v10 ook wifi extenders van kpn Arcadyan’s

Serials zijn M11652TN5094 en M11629TN3202

 

 

 


Vind het ook raar dat er een lage upload zit rechtstreeks op de Experia terwijl deze via een switch op dezelfde experia aangesloten zo’n 7 keren hoger is, rechtstreeks versus indirect….


@Shyrin_ het zou fijn zijn als je even reageert.

Ik snap best dat velen vrij waren maar dat het geluid blijft wegvallen tijdens deze feestdagen is ook niet prettig en hoop daarom dat het snel is opgelost. 


Wat is het merk en type van die switch? Ondersteund deze igmp snooping? 


Met dank voor je hulp!

 

Hij heeft geen multicasting maar dat is mi een hiaat met de Experia v10.

Ik heb een Hikvision DS-3E0310-HP-E

las dat sommige routers daarop zijn aangepast. 

waarom is imgp belangrijk, op koper had ik dat probleem niet.

Verder de beste wensen voor 2022!

 


Kan het zijn dat mijn experia box V10 spoofing niet ondersteund omdat hij 5 jaren oud is?


 

waarom is imgp belangrijk

Het tv signaal word naar alle apparaten op het netwerk gestuurd. IGMP snooping op de switch moet er voor zorgen dat het alleen bij de tv ontvangers terecht komt. Ondersteund de switch geen IGMP snooping, dan kan het soms veel te druk worden op het netwerk.

op koper had ik dat probleem niet.

Stom toeval, het heeft er niets mee te maken. Misschien is er door het opnieuw opstarten van de tv ontvangers/Experiabox wel ergens nieuwe firmware geïnstalleerd ofzo. Dat zou kunnen. Maar vroeg of laat had je er toch wel tegen aan gelopen. 

Ik denk dat je die switch zou moeten vervangen. 


Nick,

Hartelijk dank, ik gebruik deze switch samen met Hikvision cameras, is het dan beter dat deze ook Spoofing ondersteund?

Wat ik bedoel is dat ik de cat kabel van de TV misschien beter rechtstreek op een met spoofing (ipmg) aansluit. 
maar de camera switch is dan nog steeds niet ipmg, beter deze ook te veranderen?


Nick,

Hartelijk dank, ik gebruik deze switch samen met Hikvision cameras, is het dan beter dat deze ook Spoofing ondersteund?

Ik weet niks van spoofing. Het enige wat ik weet is dat het igmp snooping moet ondersteunen. 

Als je er geen tv ontvanger van KPN op aansluit, dan kan je hem wel blijven gebruiken. Dan zou die geen problemen op moeten leveren.


Sorry voor de verschrijving, smoofing moet zijn snooping, ik ben wel een te techneut maar niet op dit gebied…


@Shyrin_ het zou fijn zijn als je even reageert.

Ik snap best dat velen vrij waren maar dat het geluid blijft wegvallen tijdens deze feestdagen is ook niet prettig en hoop daarom dat het snel is opgelost. 

We zijn niet 24/7 aanwezig op het Forum, zeker niet met de feestdagen er tussen: voor sneller en directer contact is onze klantenservice een betere oplossing! 

Fijn om te lezen dat Nick83 met je meegedacht heeft. 

waarom is imgp belangrijk, op koper had ik dat probleem niet.


Antwoord op je deze vraag kun je hier nalezen:
 


Is het al gelukt om het te testen zonder switch of één die IGMP ondersteunt?


Zodra ik de switch ontvang meld ik me. 
Met dank voor de hulp…


Ja, een betere met switch met IGMP ondersteuning lijkt het te hebben opgelost.

het was bij twee tv’s, bij één is het in ieder geval niet meer voorgekomen dat het geluid haperde, ik ga er van uit dat dit de oplossing was, met dank aan Nick!


Heel fijn dat het opgelost is en bedankt voor je terugkoppeling!