Skip to main content

Ik heb ook problemen met de amazon prime app op mijn televisie. De eerste maand functioneerde de app goed, maar nu niet meer. Ik heb de ontvanger al eens gereset, waarna de app 1 dag werkte en vervolgens niet meer.

ik zie wel het logo van amazon in beeld, maar daarna gaat en blijft het scherm zwart. Geen foutmeldingen gekregen.

op tablet werkt de app wel naar behoren.

ik zie dat er meerdere topics zijn, ook al van een jaar geleden met deze problemen. Waarom werkt dit niet zoals het hoort?

Is er inmiddels een oplossing voor dit probleem? Via de app op de ontvanger al sinds het weekend niet te kijken. Beeld blijft zwart en dat kunnen we de hele avond laten staan maar er verandert niks..soms als we de ontvanger opnieuw opstarten helpt dat maar meestal niet. Wel aardig klaar mee dat er telkens iets is wat niet goed gaat. Netflix werkt wel goed en anderhalve week geleden werkte de YouTube app ook prima alleen prime werkt dus niet.


Helaas heb ik sinds een aantal weken in eens ook het zelfde probleem. Via de KPN helpdesk 2 nieuwe TV ontvangers gekregen de Arcadyan 2260. Deze werken 1 dag na installatie echter de volgende dag weer het zelfde probleem. Op het forum las ik ook dat een te oude versie van een HDMI kabel een probleem kon zijn. Daarom ook een nieuw besteld met versie 2.1. Ook dit is helaas geen oplossing.

Telkens als ik de TV ontvanger opnieuw opstart werkt Amazon prime 1 keer. Echter daarna weer zwart beeld.


Hallo @FleurvanL, welkom bij ons op het forum. De Amazon Prime app doet het niet altijd goed begrijp ik. Welke ontvanger heb je van ons, en hoe had je deze gereset? Zou je dat kunnen uitleggen, dan kunnen we met je meedenken.


Ik heb de KPN experia box v10 en dan nog zo’n zwart kastje tussen de Experia en de tv van arcadyan met op voorzijde serienummer (?) HMB2260v2.

ik heb gereset volgens het stappenplan dat jullie op een ander forum hebben aanbevolen. Dus via afstandbediening naar menu→ Instellingen→ systeem → software opnieuw installeren, waarbij persoonlijke instellingen worden behouden.

dat werkte dus 1 dag.

 

nog suggesties? 


Ik heb sinds deze week precies hetzelfde probleem! 


Dank je @FleurvanL, HMB2260 is het typenummer van de tv-ontvanger. Is dat de enige ontvanger die je hebt, of heb je er meerderen? En als je er meerdere hebt, speelt dat ook op de andere ontvangers?

@Merle89, vervelend dat jij hetzelfde ervaart. Zou je alle vragen die ik aan Fleur stelde ook kunnen beantwoorden?


@Jasper ik heb maar 1 ontvanger in huis..


Dan is dat wat lastiger te testen inderdaad. Is er ook nog verschil in hoe je Amazon Prime opstart? Je kunt het op 3 manieren opstarten:

  • Via kanaal 203
  • Via Menu -> OnDemand -> Prime Video
  • Via Apps op TV

 

Heb je alle 3 de opties getest?


Ik heb 2 ontvangers. Beide een arris vip 2952v2. Inmiddels na de reset werkt het gelukkig weer.


@Jasper de manier van opstarten maakt niet uit..


Ik heb exact hetzelfde, heb kpn ook al gebeld en ja alles gerest en alle opties geprobeerd van software herinstalleren tot fabrieksinstellingen. En ja via alle mogelijke manieren loopt die gewoon vast op het amazon logo nadat je hem op standby hebt gehad(als je gaat slapen bvb). Beetje balen is het wel want ik heb geen smart tv die amazon ondersteund.


Goed om te lezen dat het bij jou is opgelost na een reset @Merle89! Voor @FleurvanL en ook @Mister chaos nog niet dus. Jullie zien beide wel het logo, maar daarna gebeurt er niets meer lijkt het. Zouden jullie kunnen proberen om de ontvanger(s) af te melden van het Prime account en daarna weer aanmelden om te kijken of dat een verschil geeft als de ontvangers opnieuw inloggen. 

Je kunt daarvoor op de Amazon Prime site naar Account en instellingen gaan, daarbij kan je apparaten afmelden. 


Helaas net (nog eens) geprobeerd maar dit helpt niet. Helaas ligt dit dus echt aan de hardware/software van jullie of zo lijkt het aangezien maar een paar mensen er last van hebben lijkt het mij zeer waarschijnlijk dat het 1 of andere chip is in het apparaat die een probleem veroorzaakt of het mb in de tv ontvanger. Ik hoop dat dit wordt opgelost aangezien jullie adverteren voor Amazon op jullie apparaten en ik nu een gaming pc moet laten draaien(slurpt energie) en die via HDMI heb aangesloten op mijn tv om via de Amazon website toch nog Amazon te kunnen kijken. Beetje omslachtig en niet zoals ik hoop dat dit blijft aangezien jullie kastje toch minder gebruikt( en minder warmte in de woonkamer genereert) dan mijn pc.


Sinds nu, wel geluid geen beeld. Zie dat kpn er al ruim een jaar een probleem mee heeft. Geen easy fix dus. Wel raar dat het gebeurt net na mijn 30 dagen gratis proef kijken... en nu ?


Helaas heeft het maar 1 dag gewerkt bij mij. Nu beide ontvangers verwijderd uit mijn account. Hierna geprobeerd om deze opnieuw aan te melden, maar direct weer een zwart scherm. Krijg ze dus niet eens meer aangemeld nu…. 


Helaas heeft het maar 1 dag gewerkt bij mij. Nu beide ontvangers verwijderd uit mijn account. Hierna geprobeerd om deze opnieuw aan te melden, maar direct weer een zwart scherm. Krijg ze dus niet eens meer aangemeld nu…. 

Helaas lukt dat aanmelden dus wel alleen pas nadat je(althans bij mij) je hele KPN kastje weer hebt gereset of naar fabrieksinstellingen hebt terug gezet. Wat inhoud dat ik het elke dag zou moeten doen want dat is de enige manier om amazon video te kunnen kijken. Laten we hopen dat KPN ons helpt :) 


Jammer dat dat ook geen verbetering gaf, dan gaan we samen verder kijken wat het kan zijn. Fleur heeft dus een HMB2260, @Merle89 heeft 2 2952's. @Mister chaos, welk type ontvanger heb jij? En maakt het voor jullie 2 ook nog uit hoe je de Amazon Prime app opent? Het is zoeken naar een rode draad in jullie ervaringen, vandaar die vragen. Hopelijk kunnen we daarmee een houvast vinden wat er aan de hand kan zijn.


Voor mij maakt het niet uit hoe ik deze open. Op alle 3 de manieren is het hetzelfde. 


Ik was daar ook al bang voor, maar ik wou het toch even checken. Ik heb nu net een vraag hierover uitgezet bij de ontwikkelaars, naast dit topic heb ik er meer berichten over gezien. Als ik daar meer over weet kom ik er bij jullie op terug.


Jammer dat dat ook geen verbetering gaf, dan gaan we samen verder kijken wat het kan zijn. Fleur heeft dus een HMB2260, @Merle89 heeft 2 2952's. @Mister chaos, welk type ontvanger heb jij? En maakt het voor jullie 2 ook nog uit hoe je de Amazon Prime app opent? Het is zoeken naar een rode draad in jullie ervaringen, vandaar die vragen. Hopelijk kunnen we daarmee een houvast vinden wat er aan de hand kan zijn.

Ik heb de VIP2952


@Merle89, @Mister chaos, @FleurvanL en @Marlina ontvanger stuk 309 willen jullie in onderstaande topic een berichtje achterlaten met welk merk/type tv en welke tv-ontvangers jullie gebruiken? Willen jullie daarnaast je forumprofiel aanvullen met je adres en klantnummer? We zijn aan het onderzoeken wat er speelt en kunnen jullie hulp goed gebruiken!

 

 


Beide ontvangers een 2952, Philips the one en een Samsung SQ03.


ARRIS VIP 2952, panasonic 55 inch(geen idee welk model het kaartje zit op de achterkant en hij hangt aan de muur)


Bedankt! We nemen jullie informatie mee naar de betreffende collega's!