Skip to main content

Ik krijg ineens geen zender meer op mijn analoge radio, alleen een servicebericht van Ziggo. Hoe kan dat?

Hoi @gepeman 

Ik krijg ineens geen zender meer op mijn analoge radio, alleen een servicebericht van Ziggo. Hoe kan dat?


Volgens mij hebben ze daar de stekker uitgetrokken.
Er mee gestopt dus.


Hallo @gepeman 

Ziggo stopt met analoge radio: https://www.ziggo.nl/campagne/digitaleradio

Ben je nog abonnee van Ziggo dan? Anders had je het signaal van Ziggo gratis, omdat ze waarschijnlijk ooit vergeten zijn om je kabel aansluiting uit te schakelen.

Heb je ook iTV van KPN? Bij KPN worden de radio zenders digitaal aangeboden middels je tv-ontvanger vanaf kanaal 801.


Ik ben geen klant van Ziggo, maar van KPN. Dat is juist het vreemde.


@gepeman 
Maar waar zit jouw analoge radio dan op aangesloten? Gebruik je de oude Ziggo aansluiting? Mogelijk is Ziggo ooit vergeten deze aansluiting af te koppelen.
KPN levert geen analoog signaal. Alleen digitaal via de iTV-ontvanger.


Ik ben geen klant van Ziggo, maar van KPN. Dat is juist het vreemde.

Maar je radio zat nog wel in de Ziggo aansluiting en stemde je af op de FM (TUNER) van je stereoset.

Om nu weer radio te krijgen dus de analoge uitgang van je kpn ontvanger op de AUX IN van je versterker aansluiten**. Versterker dan op AUX instellen; tuner (FM dus) gaat niet meer werken.
Dan heb je met de zendernummers 801 e.v. weer radio.

Overzicht radiozenders via kpn ontvanger

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/zenderindeling-kpn-2/

**onderstaande kabeltje is nodig (bestellen)

 


@gepeman Je radio zat nog aangesloten op de Ziggo-wandcontactdoos, en daardoor ontving je nog de analoge radiozenders via Ziggo.

Als een Ziggo-abonnement wordt opgezegd, wordt de aansluiting niet fysiek afgesloten. Daardoor blijven de analoge en ongecodeerde digitale radio- en tv-signalen via de Ziggo-wandcontactdoos te ontvangen. Dat was dus bij jou ook het geval.

Naast de mogelijkheid die @PeterG aangeeft om als KPN-abonnee weer radio te kunnen luisteren, kan je eventueel ook de FM-signalen uit de ether ontvangen. Daarvoor zal je een FM-(binnen)antenne op je ontvanger moeten aansluiten.

Piet.


Had hetzelfde probleem. Mijn analoge receiver en de tv staan ver uit elkaar en ik had geen zin in de situatie dat mijn TV aan moet staan als ik radio wil luisteren. Ook een lelijke FM antennedraad kreeg geen goedkeuring van de gezinsraad. Aangezien mijn analoge tuner/versterker vlak bij mijn modem staat, heb ik voor 60 Euro een Audizio internet receiver gekocht (klein zwart kastje) en deze via een internet kabeltje aangesloten op een vrije poort van mijn modem en op een vrije poort op mijn receiver (tulip stekkers). Prima ongestoordeontvangst. Eventueel kan je deze internet ontvanger draadloos via WIFI koppelen als de afstand tussen beide wat groter is. Succes.


Bedankt voor je reactie. Mijn radio en TV staan redelijk dicht bij elkaar, dus heb ik een koptelefoon met een verlengsnoer gekocht.