Skip to main content

Vraag voor een moderator.

 

Ik benader jullie even namens mijn tante van 96 jaar oud. Zij had een internetabonnement bij KPN, met daarbij ook vaste telefonie en interactieve tv. Helaas hebben we het tv-deel moeten opzeggen, en heeft ze nu alleen nog internet met vaste telefonie.

De reden voor de opzegging van tv is de volgende. Mijn tante is als gevolg van haar gevorderde leeftijd redelijk slechtziend, en had steeds meer moeite om goed om te kunnen gaan met de afstandsbediening voor tv van KPN. Door haar slechtziendheid drukte ze regelmatig op verkeerde knopjes, met als resultaat dat de tv of de tv-ontvanger het niet meer deed. Daardoor moest ik veel komen opdraven om de boel weer aan de gang te krijgen.

Om dit probleem voor haar (en mij...) op te lossen is ze op mijn aanraden alleen voor tv overgegaan naar een abonnement bij Ziggo. Daarvoor heeft ze een CI+-module gekregen, waardoor ze weer gebruik kan maken van de originele afstandsbediening van haar tv en ze maar één knopje hoeft in te drukken om de tv aan of uit te zetten. Daar kan ze wel goed mee omgaan, want die afstandsbediening heeft grotere knoppen die goed zichtbaar voor haar zijn. Haar internetaansluiting met vaste telefonie blijft wel gewoon bij KPN.

 

Het probleem is echter het volgende. Na het verwijderen van Interactieve TV uit haar KPN-abonnement (wat via Mijn KPN eenvoudig kon) hebben we een e-mail ontvangen dat er een monteur moet komen om het aansluitpunt op haar adres aan te passen. Dat verbaast mij, want het enige wat volgens mij nu moet gebeuren is het retourneren van de tv-ontvanger naar KPN. Dat is voor mij een fluitje van een cent.

 

Ik vermoed dat het aansluitpunt moet worden aangepast omdat mijn tante vroeger ook kerkradio via KPN heeft gehad. Daardoor heeft ze twee (koper)lijnen, en de monteur zal waarschijnlijk het aansluitpunt geschikt willen maken voor pairbonding. Waarschijnlijk is dit een actie die automatisch in jullie systeem wordt doorgevoerd als wordt geconstateerd dat er twee lijnen beschikbaar zijn. Dat is echter niet nodig, want het huidige internetabonnement via die ene momenteel in gebruik zijnde lijn is voldoende.

 

Omdat mijn tante 96 jaar is en enigszins hulpbehoevend, probeer ik uiteraard overlast voor haar zoveel mogelijk te voorkomen. Dus zou het mijn voorkeur hebben als het aangekondigde monteursbezoek zou kunnen vervallen. Mijn vraag is nu: kunnen jullie ervoor zorgen dat het tv-abonnement wordt verwijderd uit het huidige internetabonnement van mijn tante, en kan het monteursbezoek dan achterwege blijven?

 

De gegevens van mijn tante heb ik bij de persoonlijke opmerkingen in mijn profiel op dit forum gezet.

 

Ik hoop dat het monteursbezoek kan komen te vervallen. Bij voorbaat mijn dank voor jullie reactie!

@NHendriks Kan jij, als KPN-monteur, eventueel nog iets in deze betekenen?

Piet.


Je kan beter KPN bellen.

Gratis 0800-0402

Morgenochtend (maandag) vanaf 8 uur weer bereikbaar.


Je kan beter KPN bellen.

Gratis 0800-0402

Morgenochtend (maandag) vanaf 8 uur weer bereikbaar.

Helaas, daar willen ze dat mijn tante van 96 zelf belt. En dat gaat dus niet… ☹️

Piet.


@NHendriks Kan jij, als KPN-monteur, eventueel nog iets in deze betekenen?

Piet.

Helaas niet, ik kan niet de systemen in om op te zoeken wat er precies gaat veranderen zonder gegevens, deze mag ik dan weer niet opvragen hier ivm de AVG en regelgeving binnen KPN. Een moderator kan gelukkig zo inzien wat voor een wijziging er open staat en misschien kan deze vanuit daar tegengehouden worden. De back-office kan migraties sowieso wel annuleren maar dan zou het vanuit de moderators doorgezet moeten worden.


@P.J.M. van der Vooren 

Mocht je het nog niet gedaan hebben, vul dan de gegevens van je tante in het profiel van dit forum zo compleet mogelijk in.

Dan kan een moderater (medewerker KPN) het voor je nakijken en erop terugkomen. 


Kan jij iets betekenen met betrekking tot mijn bericht, @Maja_?

Piet.


@Maja_ Zojuist contact gehad met een KPN-medewerker op 0800-0402, en alles is alsnog naar tevredenheid geregeld.

Piet.


Fijn om te lezen! 


@Maja_ Zojuist contact gehad met een KPN-medewerker op 0800-0402, en alles is alsnog naar tevredenheid geregeld.

Piet.

@Maja_ Helaas, nadat de medewerker van 0800-0402 het een en ander in de systemen van KPN had aangepast en verzekerde dat er geen monteur zou komen, is er toch weer een e-mail ontvangen dat er wél een monteur komt. Volgens een andere medewerker van 0800-0402 kan dit niet anders omdat het systeem een monteursbezoek nou eenmaal automatisch inplant. En dat terwijl een monteursbezoek helemaal niet nodig is.

Piet.


@Jeroen_dB @Maja_ We hebben de knoop doorgehakt: na overleg hebben we besloten om het huidige KPN-abonnement (TFT Internet en Interactieve TV, inclusief vaste telefonie en ITV) te behouden en het gisteren bestelde abonnement (Hussel Internet 50 Mbit/s) te annuleren.

Ik heb begrepen dat als het bestelde Hussel Internet-abonnement wordt geannuleerd, het huidige Internet en Interactieve TV-abonnement (incl. vaste telefonie en ITV) automatisch gehandhaafd blijft. Dat is dus de bedoeling. Kan dat voor ons in orde worden gemaakt?

De abonnee-gegevens staan in mijn profiel op dit forum.

Ik hoor graag of het huidige internetabonnement (incl. vaste telefonie en ITV) dus gehandhaafd blijft.

Piet.


@P.J.M. van der Vooren 

Is het niet beter om KPN te bellen op 0800-0402 (gratis)?

 

Een moderater (KPN medewerker) kijkt wel mee op dit forum en ik verwacht ook dat hij of zij hierop terugkomen.

Door de drukte kan dit een paar dagen duren.😉

 

Als ik het goed heb, heb je met Hussel wel veel voordelen, vooral als je ook mobiele telefoon van KPN hebt. 


Hallo @P.J.M. van der Vooren van TFT naar KPN en dan terugdraaien gaat niet lukken, staat ook in de overeenkomst en de voorwaarden.

 


@P.J.M. van der Vooren Ik kwam je bericht tegen en ik wil graag helpen als dat nog nodig is. Ik vermoed dat het niet alleen om het verwijderen van het tv-onderdeel van het abonnement ging maar ook naar een omzetting naar een andere abonnementsvorm, KPN Hussel. Het bestelsysteem kijkt dan inderdaad of er nog geleverd kan worden over een betere verbindingstechniek en dan kan er inderdaad een monteursafspraak volgen. Volgens mijn gegevens loopt er nu geen wijzingsorder meer en zal het huidige abonnement gehandhaafd worden.