Skip to main content

Klopt het dat de apps (Netflix, Videoland, etc) een andere standby tijd hebben dan de KPN TV app? Ik wil niet dat mijn kastje in standby gaat, eco stand is uitgeschakeld - werkt voor TV prima. Echter bij apps gebeurt het regelmatig dat de het kastje uit staat na enkele minuten pauze (~15 min?).

 

Admin: Eigen topic aangemaakt voor je vraag, afgesplitst van dit topic. 

Uit als in ledje op rood @J vS ?

Je noemt 15 minuten. Dat doet mij dan denken aan de (Google) screensaver. Die kun je verlengen tot maximaal 2 uur. 

Eco heb je uit staan, dus op snelle start. 

Met eco aan gaat ie na vijf minuten stand-by (rode led) in diepe slaap. 


Dank! Het is inderdaad de Google screensaver. Die stond ingesteld op 15 min. Zojuist getest naar 2 uur en Netflix op pauze gezet. Na 1 uur gaat Netflix over op een ander beeld (semi statische beelden van andere series). Nu 2 uur verder en de setopbox blijft gewoon aan staan. Waarschijnlijk wordt de screensaver niet getriggerd bij Netflix door de bewegende beelden.
Wel raar dat je de screensaver niet kunt uitschakelen. Maar goed, 2 uur voldoet. 


Als ik iets langer dan 10 minuten op pauze moet hebben, of heb, zet ik het gewoon uit. Dan open ik het later wel weer. Bijvoorbeeld als ik ga koken, gebeld wordt e.d.

Al die videodiensten en TV+ onthouden toch waar je gestopt bent. Alleen live tv niet natuurlijk. Maar dan is het opnemenpakket weer handig. Start je gewoon opname als je gebeld wordt.


Zo heeft iedereen zijn voorkeuren 😉

 

Ik vind het raar dat er 2 instellingen zijn die er voor kunnen zorgen dat mijn tv in stand-by gaat (en waarvan je er 1 niet kunt uitschakelen!). Anyway, instellingen zijn nu bekend en ik ben (een klein beetje meer) tevreden! 😊


Ik liep hier ook weer tegenaan na een algehele reset van de TV+ ontvanger. Na 15 minuten kijkend naar een app.

Inmiddels weer op 2 uur gezet.

 

Ik herinner met dit weer vanuit de beginperiode waarin ik een beta-tester was van deze TV+ ontvanger
 

Maar waarom is er geen optie om dit nog langer te laten duren (denk aan het kijken via een app naar een programma wat langer duurt da twee uur).

Lijkt me toch niet dat ik de enige ben…….


Het zou wel langer ingesteld kunnen worden, @groen_duiven., maar dat gaan we niet doen. De Google screensaver triggert alleen als je op een menu staat, niet als je naar een programma kijkt. En je wilt ook liever niet te lang een statisch beeld op tv hebben om inbranden te voorkomen. Dus vanuit het team vinden we de 2 uur al aardig lang.

 

Alleen, jij zegt dit:

Maar waarom is er geen optie om dit nog langer te laten duren (denk aan het kijken via een app naar een programma wat langer duurt da twee uur).

Lijkt me toch niet dat ik de enige ben…….

Daar begrijp ik uit dat de Google screensaver triggert als jij naar een programma kijkt? Met welke app heb je dit? 


@Erik_was even zoeken op het forum…...

Gebeurde bij mij bij gebruik van radio-app Radio FM. Na 15 minuten kreeg ik de Google screensaver. Dit toen aangepast naar 2 uur. Maar ik heb daarna nog niet tot 2 uur kunnen wachten/testen. Ben nooit zo lang on huis om naar een zender te luisteren langer dan 2 uur.

Maar gezien het feit dat het na 15 minyten gebeurdem toen de screensaver op 15 minuten stond, ga ik er vanuit dat het nu  ook nog wel zal zijn na 2 uur…..

 

Admin: link verwijderd i.v.m. die is niet openbaar toegankelijk


Laat de Radio FM app bewegend beeld zien tijdens het luisteren? Want als dat niet het geval is, dan denk ik dat het daardoor komt. En dan zal het ook niet iets zijn waar wij verder wat aan kunnen/gaan doen.

Als de app wél bewegende beelden laat zien, en je hebt een keer de gelegenheid om tot 2 uur te luisteren, en je merkt dat de screensaver dan ook aangaat, dan hoor ik dat graag. Dat kan ik dan als feedback meenemen, @groen_duiven.


“Laat de Radio FM app bewegend beeld zien tijdens het luisteren?”

Ja, maar dat heb ik liever niet. 😊 Liever zou ik geen beeld naar mijn tv sturen (net als bij de oude setop box). Volgens mij kan je met het terugknopje het beeld uitschakelen maar dan gaat de screensaver aan zonder waarschuwing (niet 100% zeker)
Ik luister nu meer via de net radio van mijn versterker. Omslachtig via een andere app en afstandsbediening maar wel zonder beeld (want zeg nou eerlijk, waarom heb je beeld nodig als je de hele dag radio wilt luisteren?)


Euh. Waarom de tv aan als je de hele dag radio wilt luisteren. Want ook op de oude boxen blijft je beeldscherm stroom verbruiken ook al staat het in de box op zwart!

Sluit de kpn box direct aan op je versterker en laat de tv stand-by. 

Gebruik je Radio FM voor een zender die via kpn tv+ niet beschikbaar is? In de tv+ ''app'' zitten 40 gewone radiozenders en 50 Stingray kanalen. 


Er zijn meerdere opties, nu luister in voornamelijk via mijn versterker. Het gemak om radio via de tv te luisteren is dat ik maar 1 afstandsbediening hoef te gebruiken. Voor mij geen probleem, de vrouw vindt het maar irritant 🤷🏻‍♂️

Het beeld staat ‘aan’ en inderdaad op zwart. Bij mijn tv geeft de tv geen licht, pixels staan uit (Samsung QLED). Dus mooi zwart beeld alsof de tv uit staat 😊


Okee. Er is trouwens geen bewegend beeld in die app.

Geef mij bij radio de geluidskwaliteit van mijn installatie maar. Geluid van de televisie haalt het daar niet bij en ook het stroomverbruik van die televisie dus niet.

Spelend houden: zet de Google screensaver op 2 uur. Steeds als je dan eventjes 2 × op de ok knop drukt heb je de DIW7022 weer bedient en gaan die 2 uur weer lopen. Je onderbreekt de radio stream dan hooguit een halve seconde. 😉.