Skip to main content

Amazon Prime blijft hangen op TV+ Box

• February 22, 2025
  • 10 reacties
  • 242 keer bekeken

Goedemiddag,

Hier ook problemen met primevideo via de KPN tv ontvanger. Ik kan de app wel openen. Er wordt een preview weergegeven met beeld en geluid. Als ik dan een film of serie echt wil kijken blijf ik in een zwart laad scherm hangen. Dit duurt sowieso 15 minuten (hierna heb ik hem uitgezet). Er wordt geen foutmelding weergegeven. De ontvanger is de DIW7022.

Andere streamingdiensten hebben geen issues. Als ik de prime video app van mijn smarttv rechtstreeks gebruik, spelen de issues niet. Herstarten van de tv ontvanger, de modem en de tv zelf (1 voor 1 en allen tegelijk) bieden geen verbetering. De ontvanger en de modem (experia box v10) zijn bedraad aangesloten. Ook via wifi geprobeerd maar hier hetzelfde probleem.  Ik zit qua firmware ook op de meest recente versie.

De app heb ik verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd, geen verbetering.

Op andere devices (mobiele telefoons, tablets en chromecasts en smart tv) spelen er geen issues.

Het zou fijn zijn als er een oplossing komt.

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je vraag aangemaakt

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

10 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • February 22, 2025

Dat had ik gisteravond ook.

Normaal loopt alles goed (gelukkig).

De oplossing die mij bij werkte was:

Klik op de return toets, totdat je in het startscherm van Prime Video bent.

Ga er opnieuw in.

Bij mij werkte het (gelukkig).

Ik heb ook, zoals jij, de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 22, 2025

Hallo Joop, dank voor je reactie.

Ik heb het direct geprobeerd Helaas werkt dat bij mij niet. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • February 23, 2025

Hallo Joop, dank voor je reactie.

Ik heb het direct geprobeerd Helaas werkt dat bij mij niet. 

Wat je dan met de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box0 kunt proberen is het volgende:

Houd de kpn toets (rechtsboven op de KPN ab) ingedrukt totdat je een popup scherm krijgt.

Kies dan voor opnieuw opstarten en laat hem rustig opnieuw opstarten.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • February 24, 2025

Ook hier zelfde issue met prime en laden video blijft hangen. Niet altijd, wel vaak. Alleen herstart hele tv box zoals hierboven vermeld helpt dan. Wel erg onhandig. Ik snap dat het geen KPN app is maar van Amazon, maar omdat dit ook op de TV+ box speelt deel ik het hier ook even.

Groet

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • February 24, 2025

Ook hier zelfde issue met prime en laden video blijft hangen. Niet altijd, wel vaak. Alleen herstart hele tv box zoals hierboven vermeld helpt dan. Wel erg onhandig. Ik snap dat het geen KPN app is maar van Amazon, maar omdat dit ook op de TV+ box speelt deel ik het hier ook even.

Groet

Wat bedoel je met onhandig?

Het gaat makkelijk en snel.

Nogmaals:

Zet alles aan.

Houd de kpn toets rechtsboven op de KPN ab van de DIW7022 ingedrukt totdat je een popup scherm ziet en kies voor opnieuw opstarten.

Als je het makkelijker vind, kan het ook via het menu.

Ga naar boven en naar rechts naar het tandwieltje.

Ga naar beneden en kies voor “opnieuw opstarten” 

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • February 24, 2025

Dag Joop 

Dank voor je reactie. Ik vind de box opnieuw moeten opstarten omdat het kijken van iets in Prime niet werkt onhandig. Is dat een antwoord op je vraag? Fijne dag!

P.S. Je toelichting over hoe opnieuw box op te starten is me na paar jaar gebruik inmiddels wel bekend en heb je nu in dit topic voor 2e keer gegeven ;-)

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • February 25, 2025

Hoi ​@Eduweetje werkt alles weer inmiddels? Ik heb net even getest op mijn eigen ontvangers en die starten- en spelen goed af. Mocht het probleem nog spelen dan verneem ik dat graag!

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • February 25, 2025

Hoi ​@Remco van KPN 

Dank voor je bericht. Gisteren moest ik box weer opnieuw opstarten toen werkte het. Ik kan vanavond weer even kijken. Het is niet altijd maar wel vaak helaas.

Groet

Daniel 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 25, 2025

Hoi Remco,

Na de ontvanger opnieuw op te starten werkte het weer zoals het hoort. Echter de vilgende dag weer hetzelfde issue. Ook na een herstart werkt het wel weer. Is niet echt een oplossing. Ik heb nu weer een chromecast aangesloten.

Wat mij betreft sluiten we deze feed.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • February 25, 2025

Je zou de app nog eens kunnen verwijderen en opnieuw kunnen installeren. En testen of dat een verbetering oplevert.