Skip to main content

Ik heb volgende apparaten; ARRIS VIP5225 op HDMI 1, TV LG Oled5588PLA opHDMI1 , LG Blue ray op HDMI3, Bose soundbar 700 plus surroundboxen op HDMI(CEC) 2.

 

Alle aparaten ge -update 

 

Heb van alle apparaten ook de bijbehorende afstandsbedieningen en wil werken met 1 afstandsbediening !!!

Ben er bijna met uitzondering van geluidsinstellingen ;

1 volume knop Arris werk niet ; afstb is wel gekoppeld en alles werkt behalve geluidsregeling!!

Instellen van geluid in het menu instellingen met codes van dit menu voor zowel Bose soundbargeluid als voor LG geluid via TV werkt niet .

Tevens krijg ik steeds de boodschap "” Nieuwe Magic remote wortd gekoppeld met daarna boodschap Niet gelukt probeer het opnieuw. Dit refereert aan de LG magic remote afstb. die bij de TV zat en waarbij de geluids regeling voor TV en voor Bose wel werkt

 

Allemaal uiterst irritant en gaarbne een goede oplossing met duidelijke instructies en geen verwijzing naar de standaard menus want die doen het niet 

 

J v d Laan 

Admin: eigen topic aangemaakt voor vraag

@J v d Laan , welkom op het forum! :bouquet::champagne_glass:  

wil werken met 1 afstandsbediening !!!

Dat gaat met al deze apparaten alleen lukken met een Logitech Harmony.

De kpn afstandsbediening kan alleen volume, aan/uit van een televisie, Home Theater System of Soundbar bedienen. En bij een televisie ook nog bronkeuze.

Met bv. de BRD speler kan ie helemaal niets.

W.b. de KPN afstandsbediening op een LG televisie: Dat heb ik toevallig net hier uitgelegd.

Nota Bene. Je kunt 'm voor het volume instellen op een soundbar OF een televisie. Niet beiden.


Ik begrijp het l;aatste deel niet . De soundbar staat toch op de TV met HDMI-ARC gekoppeld ,dan zou de AFSB via de TV toch ook geluid van soundbar moeten regelen?? of bzie ik dat verkeerd?

MVG

 

J v d Laan


De soundbar staat toch op de TV met HDMI-ARC gekoppeld ,dan zou de AFSB via de TV toch ook geluid van soundbar moeten regelen??

In dat geval wel ja. Als de afst.bed. op de code van het televisietoestel staat ingeregeld.

Werkt het volume van de soundbar wel met de originele afst.bed. van je televisie?


volume soundbar werkt met LG magic remote

maar als ik die als afstb wil gebruiken en de kpn dan niet dan werkt P+ en P- weer niet

 


de kpn dan niet dan werkt P+ en P- weer niet

Je had het toch over volume? Dus V+ en V-. Da's een kwestie van met de juiste code instellen. Zie de pdf. Geklikt op de link mijn (eerdere) uitleg???

Of bedoel je dat je niet kunt zappen als je de Magic Remote gebruikt? 


ja als ik LG magic remote gebruik kan ik weer niet zappen ,maaar wel geluid regelen

 


In hoeverre die LG magic remote het bedienen van de kpn ontvanger ondersteunt kan ik niet beoordelen. Weet wel dat het niet optimaal is.

Met de kpn ab moet je gewoon ook volume kunnen regelen op je LG. Maar stel 'm in met de 3-cijferige codes (1-tje werkt er sowieso; welke hangt van je model af) die in de pdf genoemd zijn via de eerdere link.

Herhaling: 

W.b. de KPN afstandsbediening op een LG televisie: Dat heb ik toevallig net hier uitgelegd.