Skip to main content

Hallo kpn

 

Waarom loopt Amazon prime vaak vast en werkt het alleen als je de ontvanger een herstart door de knop achterop de ontvanger aan en uit te zetten. Ik ben over genomen van Telfort naar jullie. Mijn kastje is de hmb2260 V2. Ligt het aan het de ontvanger?

Hoi @Roaharmusial . Welkom op het forum.

In principe zou het moeten werken. Toch lees ik wat jij beschrijft wel vaker op het forum.

Heb je de iTV-ontvanger ook al eens gereset? Verder ben ik benieuwd hoe de ontvanger is aangesloten? Rechtstreeks op de experiabox of via een switch of draadloze verbindingset? 


Ik heb het kastje meerdere keren gereset. Er zit een internet kabel rechtstreeks van de Xperia box naar de tv ontvanger. Afstand circa 5mtr. Ik heb nog de oude versie Xperia box van Telfort van 4 jaar geleden. Ik dacht de V8 


@Roaharmusial Dank voor de info. Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven? Ik wil graag de lijn doormeten.


Zie dat er VEEL soortgelijke vragen gesteld worden over dit probleem. Via diverse individuele vragen.
Sind juni 2021 heb ik (en overigens ook mijn buren) hetzelfde probleem; Amazon Prime wil alleen maar opstarten nadat de setup box gereset is, hardwarematig of softwarematig.

Vreemd dat Het zo veel tijd nodig heeft om dit te fixen.


Inderdaad. Gisteren toch weer een toch weer de ontvanger een reset gegeven. Het blijft wel vervelend inderdaad.


Profiel is aangevuld 


@Roaharmusial . Ik heb een ticket aangemaakt. Ik kan geen garanties geven dat het opgelost wordt maar de technische dienst gaat er naar kijken en zal contact met jou zoeken.


@Roaharmusial Hoe is dit afgelopen?


Er is momenteel een bekend probleem dat wanneer de TV-ontvanger in standby gezet is terwijl de Amazon Prime app actief was, dit hierna resulteert in een permanent zwart scherm bij het opstarten van de Amazon Prime app. 

Oplossing hiervoor is Herstart de tv-ontvanger door middel van de schakelaar achterop de tv-ontvanger.

Dit is overigens te voorkomen door na het kijken van Amazon Prime de app eerst af te sluiten door bijvoorbeeld Menu of TV knop te druk op de afstandstandbediening. 


Ik heb nu de experia V10 en tot op heden heb ik geen vastloper meer gehad. Heb prime nu al een week lang getest.