Skip to main content

Een vraag

heb 2 kastjes van en voor tv

een ervan is met een splitser aan gesloten   om ook internet te ontvangen op pc

nu is het geval als ik radio uitzending doe  valt tv uit van 1ste  of 2de kastje

algemeen als ik radio uitzending doe valt de tv kastje uit

wie weet oplossing

Als je op de pc naar de radio luistert naar bijvoorbeeld Radio1, zou een tv-decoder niet uit mogen vallen, want die staat helemaal los van de pc.

Dat klopt de titel topic ook niet meer, want daarin schrijf je dat als je de radio aandoet op een tv-decoder en nu schrijf je dat je radio luister via de pc. Dat zijn 2 verschillende dingen.

Je luistert óf naar de radio via de pc of je luistert naar de radio via een tv-decoder.

Graag wat meer duidelijkheid.

 


Nee ik doe zelf radio uitzending via internet en die verbinding is samen met netgear 5 port gs305e

denk dat dat het niet aan kan  als ik live ben valt er een uit   

netgear 5 port gs305e  is verbonden met vezelkast in meterkast.

 

Admin: titel aangepast


Hallo @Leo65 ik hoop dat de Netgear met de modem/router is verbonden in de meterkast en niet rechtstreeks op de glaskast.

Je zou dan ook de Netgear eens een fabrieks-reset kunnen geven, met een paperclip in het resetgaatje drukken en ingedrukt houden tot 1 of meer lampjes uitgaan en/of gaan knipperen.

 


Nee ik doe zelf radio uitzending via internet ...

Tja... communiceren is een vak zeggen ze wel eens. We zijn inmiddels op pagina 2 aanbeland. En 28 reacties geplaatst. Maar ik denk dat tot nu toe niemand in dit topic begreep dat u zelf uitzend 😄


Nee ik doe zelf radio uitzending via internet en die verbinding is samen met netgear 5 port gs305e

denk dat dat het niet aan kan  als ik live ben valt er een uit   

netgear 5 port gs305e  is verbonden met vezelkast in meterkast

 

Staat helemaal los van elkaar.

Internet werkt zelf anders dan IPTV (daar werken de KPN tv ontvangers mee.

 

Maar even voor de duidelijkheid:

In de meterkast komt de glasvezel kabel binnen.

Via het glasvezelmodem loopt er een kabel naar de Experiabox (niet naar de switch van Netgear hoop ik).

Vanaf de Experiabox loopt er een UTP kabel naar de Netgear switch.

Vanaf de Netgear Switch loopt er 1 kabel naar 1 KPN tv decoder, een 2de kabel naar de 2de KPN tv decocde, een 3de kabel naar een PC of zo en misschien een 4de UTP kabel naar de internet radio. (meer aansluitingen heb je niet op de switch).

Je hebt dan nog wel 2 poorten over op de Experiabox.

 

Klopt dit?

 

Of kan je ons uitleggen hoe de UTP kabels lopen?

Ik denk dat daar de fout zit.😉


dit klopt

heb hier 3 uitgangen in het huis van een utp aansluiting

twee in de woonkamer waarvan 1 in gebruik is

in studio de tweede aansluiting van utp waarvan een naar de netgear 5 port gs305e  is aangesloten  

daarvan 1 naar pc  een naar KPN tv decoder en een voor tv voor eventueel update


Misschien even een foto van de aansluiting van de glasvezelkast naar de experia-box, voor alle duidelijkheid😉


@Leo65 kun je het ook eens proberen met je radio installatie direct op de experiabox in plaats van via de switch?  
Als je de situatie met foto's kunt toelichten zou dat ook een hoop kunnen helpen. We denken graag even mee!


Hallo 

heb alles gereset en tot nu toe  werkt het nog

kijk even af en laat het weten als na 2 weken of eerder dat goed gaat

alvast bedankt   voor deze steun 

groetjes Leo 


@Leo65 is je verbinding nog stabiel gebleven?


Hallo 

alles opnieuw aan gesloten en paar weken goed gegaan

maar gisteren en vandaag viel weer een weg van het kastje opnieuw op andere zender gezet  dan weer wel de ze zender

maar ga ik weer terug naar de zelfde zender krijg fout melding

pak ik 661 zender nummer is het wel weer  goed nummer 1 zender weer niet?

als op andere kamer de zender verzet krijg dan weer fout melding geen beeld

 

Leo