Beste @Baszs welk merk en type modem gebruik je en hoe is de TV+decoder aangesloten op de modem, rechtstreeks bekabeld aan de modem, draadloos of anderszins.
14dagen annuleringstermijn geldt alleen voor nieuwe klanten en dat ben jij niet.
Beste JanD, allereerst het verzoek om geen desinfo te verspreiden.
Ik heb wel degelijk 2 weken bedenktijd zoals in de bevestigingsbrief van KPN vermeldt staat.
Ten tweede stel je dezelfde vragen als iedereen die ik van KPN aan de telefoon heb gehad, dus jouw reactie voegt weinig tot niets toe.
Wat grappig, de reactie van JanD wordt door de moderators (?) aangemerkt als “ Beste antwoord door JanD”
Dit terwijl hetgeen JanD stelt over de 14 dagenbedenkingstermijn fout is en hij gewoon herhaalt wat iedere KPN-medewerker mij al x-aantal keren heeft gevraagd.
Merkwaardige gang van zaken.
Beste JanD, allereerst het verzoek om geen desinfo te verspreiden.
Ik heb wel degelijk 2 weken bedenktijd zoals in de bevestigingsbrief van KPN vermeldt staat.
Ten tweede stel je dezelfde vragen als iedereen die ik van KPN aan de telefoon heb gehad, dus jouw reactie voegt weinig tot niets toe.
Beste @Baszs mooi dat je als xs4all-klant toch nog bedenktijd hebt bij de overgang naar KPN, nu moet alleen KPN het nog waarmaken en meewerken.
Wat KPN jou adviseert kunnen we binnen dit forum natuurlijk niet weten, vandaar mijn reactie om tot een mogelijke oplossing te komen.
Verder stel je een vraag binnen het forum en dan vind je het gek dat er op gereageerd wordt???
Stel dan geen vraag binnen dit forum.
Ik wens je veel succes met een oplossing, ik reageer hier verder niet meer op.
@JanD
Ter info, als je het abonnement aanpast naar een nieuwe abonnement, heb je ook als vaste klant 2 weken bedenktijd.
Maar je kan niet terug naar het oude abonnement.
Dus je hebt de keuze uit dit aanvaarden of opzeggen.
@Baszs
De Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) is een Android mediabox.
Dat is zo wie zo wennen.
Persoonlijk ben ik er dik tevreden over en gelukkig werkt hier alles goed.
Uiteraard heb ik nog wel een paar wensen (lees letterlijk een paar).
Nu heb ik wel een paar vragen:
- Welke modem / router gebruik je?
- Hoe is de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) verbonden met de modem / router? of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen.
- Wat is jouw echte download snelheid?
Vooral een DVS kan voor veel problemen zorgen.
Ook een switch die geen IGMP ondersteund kan voor problemen zorgen.
P.S.
@Baszs blijf zo wie zo vriendelijk, wij zijn net zoals jij klant bij KPN en proberen je te helpen.
Er zijn in het verleden, toen TV+ net bestond, wel een paar klanten terug gezet naar hun oude abonnement. Maar ik denk dat KPN dat nu niet meer doet. TV+ is inmiddels volwassenen en werkt in principe gewoon goed.
Iets anders bereik je hier op het forum niet. Wij kunnen er niet voor zorgen dat je alsnog terug gezet word naar je oude abonnement. Dat moet je echt telefonisch proberen te regelen.
Wij kunnen alleen proberen om het probleem van de haperende tv op te lossen. Misschien op een andere manier aansluiten ofzo.
Als je dat niet wil, dan had je dit topic net zo goed niet kunnen maken.
Hallo Joop2011
Ik gebruik de door KPN geleverde modem.
Bekabelde verbinding. Er zit een switch tussen de aansluiting en de tv+box , maar als ik deze ertussen weghaal heeft dat geen enkel effect.
Voorts heb ik nergens kunnen vinden in de voorwaarden dat ik niet naar mijn oude KPN/xs4all aansluiting kan terugkeren, die een week geleden het prima deed maar wel fors duurder was voor in principe hetzelfde door KPN zelfverklaarde superieure kwaliteit van hun internet+tv. Iedereen roept dat dus dat niet mogelijk is, maar niemand kan mij uitleggen waarom niet (al heb ik daar wel een idee bij) en niemand kan mij iets op papier laten zien hierover.
Jij zegt hetzelfde dat het niet mogelijk, maar mag ik vragen waar jij deze informatie vandaan hebt?
En, inderdaad, ik was wat onvriendelijk tegen JanD, maar dat is uit frustratie over de gang van zaken.
groet
Oh, en mijn download snelheid ligt rond de 185mbit
Je hebt gelijk @joop2011 , zo is/was het je kunt wel annuleren, maar niet meer terug naar het oude pakket in sommige gevallen, maar hoe het precies bij xs4all zit weet ik niet, nooit mee te maken gehad.
Je kunt zelf het beste antwoord weer annuleren, @Baszs . Moderators kiezen nooit zó snel een 'beste antwoord’. Niet per ongeluk zelf op het geklikt? Als het goed is staat daar nu een X om beste antwoord te annuleren.
En je hebt 14 dagen bedenktijd waarbinnen je het nieuwe abonnement kunt opzeggen. Maar je kunt niet meer terug naar je oude Hussel of Alles-in-1 en dat staat ook nergens. Daar kun je je niet op beroepen.
Zelf heb ik al 2½ jaar de DIW7022 en nooit last van flikkeringen en haperende apps van streamingdiensten. Dat moet toch meer in huis gezocht worden.
Flikkerend beeld is de TV. Zou in de hdmi verbinding kunnen zitten. Soms gewoon oude TV.
Haperende streamingdiensten is apart met 185 Mb/s. Dat valt zo niet te verklaren.
HEB JE AL eens de ontvanger opnieuw opgestart. Houdt de stand-by knop op de afstandsbediening ingedrukt totdat je een pop-up krijgt. Kies van voor opnieuw opstarten.
@PeterG Zoals gezegd, sinds de omschakeling naar de apparatuur van KPN heb ik deze problemen.
Als ik bijv Netflix kijk via de app die reeds op mijn Samsung tv staat heb ik nergens last van. Pas als ik kijk via de apps van de tv+ box heb ik haperingen in het beeld en het beeld van de tv zenders flikkert. Aan de tv ligt het echt niet. IMaar vergeet niet dat ook op dit forum gezegd wordt dat deze problemen vaker voorkomen, en ook op andere fora zoals Radar en Kassa wordt veel geklaagd over de KPN tv +ontvanger en de slechte beeldkwaliteit en haperingen bij streamingsdiensten.
Ik heb alle varianten van resets doorlopen, switch ertussen uit gehaald, modem en glasvezel ontkoppeld, etc etc………
Internet doet het verder prima, daarover verder geen klachten.
Voorts heeft niemand mij ook maar ergens naar toe kunnen verwijzen waar staat dat ik niet terug kan naar xs4all, alleen mondeling wordt dat steeds geroepen……. Maar wat heeft een bedenktijd dan nog voor zin?
Flikkert het beeld altijd? Of soms een paar dagen niet en dan opeens weer wel?
Als het beeld altijd flikkert, dan kan je eenvoudig een monteur langs laten komen en zeggen: los het maar op.
Wat grappig, de reactie van JanD wordt door de moderators (?) aangemerkt als “ Beste antwoord door JanD”
Dit terwijl hetgeen JanD stelt over de 14 dagenbedenkingstermijn fout is en hij gewoon herhaalt wat iedere KPN-medewerker mij al x-aantal keren heeft gevraagd.
Merkwaardige gang van zaken.
Volkomen mee eens!
Sinds een paar dagen is het continu flikkeren. Morgen komt een monteur langs om te kijken of het opgelost kan worden, opdat ik hopelijk met de kerstdagen gewoon tv kan kijken. Streaming doe ik wel via de apps op de TV zelf. Maar gelet op deze problemen heb ik echter geen vertrouwen in de geleverde apparatuur en wil ik annuleren en terug naar de oude situatie.
Blijft het probleem van de annulering. Ik heb alle voorwaarden van xs4all opgezocht, de kpn site doorzocht….niets wordt er gezegd over het niet terug kunnen keren naar je oude abonnement als je binnen de termijn je bestelling annuleert, althans, ik heb het niet kunnen vinden. Dat lijkt mij in strijdt met het consumentenrecht.
Mocht iemand hierover iets meer weten hoor ik het graag. Groet
Beste @Baszs ik kan me uit de Telfort-tijd in 2020 nog herinneren dat ik vrijwillig overging naar het echte KPN en daar de nodige mails van kreeg waarin onder meer stond vermeld dat ik het voorgestelde KPN abo wel kon annuleren, maar niet meer terug kon naar het Telfort-pakket, dus als ik toentertijd KPN afgewezen had binnen de bedenktijd, was mijn Telfort-abo opgehouden te bestaan en had ik niets meer gehad.
Ik weet uiteraard niet hoe dit bij xs4all<--->KPN werkt.
Beste @JanD , dat is dan netjes van KPN?Telfort? dat ze je daar op hebben gewezen.
Het grappige van de hele situatie is eigenlijk ook nog es dat ik in eerste instantie dacht in aanmerking te komen voor de aanbieding van KPN als ik daarnaar toe overstapte. Maar…..toen kreeg ik te horen dat ik als “ xs4all - klant “ daar geen recht op had omdat xs4all feitelijk KPN is. Ik ben uiteindelijk dus toch “ overgestapt”, omdat het abonnement goedkoper is, maar nu ik binnen de bedenktijd terug wil is dat niet mogelijk, nu zijn het opeens twee totaal verschillende diensten wordt er gezegd, ze doen maar wat al naar gelang wat ze het beste uitkomt…...Bizar
Beste @Baszs zo was het bij Telfort naar KPN ook zo.
Bij het einde van Telfort werd je automatisch ondergebracht bij KPN onder de Telfort-voorwaarden en je werd beschouwd als bestaande klant.
Wilde je ‘overstappen’ nar het ‘echte’ KPN, dus vallen onder de voorwaarden van KPN i.p.v. TFT, werd je als bestaande klant beschouwd en niet als nieuwe klant, dus je kon geen gebruik maken van de aanbiedingen voor nieuwe klanten, iets soortgelijks gebeurt of is ook gebeurd bij de (automatische) overgang van ex4all naar KPN.
De enigste providers die wel onder paraplu van KPN vallen, maar toch echt aparte firma’s zijn, zijn Solcon, YouFone en Simyo.
SOLCON scoort goed bij de consumentenbond……..Freedom Internet nog niet zo goed op tv- gebied...maar mochten die beter worden dan is een overstap op den duur zeker het overwegen waard.
Vooralsnog wil ik zo snel mogelijk van die slechte diensten van KPN af.
Ik heb alle voorwaarden van xs4all opgezocht, de kpn site doorzocht….niets wordt er gezegd over het niet terug kunnen keren naar je oude abonnement als je binnen de termijn je bestelling annuleert...
Er word ook nergens gezegd dat het wel kan.
@Marlon92 , je zou zo bij de KPN aan de slag kunnen.
De diensten van kpn zijn echt niet slecht want die 2.5 miljoen klanten zijn natuurlijk geen sukkels die tevreden zijn met slecht beeld of een slechte verbinding. Het is techniek dus er kan altijd ergens iets fout gaan. Is het alleen de tv ontvanger die problemen geeft of is de hele verbinding slecht?
Hikjes bij Netflix is bekend. Zolang de tv box op Android OS 11 draait zal ie zich niet kunnen aanpassen aan de 24 frames bij Netflix. Om de paar seconden krijg je dan een sprongetje in beeld. De box werkt uitsluitend met 25 frames per seconde.
Zelf gebruik ik daarom inderdaad altijd de app van Netflix in de Samsung televisie zelf. Ik zie het probleem niet als je ook een smart-tv hebt. Daar heb je toch niet voor niks geld aan uitgegeven?
Alleen apps die er niet zijn voor de Samsung, als F1TV, gebruik ik via de kpn box.
Eigenlijk gebruik ik die TV+ box alleen voor zenders.
-> Heb je de app voor KPN TV nog niet op je Samsung? Toegang tot de app store mits ingelogd met je gratis Samsung account.
Ik heb vergelijkbaar probleem: Ben overgestapt van ouder KPN abonnement met Arris TV box naar een nieuw KPN abo, dat wat goedkoper is maar wel met halvering internet snelheid.
Dit nieuwe abo heeft dus de KPN TV+ box DIV7022. Ik ben absoluut niet tevreden over de bediening en gedrag van de KPN software op de Google box, en wilde terug naar de oude Arris TV box (die heeft ook z’n nukken maar is in mijn ogen veel beter ontworpen).
Volgens KPN kan ik ook niet meer terug naar de oude TV box of helemaal terug naar de oude situatie. De oude TV box kan niet met nieuwe abonnement. Ze konden mij niet duidelijk maken waarom dat niet kan. Het enigste alternatief was ‘annuleren’ echter ik was voorbij de 14 dagen bedenktijd, dus geen alternatief.
Typisch gevalletje van “computer says no” oftewel vastgeroeste protocollen.
Wat jammer om te lezen dat je niet tevreden bent over de werking van KPN TV+, @Baszs. Ik begrijp dat je daarom graag wilt annuleren en terug wilt naar jouw oude abonnement. Zoals anderen ook al hebben aangegeven, is dit niet mogelijk. Met alle goede wil van de wereld gaan we dit niet voor elkaar krijgen. Je hebt natuurlijk wel jouw bedenktermijn, maar annuleren betekent dan opzeggen. Zelfs als je wel terug zou kunnen, dan is er geen garantie dat je terug kunt naar de oude situatie. Er zit technische gezien namelijk geen verschil in het abonnement, alleen administratief zit er verschil tussen jouw oude XS4ALL en het nieuwe KPN abonnement.
Daarom zou ik liever kijken of we het probleem samen kunnen oplossen. Want zoals ook al door anderen is aangegeven, is KPN TV+ een volwassen product, en zou gewoon goed moeten werken.
Je hebt dus een bekabelde verbinding tussen het modem en de KPN TV+ Box. Heel goed. Je hebt hier een switch tussen staan. Is dit een switch die IGMP-snooping ondersteunt? Zelfs als de switch op een andere plek in het netwerk zou staan, is dit wel belangrijk.
Heb je bij het installeren van de KPN TV+ Box ook meteen de HDMI-kabel vervangen? Je krijgt bij de TV+ Box ook een nieuwe HDMI-kabel. We raden je aan om deze te gebruiken. Ook raden we aan om deze niet op HDMI eARC aan te sluiten.
Op welke videomodus staat jouw TV+ Box ingesteld? Dit zou standaard op multicast moeten staan. Maar je kunt eens proberen of het beter wordt als je unicast gebruikt. Hier lees je hoe je dit kunt doen: Beeldinstellingen van de KPN TV+ Box.
Maar goed, ik begrijp dat er ook al een monteur langs gaat komen om één en ander te controleren. Hopelijk kan deze het probleem verhelpen zodat jij zonder haperingen de kerst in kunt!