Skip to main content

Ik moet nog aangesloten worden op TV+ , maar heb een vraag over opstarten. Als je TV+ aanzet gaat dan de TV én de soundbar aan?

Als jouw televisie hdmi CEC ondersteunt dan kan je deze automatisch aan laten gaan. Als jouw soundbar via hdmi ARC op de televisie aangesloten is en hdmi CEC ondersteunt dan kan deze ook automatisch aan gezet worden. Als deze echter alleen via een optische kabel op de TV+ Box is aangesloten dan hangt het ervanaf of de soundbar automatisch aan gaat bij detectie van geluidsignaal op de optische kabel.


@wjb ik heb momenteel ZIGGO en daar werkt het al wel zo, er gaat alleen een HDMI van de Soundbar naar de HDMI ARC aansluiting van de TV. Ondersteunt mijn TV dan CEC ?


@wjb en gaat het dan op met RV+ hetzelfde werken als ik ze idem aansluit?


Dan gaat dat ook met de TV+ Box werken.


Ik ben gisteren gemigreerd van Ziggo naar KPN TV+. Ik heb een samsung TV met een Samsung Soundbar. Bij Ziggo zette ik de Ziggo box aan, en vervolgens ging ook mijn TV én Soundbar aan. Ook gingen deze uit als ik mijn Ziggo Box uit schakelde.

Bij KPN moet ik achtereenvolgens de KPN TV+ box, dan de TV en als laatste de Soundbar aanzetten. Bij het uitschakelen moet ik de KPN TV+ box én de TV uitschakelen, de soundbar gaat wel automatisch uit als de TV uitgeschakeld wordt.

in vorige antwoorden op mijn (dit) topic had ik de indruk gekregen dat dit wel allemaal zou gaan werken zoals bij Ziggo.

Heeft iemand hier och een oplossing voor?

alvast bedankt,

groet

Corné


Heb je HDMI CEC aanstaan op jouw TV+ Box?


@wjb goede opmerking, wist niet dat dit een aparte instelling was. Heb hem nu op mijn scherm staan..

 

de bovenste CEC switch staat AAN, de andere drie:

One Key play, Device Power Off en Auto change Language

staan allemaal UIT

klopt het dat One Key Play dan ook AAN moet staan?

of moet Device auto power off ook AAN staan?


Nee sorry de bovenste staat UIT, als ik die AAN zet dan gaan ze allemaal AAN en kan ik een keus maken uit de onderste 3.

moet ik ze nu allemaal AAN laten staan?


Op bijgaande foto staan mijn huidige instellingen.

nu gaat, als ik de KPN Tv+ box aanzet ook de TV aan, de soundbar NIET. Deze moet ik nog apart uitzetten. 

als ik de KPN TV+ box uitzet, dan gaan ook de TV en de Soundbar uit.

 

vreemd dat bij het aanzetten dan de soundbar als enige NIET aangaat.