Skip to main content

Hierbij mijn vraag:

 

Ik heb "instap" van KPN. Ik heb beneden interactieve tv maar boven analoog. Nu lees ik dat per 2 februari de analoog stopt. Dus hoe kan ik boven gewoon tv kijken? Ik heb geen kabel ofzo wat ik kan aansluiten op het KPN kastje.

Weet iemand raad?

Gebruik je boven "nog” de nooit geheel uitgeschakelde kabelaansluiting? Illegaal dus, als je geen abo meer bij Ziggo hebt.

KPN heeft sinds 2006 televisie en dat is nooit analoog geweest. Digitenne en ITV zijn beiden digitaal.


Je hebt nu dus mogelijk een coax kabel naar boven lopen. Die kun je vervangen door utp. Daar kun je dan een kastje van KPN op aan sluiten.


Helaas zijn nu de kringloopwinkels dicht. Anders had je daar even een digitale tv ontvanger voor de coax (van Ziggo) kunnen halen.

Niet geheel legaal zonder Ziggo-abo, maar niet strafbaar.

Bv. Homecast HD Colorado, of Humax 5100c of Humax 5300c.

Mocht je er toch een te pakken krijgen

Instelwaarden:

Netwerk iD 4444
Netwerkfrequentie: 474.00

Het kan verkeren. Zelf kijk ik sinds 2007 via digitale ontvangst. (toen: woonkamer Digitaal Ziggo met SD nog en slaapkamer via Digitenne, ook toen nog SD. Sinds 2011 zelfs HD via KPN; Ziggo eruit gegooit toen want voor HD moest je daar een decoder kopen en had toen dat geld niet. KPN was al huur.)

Andere mogelijkheden (legaal via abonnement KPN).

Extra decoder huren en daarvoor zal je dan wel een LAN/UTP kabel van af het modem naar boven moeten doen. (of je lost het op met zgn stopcontactadapters startset).

Een Chromecast gebruiken, maar daarvoor moet de TV wel over een HDMI ingang beschikken.


Gebruik je boven "nog” de nooit geheel uitgeschakelde kabelaansluiting? Illegaal dus, als je geen abo meer bij Ziggo hebt.

KPN heeft sinds 2006 televisie en dat is nooit analoog geweest. Digitenne en ITV zijn beiden digitaal.

Ja idd die gebruik ik dus. Die is idd nooit uitgeschakeld


Ja die gebruik ik die is idd nooit uitgeschakeld

 


Je hebt nu dus mogelijk een coax kabel naar boven lopen. Die kun je vervangen door utp. Daar kun je dan een kastje van KPN op aan sluiten.

Ik ben niet zo technisch haha. Maar is dat nog een aparte kabel of een universele kabel? En waar kan ik die halen?


Ja die gebruik ik die is idd nooit uitgeschakeld

 

Ter informatie: Ziggo zet zenders op zwart: gratis kijken Ziggo Sport aangepakt | Totaal TV


Je hebt nu dus mogelijk een coax kabel naar boven lopen. Die kun je vervangen door utp. Daar kun je dan een kastje van KPN op aan sluiten.

Ik ben niet zo technisch haha. Maar is dat nog een aparte kabel of een universele kabel? En waar kan ik die halen?

Gewoon een normale utp kabel. Kan je zo bij de bouwmarkt halen. Maar hij moet dan dus in de muur komen, waar nu de coax kabel zit. En dan moeten er stekkertjes aan gezet worden.


Djw Nick.

Zodra de bouwmarkten weer open zijn ga ik eens langs.:thumbsup_tone2: