Skip to main content

Ik ben een Samsung smart tv en daarop is de KPN app beschikbaar zodat je tv kan kijken zonder tv kastje.

Weet iemand wat de kwaliteit zou moeten zijn ten opzichte van een tv kastje?

Ik ben een HD glas abonnement.

 

Ik denk dat het gelijk is aan HD op het tv kastje, 7 Mbit als ik kijk naar de netwerk belasting als ik de app aan heb staan.


Het is geen volwaardige vervanger van de tuner, @slingshot .  De kwaliteit is niet hetzelfde maar doorgaans prima om naar te kijken.


Ook minder dan normaal HD uit de tuner?


Het maakt elkaar niet zoveel maar naar verluid zijn de tuner streams nog wel ietsje beter. 


De beeldkwaliteit van de smart TV app is wel wat minder dan die van een TV ontvanger.

Daarnaast zijn ook niet alle zenders te bekijken en is de functionaliteit ook beperkter.

Voor een televisie die minder vaak gebruikt wordt is het prima maar op de primaire televisie in de woonkamer zou ik die smart TV app toch echt links laten liggen.


Oke dank jullie wel.

Mag je de app op elke tv zetten en gelijktijdig kijken of is dat afhankelijk van je abonnement?


Mag je de app op elke tv zetten en gelijktijdig kijken of is dat afhankelijk van je abonnement?

Je kunt gelijktijdig op drie verschillende apparaten de smart TV app en/of iTV app gebruiken.

Dat staat los van het kijken via de TV ontvanger(s). Het abonnement maakt ook niet uit zolang je maar IPTV afneemt.


Het werkt alleen op je eigen netwerk en er zit geen grens op. Dus je kunt de app op zoveel tv's installeren als je wilt :-)


@wjb  brengt mij en @Paul_  in de war. En we gaan het dubbelchecken ;-)


@wjb  brengt mij en @Paul_  in de war. En we gaan het dubbelchecken ;-)

@wjb heeft gelijk.:grimacing: In den beginne van de smarttv app was dat anders, maar het klopt helemaal wat wjb aangeeft.


@Erwin_ 

Het werkt alleen op je eigen netwerk en er zit geen grens op. Dus je kunt de app op zoveel tv's installeren als je wilt :-)

Je hoeft niet verbonden te zijn met je thuis netwerk.


Ook minder dan normaal HD uit de tuner?

@slingshot Ik merk geen kwaliteitsverschil, wel lukt het af en toe niet om de app op te starten en dan moet de tv opnieuw opgestart worden. 


@Erwin_

Het werkt alleen op je eigen netwerk en er zit geen grens op. Dus je kunt de app op zoveel tv's installeren als je wilt :-)

Je hoeft niet verbonden te zijn met je thuis netwerk.

Weet je dat zeker, @Giovannibekker ? De app die voor de smarttv's ontwikkelt is, zou alleen binnen je eigen netwerk moeten werken. Hoe heb jij dit getest?