Skip to main content

Kan ik uit het tv decoder van KPN een analoog tv signaal halen voor een coax aansluiting?

KPN maakt geen gebruik van coax. Ook is het niet mogelijk om analoog VHF/UHF danwel digitaal DVB-C signaal van KPN te betrekken.

KPN maakt gebruik van IPTV via UTP kabel/verbinding. Via de app (tablet/phone/laptop) kun je evt. via wifi kijken.

De ontvangers Arris 2952 en Arcadyan 2260 zijn voorzien van hdmi én scart.

De nieuwe Arris 5202 heeft alleen hdmi. Heb je geen tv met hdmi en wil je die ook niet kopen bestel dan telefonisch en vraag om de 2952 of 2260.


Bedankt voor reactie.

Aan mijn kpn decoder, model HMB2260, zit een scart aansluiting.

Kan ik middels een verloop scart - coax  werken?


Kan ik middels een verloop scart - coax  werken?

Bestaat zoiets dan? Ik heb er nog nooit van gehoord.


Inderdaad niet goed gekeken.

Bestaat er geen mogelijkheid om signaal om te zetten naar analoog.

Analoog signaal heb ik nodig voor mijn crosstrainer waar een intern tv tuner is ingebouwd.


Analoog signaal heb ik nodig voor mijn crosstrainer waar een intern tv tuner is ingebouwd.

Als die alleen een VHF/UHF tuner heeft en alleen een antenne(coax)aansluiting dan is die TV van af heden schroot.
Hoe oud is die crosstrainer?

Een omzetter van CVBS signaal naar UHF is tegenwoordig niet meer te krijgen. Nu Ziggo ook analoog (VHF/UHF dus) uitzet heb je niets meer aan een TV zonder minimaal scart of een CVBS (gele) aansluiting. Als je nog een videorecorder uit de jaren 70/80 op de kop kunt tikken; daar zaten CVBS → UHF converters nog in.


In Crosstrainer zit volgende Tuner:

 

Nederland (PAL - B/G - DVB-T)

 

Standaard instelling:

1.0   018:Fit4free

 

 

 

 


Daar heb je dus inderdaad niks meer aan. De TV in die crosstrainer kun je niet meer gebruiken.

Zowel PAL B/G als DVB-T is bij geen enkele provider meer in gebruik.

Alleen met scart nog, maar dat heeft ie ook niet begrijp ik.


Toch nog even over door denken.

Bij coax of analoog of hoe je het ook noemt kan het om een enkel TV signaal gaan of gemoduleerd, zoals dat vroeger door de lucht ging.

Hoe dan ook, het wordt een gedoetje, bij kpn spullen.

Wat nog kan is een oude video-speler, (die geeft ook het gemoduleerde signaal) of een DVD speler, of een (koop) digitenne ontvanger.

@ANELJO  wil er nog verder mee of weet je al genoeg ?  :/

Foto-tjes zouden wellicht helpen.


DVD speler, of een (koop) digitenne ontvanger.

@KeesYagi 

TV van TS heeft alleen een coax antenne ingang. Daar is gemoduleerd signaal voor nodig. Uit een DVD speler of digitenne ontvanger komen die niet.

Er zitten alleen modulatoren (UHF) in héél oude videorecorders.


De vraagsteller heeft het over een coax aansluiting, dat kan van alles zijn, of heb jij meer informatie, anders dan wat ik hier kan lezen.

En idd, een modulator gebruiken, alhoewel, een ander schermpje is beter, eenvoudiger, mooier ook.

Laten we even afwachten waar de vraagsteller mee komt.


Jeetje. Wat versta jij onder een coax aansluiting op een tv toestel?

Op een TV:

Coax voor de antenne. Oude tv's alleen PAL b/g, daar heb je dus niks meer aan. Alleen nog DVB-C en DVB-T2 HEVC beschikbaar.

Scart (niet meer op 4k televisies)

HDMI


Coax is een geleider in een mantel, dat wordt gebruikt voor van alles, ook de gele tulp is coax (om het even simpel te zeggen).

Ik hoop op foto-tje van vraagsteller.


Reageer