Skip to main content

Beste forumleden,

Ik gebruik sinds kort Amazon Prime Video. De ondertiteling daarbij verschijnt als een donder semi-transparant blok met de tekst daarop. Ik zie op de Prime Video site dat je daar ook alternatieve weergaves van de ondertiteling kan kiezen.

Maar het lijkt erop dat dat niet werkt voor de KPN iTV. Ik heb een Arris VIP2952. Kan iemand bevestigen dat die ondertitels niet te veranderen zijn? Maar als ze dat wel zijn, hoe ik dat instel?

 

Dank u!

Hi @jpj-v, bedankt voor jouw bericht en goed dat je jouw vraag hier stelt. Je zou de instellingen voor de ondertiteling voor Amazon Prime wel aan moeten kunnen passen. Als je inlogt op de website van Amazon Prime, dan kun je bij de accountinstellingen de instellingen aanpassen voor de ondertiteling. Dit zou dan ook aangepast moeten worden als je de app op de tv-ontvanger gebruikt. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust!


Hallo Ron, dank voor je reactie!

 

Ik zie het volgende beeld:

 

Als ik Voorinstelling 1 ondertiteling wil kan ik alleen bewerken klikken, maar de voorinstelling blijft zoals die bovenaan getoond wordt. Hoe kies ik dan voorkeur 1, 2 of 3?


Bedankt voor de foto. Je kunt nu in de Amazon Prime app op de tv-ontvanger een programma starten. Zodra het programma is gestart druk je op de ‘OK’ toets van de afstandsbediening. Dit opent menu opties onderin het scherm. Aan de rechterkant zie je ‘CC’ staan, waar je naar toe kunt navigeren door op het pijltje naar rechts drukken op de afstandsbediening. Als je dan weer ‘OK’ klikt, dan kun je kiezen welke voorkeursinstelling je wilt gebruiken en hoe groot de letters moeten zijn.

Mocht je niet de mogelijkheid hebben om dit te wijzigen, dan kun je aan de linker kant van het scherm controleren of de ondertiteling wel ingeschakeld staat. Laat je weten of het gelukt is om de ondertiteling aan te passen? Ik hoor het graag van je!

 


Dag Ron,

Ja, het is gelukt! Dank je wel!

Â