Skip to main content

Ik gebruik Android TV met de KPN iTV app. Na een afgedwongen update van de app crasht de app continu zodra ik de ondertiteling aan zet.

 

verwijderen en opnieuw instellen is al gebeurt. Geen resultaat.

 

ik kijk buiten kantooruren TV en dan kun je niemand telefonisch bereiken. 
 

ben ik de enige die dit heeft?

Nee. Klopt, viel mij gisteravond ook op.. . Telkens opnieuw inderdaad, heb dit nog niet eerder gezien.

Gebruik 'm via Chromecast met Google TV trouwens.


Met Sony smarttv brava w804 heb ik extact hetzelfde probleem.

Versie android-tv-app 3.0.16

 


Met Sony smarttv brava w804 heb ik extact hetzelfde probleem.

Versie android-tv-app 3.0.16

 

Al drie gebruikers met een identiek probleem. Zitten er ook mensen van KPN in dit forum? Een reactie zou fijn zijn.


Beste allemaal, wat jammer om te lezen dat jullie hier tegenaan lopen! Hoe staat het er nu voor? Zouden jullie, als het nog steeds niet werkt, jullie forumprofiel aan willen vullen met postcode + huisnummer en adres (mits dat nog niet gedaan is). Jullie hebben allemaal versie 3.0.16? En welk merk en type tv gebruiken jullie? Gaat het puur om het crashen bij aanzetten ondertiteling?


Hallo @Marcia_ en @Ratonesque en @Hannes50 en @CornelisJan , zie mijn topic:

KPN iTV app: live tv kijken werkt niet? | KPN Community

 

Ik heb de ondertiteling permanent aan staan i.v.m. slechthorendheid en had hetzelfde probleem, live tv kijken niet mogelijk.

Ondertiteling uitgezet, probleem over.

De oorzaak is dus de ondertiteling.

 


Beste allemaal, wat jammer om te lezen dat jullie hier tegenaan lopen! Hoe staat het er nu voor? Zouden jullie, als het nog steeds niet werkt, jullie forumprofiel aan willen vullen met postcode + huisnummer en adres (mits dat nog niet gedaan is). Jullie hebben allemaal versie 3.0.16? En welk merk en type tv gebruiken jullie? Gaat het puur om het crashen bij aanzetten ondertiteling?

Hallo @Marcia_ ,

Bij mij gaat het om 3.0.15, na gedwongen stop blijft het probleem bestaan. Ook bij opgeslagen programma’s, bijvoorbeeld Once upon a time in Northern Ireland, van BBC 2, wat ik had opgenomen.

Als je op het ondertitelingsicoontje klikt vliegt meteen de hele app eruit…

Geen idee of het er iets mee te maken heeft, maar alle zenders lopen ook structureel vijf a zes minuten achter.

Trouwens, als je naar het begin teruggaat lukt dat wel, maar vervolgens kun je niet meer vooruitspoelen...

Dit is echt ontstaan na de update waarbij de app meer lijkt op TV+-omgeving.

 


Zelfde probleem. Gebruik de app op twee Google TV-apparaten: app crasht direct bij aanzetten van ondertiteling :(


KPN app 3.0.16

Android tv Kernel 4.9.125 

philios/PH9M_EA_5599


Beste allemaal, wat jammer om te lezen dat jullie hier tegenaan lopen! Hoe staat het er nu voor? Zouden jullie, als het nog steeds niet werkt, jullie forumprofiel aan willen vullen met postcode + huisnummer en adres (mits dat nog niet gedaan is). Jullie hebben allemaal versie 3.0.16? En welk merk en type tv gebruiken jullie? Gaat het puur om het crashen bij aanzetten ondertiteling?

Hallo @Marcia_ ,

Bij mij gaat het om 3.0.15, na gedwongen stop blijft het probleem bestaan. Ook bij opgeslagen programma’s, bijvoorbeeld Once upon a time in Northern Ireland, van BBC 2, wat ik had opgenomen.

Als je op het ondertitelingsicoontje klikt vliegt meteen de hele app eruit…

Geen idee of het er iets mee te maken heeft, maar alle zenders lopen ook structureel vijf a zes minuten achter.

Trouwens, als je naar het begin teruggaat lukt dat wel, maar vervolgens kun je niet meer vooruitspoelen...

Dit is echt ontstaan na de update waarbij de app meer lijkt op TV+-omgeving.

 

Precies mijn ervaring 


Ha allemaal, ik verwijs naar een reactie van mijn collega's in een ander topic!

 

Dank allen voor de reacties en details omtrent het ondertiteling probleem. We kunnen bevestigen dat deze bug er is en dat deze ook gerelateerd is aan het issue dat Live helaas enkele minuten van live is. We hebben een oplossing daarvoor en in die app-versie werken ondertitels ook weer gewoon zonder dat de app crasht. Zojuist voor de zekerheid even getest in die versie.
We stoeien helaas nog om die gefixte app gedistribueerd te krijgen alleen (! 😑), dat is de reden dat beide issues nog steeds aanwezig zijn in de Play Store versie. We doen er alles aan dat euvel z.s.m. te verhelpen zodat jullie ook de gefixte versie krijgen. Excuses.

 


Is r al meer nieuws over de distributie van de fix?


Dit is al opgelost. Bij mij crasht de app niet meer als je de ondertiteling aanzet.


Het klopt helemaal, dit is inmiddels opgelost! Onderstaande bericht van de collega’s van begin deze week.   

De app-update met fix voor zowel live-5-min-achterlopen als ondertiteling-laat-app-crashen wordt gradueel uitgerold vanaf deze ochtend. Enkelen kunnen de app-update dus vanaf nu binnen krijgen, anderen zullen nog even moeten wachten en dan komt het alsnog z.s.m. binnen.

Deze update verloopt via de Play Store en dient via daar geüpdatet te worden en komt niet binnen indien auto-update uit staat in je AndroidTV/GoogleTV instellingen. 

 


Helaas werkt de fix niet vlekkeloos: bij het bekijken van een programma wordt het spontaan gepauzeerd. Meerdere keren, ontzettend irritant 

Wellicht nog eens goed naar laten kijken?


Ha @CornelisJan, ervaar je dat dan als je ondertiteling aanzet? Of überhaupt als je iets wilt kijken? Kan je een voorbeeld geven van een aflevering/datum/tijdstip van een programma waarbij je dit ervaart? Of ervaar je het bij alles wat je kijkt?